recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tom tom via 130 lmt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tom tom via 130 lmt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Marts-2012
Sted: dk
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tom tom via 130 lmt
    Sendt: 29-November-2012 kl. 07:11
Er ved at købe en Tom Tom via 130 til kr. 1111 i ElGiganten. Har tidligere haft Garmin som overhovedet ikke virkede på Sicilien. Og hvor battereiet kun virkede de første 12 mdr. Hvorfor skal jeg ikke købe Tom Tom. Den er bedst i test i Tænk. mot
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 08:00
Om du ikke skal købe TomTom ved jeg ikke, men jeg skal i hvert fald ikke have TomTom igen.

Har haft en TomTom 120 via live i lidt over et år, efter at have haft Garmin i årevis. TomTom og jeg er aldrig blevet gode venner, jeg foretrækker klart Garmin

Garmins kort interface og måden man søger adresser på er klart bedre. TomToms live er bedre end Garmins som fungerer over bluetooth, og det tror er noget bras, tomtoms google søgning har jeg været glad for, men deres live traffic er noget hø - har ofte kørt på en næsten tom motorvej hvor tomtom informerede mig om at der var trafikprop - tror det er fordi live meldingerne forudsætter at der er en anden med tomtom live der har kørt strækningen lige før mig ..... Men nu ervdet lige meget, live abbonementet er udløbet, og det koster over 300 at få det fornyet, og det er det ikke værd!

TMC rr godt nok old school men jeg mener det er ligeså godt

Du bør overveje Garmin 2595LMT som godt nok koster 1399 i elgiganten, men så er det med lifetime upgrade af kort

Ovenstående er subjektivt - der er rigtigt mange der synes tomtom er det bedste, men jeg synes tomtom noget halvfærdigt plastik bras :)
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 10:14
Som orm skriver er det i høj grad en smagssag, begge er jo ganske ok til at navigere.
Personligt har jeg haft navi. fra begge firmaer og foretrækker Garmin, primært pga. deres adressesøgning, hvor man kan søge i alle og ikke behøver at kende et bynavn/postnummer. Dette lyder muligvis ikke som den store forskel, men min erfaring er at det kan være voldsomt irriterende hvis man kun kender vejnavn/nr og ikke er sikker på stednavn/postnummer. 

PS.
Afhængigt af hvor meget du skal bruge navi, ville jeg overveje at droppe en dedikeret navi. og i stedet bruge pengene som tilskud til en Nokia Lumia telefon, hvor du kan hente kort (det er muligt at hente kort over stort set hele verden) ind på tlf. og dermed ikke skal bruge data ved navi.

Redigeret af thor-thor - 29-November-2012 kl. 10:16
Til top
mot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 13:12
Jeg skal ikke ha Garmin igen. Vores Sicilien-tur var en katastrofe hvad angår navigation. Den var en krig om at finde sattelitterne (hvis den overhovedet ku finde noget) og pludselig var der intet signal. Min kone vil skilles hvis jeg kommer hjem m Garmin igen. Det med vejnavne overlever jeg nok og m hensyn til "tcm" var min Garmin lige så dårlig som din Tom Tom. Jeg har lige købt en I-pohone til 4000 så hun vil også skilles hvis jeg kommer hjem m en ny mobil. Med mindre nogen skriger "Aldrig købe Tom Tom" tror jeg det bli´r den. mot
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 13:36
Jeg har haft et par Tom Tom'ere tidligere men bruger nu bare min Lumia 800 og henter kort hjemmefra når vi skal udenlands. Og som Thor Thor siger, så kan navigation bruges offline. I sommers brugte jeg det i Malaga og der fungerede det perfekt. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af mot mot skrev:

Jeg skal ikke ha Garmin igen. Vores Sicilien-tur var en katastrofe hvad angår navigation. Den var en krig om at finde sattelitterne (hvis den overhovedet ku finde noget) og pludselig var der intet signal. Min kone vil skilles hvis jeg kommer hjem m Garmin igen. Det med vejnavne overlever jeg nok og m hensyn til "tcm" var min Garmin lige så dårlig som din Tom Tom. Jeg har lige købt en I-pohone til 4000 så hun vil også skilles hvis jeg kommer hjem m en ny mobil. Med mindre nogen skriger "Aldrig købe Tom Tom" tror jeg det bli´r den. mot
Så køb dog en GPS app til din iPhone. Har kun brugt min inden for landets grænser, men det fungerer! 75 kr for hele scandinavien.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 17:40
Kone eller Garmin - jeg har ikke set din kone så den beslutning må du nok hellere tage selv

Din oplevelse på Sicilien: Kunne det det skyldes forruden i din leje bil, visse franske bilmærker har haft en belægning på forruden som dæmper satellit signal ? Tror ikke der er den store forskel på TomTom og Garmins evne til at finde satelitter, der er formodentligt den samme modtager der sidder i begge....

Men som før sagt, TomTom er ikke dårlig, så køb den og bevar husfreden
Til top
mot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 20:22
Jeg er en gammel mand. Kan ikke læse på en I-phone medmindre jeg har næsen helt op i skærmen. Og m.h.t. "appen" Vi rejeser udenlands mindst to gange om året. Hvis jeg skal betale for netadgang i udlandet bliver der kun råd til én gang. Tak for gode råd. Tom Tom bliver det. mot
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af mot mot skrev:

Jeg er en gammel mand. Kan ikke læse på en I-phone medmindre jeg har næsen helt op i skærmen. Og m.h.t. "appen" Vi rejeser udenlands mindst to gange om året. Hvis jeg skal betale for netadgang i udlandet bliver der kun råd til én gang. Tak for gode råd. Tom Tom bliver det. mot
App'en er en rigtig GPS med indbygget kort, så ingen datatraffik. Læse gør jeg heller ikke, men den taler jo til mig på flydende dansk når jeg skal dreje. Op til 3000 m før på motorvej, og så gentager den flere gange, så jeg ikke er i tvivl at det er NU jeg skal dreje.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 08:02
Jeg har nu haft en del tomtom, og garmin produkter i forbindelse med arbejde og privat. Og min oplevelse er at de er begge gode produkter, som gør tingene forskelligt, man kan ikke sige at den ene er dårlig, og nu hvor tomtom også sælger nogle af deres produkter med lifetime opdatering, er der ingen ekstra udgifter til nye kort til hverken garmin eller tomtom, hvilket efter min mening er et større problem end forskellene i betjening, og oplevelse af navigationen.

Mvh.

Jesper
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 08:42
Tomtom er klasser bedre mht. Live-tjenesten i udlandet "HD Traffic" - det er alle pengene værd - men jeg ville (hvis muligt) nok bare købe app´en til mobilen og køre det derover.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu