recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tom tom vs navigon på ipad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tom tom vs navigon på ipad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tom tom vs navigon på ipad
    Sendt: 28-Marts-2012 kl. 23:25
Jeg undrer mig lidt over at Tom Toms iPhone/iPad app for Europa fylder ca. 1,8 gb (som er hvad jeg ville forvente), hvorimod navigons app fylder 46 mb. Der kan da umuligt være et komplet kort over hele europa på 46 mb.

Er der nogen der har en forklaring?
Og generelt anbefaling af Tom Tom vs Navigon.
Jeg har en Tom Tom gps i bilen og er glad for interfacet, så det ville være et oplagt valg. Men jeg har hørt nogen sige, at navigon bare sparker Tom Tom ud af banen på iPad/iPhone. Det er jo lidt dyrt at købe dem begge for at teste....

Men en meget vigtig feature for mig er, at hele kortet er tilgængeligt offline, da jeg typisk vil komme til at bruge det steder, hvor der er ingen/begrænset netforbindelse. Hvis Navigon kræver netforbindelse for at vise kortet kan jeg vel ligeså godt bruge den indbyggede kort-app i iPad'en




Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 23:34
Jeg har selv været i same dilemer men after lidt surfing på nettet ledt jeg en del gode ting om Copilot live
Jeg er fin tilfreds med den ,,har selv tom Tom men Copilot klare sig fin på min iPhone godt...Alle korte virker offline
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 00:13
Det er fordi du inde i selve Appen skal vælge hvilke lande du gerne vil have. Det er smart fordi:
1. De lande du aldrig kommer til vil ikke fylde på din iPad
2. Hvis Appen skal opdateres skal du ikke hente hele de næsten 2 GB bare pga. små bugfixes. Det skulle man før i tiden(Bruger selv Navigon på min iPhone)


Redigeret af Fnulder - 29-Marts-2012 kl. 00:13
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 23:45
Og navigon er på tilbud for tiden, hvis det skulle være. Har selv Navigon på min egen, efter at have prøvet TomTom og Co-pilot. Navigon er suverænt bedre synes jeg. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu