|
Tommis Tv-stue |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Supertommi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2012 Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2013 kl. 15:49 |
Efter at have set alle de rigtig flotte og store stuer og hjemmebiografer vil jeg også komme med mit bidrag til siden.
Nuværende setup: Tv: Sony HX900 Surround receiver: AVR 2310 Effektforstærker: NAD C275BEE Højtalere: B&W CM8 Spillekonsoler: Playstation 3, Nintendo Wii Mediecenter: WD TV Live generation 3 Tvmøbel: Mistral Kommende ønsker: På kort sigt er første forbedring en subwoofer, og det er ret sikkert at det bliver B&W PV1D. Har haft to forskellige Beolab modeller på demo, men de havde ikke den effekt ønskede effekt i fohold til prisen. Derefter er det planen at jeg vi have baghøjtalere enten som indbygning i loft eller bagvæg. Dog står vores sofa helt op i mod bagvæggen, hvilket jeg ikke er helt sikker på er optimalt. Der er dog trukket kabel bakker i væggen. På lidt længere sigt vil jeg gerne have skiftet min surround receiver ud med en dedikeret processor med en bedre stereo del end min nuværende Denon. Jeg håber, at der på et tidspunkt kommer noget Rotel til salg i brugtmarkedet. ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Surround er overvurderet
![]() Det ser rigtig lækkert ud. Din stue er så stor, at du burde overveje at spare sammen til en seriøs projektor og et godt lærred. Det der fesne tv-pjat er for tøser. Redigeret af Naiera - 15-Januar-2013 kl. 15:52 |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Det ser sgu godt ud. Jeg har selv B&W CM7 i stereo setup og det virker godt for - bedst til musik men også fint til film.
Jeg har lige 2 spørgsmål. Først til de plader dine højttalere står på. Hvor kan man købe dem? Og din alu kabel skjuler står rigtig godt til enhederne i højttalerne. Hvor kan sådan en købes?
|
|
![]() |
|
Supertommi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2012 Status: Offline Point: 73 |
Ja, vores stue er rigtig nok stor nok til projektor, men jeg må indrømme at jeg ikke vil have en projektor i min stue. Det synes jeg hører sig til i en dedikeret hjemmebiograf. Redigeret af Supertommi - 15-Januar-2013 kl. 16:06 |
|
![]() |
|
Tak skal du ha' De fulgte med højtalerne
![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12422 |
Tja, det skal du jo have lov til at mene, men det kan sagtens lade sig gøre, i en stue. Lærredet kan jo være af den rullende type, med automatisk op- og ned-rulning, og projektoren passer jo mere eller mindre sig selv på væggen eller i loftet. |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg har også tænkt tanken om en projekter med har droppet det pga for mange uvisheder.
Kræver en projekter ikke delvis mørklægning af stuen? Det kan jo også være at der er kone/børn i huset som ikke kan finde ud af at betjene den tænker jeg |
|
![]() |
|
En projektor kræver fuldstændig mørklægning. Men det gør god billedkvalitet jo i det hele taget.
Den er ikke mere besværlig at betjene end et fjernsyn. |
|
![]() |
|
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Hej Tommi! Super lækker stue. Sad og diskuterede med min kæreste - og hun kunne ikke se det smukke over din stue, men jeg er godt nok misundelig!! Great job!
Må indrømme at den væg sagtens kunne virke til en projektor ;) Men det er sgu også stilet uden! Har du ikke nogle billeder af rummet, evt så man kan se sofaens placering, og det sted hvor du gerne vil hænge/indbygge dine baghøjtaler? |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Hej hej.
Det ser super godt ud. CM serien er skide fed, hele vejen igennem. De falder meget godt i, i hvid samtidig med man stadig kan nyde deres super fede design omkring enhederne. Mvh. Rasmus
Redigeret af fausing - 18-Januar-2013 kl. 08:49 |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Baghøjtalerne skal hænge på hver side af malerierne. Jeg er dog bange for, at det kan komme til at se en smule rodet ud. ![]() ![]() |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Du vil ikke montere dem i loft som indbygning alligevel måske?? Jeg har denne løsning og det virker bare. Lyder rigtig godt, og fed surround fornemmelse til alle slags film. Overvej det en ekstra gang da det også vil holde din flotte stue stilren modsat lidt rodet som du selv er inde på. Mvh. Fausing
|
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |