recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tomgangsstrøm - Aktiv Sub..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tomgangsstrøm - Aktiv Sub..

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tomgangsstrøm - Aktiv Sub..
    Sendt: 11-August-2012 kl. 09:45
Hey.
Jeg bor i en gammel hytte, hvor jeg kun har éen fase (strøm), hvilket giver sig udslag i "summen" fra min aktive sub.
Derfor står mit surround - 5.1 - stille.
Min udlejer vil ikke investere i "nyt strøm" og mit spøgsmål er derfor:
Hvis jeg køber et 2.1 system, evt, soundbar med trådløs sub, hvil jeg så kunne opleve samme problematik med subben, da den jo er trådløs (men stadig er i stikkontakten)?
Ps. Og nej - jeg vil ikke flytte! Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Jeg bor i en gammel hytte, hvor jeg kun har éen fase (strøm), hvilket giver sig udslag i "summen" fra min aktive sub.


Det har ikke noget at gøre med om du kun har en fase.

Her hjemme hos mig er der 3 faser, der er ført 1 fase ned til underetagen af huset og 1 til overetagen, samt 3 faser samlet til køkkenet og 3 til garagen. Her er der intet "brummeri".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 09:58
Hmm, undrer mig over KlausDM's svar da både HIFI Klubben og min elektriker, er kommet frem til samme konklusion: At summen fra sub skyldes tomgangsstrøm, grundet 1 fase..
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:00
Tillige har jeg haft sub, reciever og egne kabler med inde hos HIFI Klubben og der spillede det som en drøm..
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Hmm, undrer mig over KlausDM's svar da både HIFI Klubben og min elektriker, er kommet frem til samme konklusion: At summen fra sub skyldes tomgangsstrøm, grundet 1 fase..
 
Den tror jeg heller ikke på - den med den ene fase. Brum optræder typisk af følgende åsager:
 
  • Fejl i kablet, f.eks. kortslutning eller dårlige stik/forbindelser
  • Fejl i subben
  • Ude fra kommende elektrisk støj, f.eks. fra en transformer der står tæt på din sub
  • fejl i receiverens sub udgang.
 
Pøj pøj med detSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:13
Den var ny for mig. Een fase giver brum.....

Billig søforklaring.    Tror mere på at du har defekt eller dårligt udstyr.

Start evt med at flytte dine signal kabler fra sub væk fra 230 volt kabler.

Prøv evt med nyt signal kabel.
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:26
Defekt udstyr kan det ikke være, da hele molevitten, inkl. kabel - Argon 5085S -er testet i HifiKlubben.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Hmm, undrer mig over KlausDM's svar da både HIFI Klubben og min elektriker, er kommet frem til samme konklusion: At summen fra sub skyldes tomgangsstrøm, grundet 1 fase..


Tomgangsstrøm?
Tomgangsstrøm er den strøm et apparat bruger, når det er på standby.

Er det selve enheden der står og brummer, eller er det mekanisk brummen fra en transformator?

Kan du justere niveauet af "brummen" ved volumenreuglering på subben?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Defekt udstyr kan det ikke være, da hele molevitten, inkl. kabel - Argon 5085S -er testet i HifiKlubben.

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den var ny for mig. Een fase giver brum.....

Billig søforklaring.    Tror mere på at du har defekt eller dårligt udstyr.

Start evt med at flytte dine signal kabler fra sub væk fra 230 volt kabler.

Prøv evt med nyt signal kabel
.

Selv om dit kabel ikke er defekt kan der godt være for dårligt til de forhold der er hjemme ved dig men ikke i HFK. Læs at der kommer indstråling af brum.

I HFK blev der nok også kun brugt en fase til at teste med eller ?

Prøv kun at tilslutte din receiver og sub, hvis det giver brum så prøv at vende en stikprop 180 af gangen.


Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:56
Hep..
 
Tusind tak for samtlige svar.
Jeg vil gå igang med at flytte kabel væk fra øvrige strømkilder/ledninger.
Vil selve subbens placering ift disse, kunne have indflydelse?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Vil selve subbens placering ift disse, kunne have indflydelse?


Start med at stil det hele ud midt på gulvet og placer alle ledninger så langt fra hinanden som muligt. Er der brum nu?

Sæt forstærker og sub til samme forlængerledning og træk et kort signalkabel til subben - er der stadig brum?

Brummer subben, hvis du intet signalkabel har mellem forstærker og sub?

Kan du justere "brummet" med volumenkontrollen på subben?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 11:24
Jeg havde engang et Logitech Z5500 sæt der brummede sporadisk med få sekunders mellemrum.

Efter at være drevet til vanvid i et par dage, så var jeg på vej op af trappen i min opgang og der sad et "mini" lysstofsrør og tændte og slukkede sporadisk.

Jeg drejede røret så det slukkede. Brummen var væk.

Jeg har intet forstand på el, men tjek alle kilder, før du splitter det hele ad og dømmer dit fine udstyr ude.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu