recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tomtom med signal probl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tomtom med signal probl

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tomtom med signal probl
    Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:01
hey

har en go live 820 som jeg har sidende fast i bilen med laderen i hele tiden så den slukker og tænder sammen med bilen. kortet er 3-4 år gammelt så kunne godt trænge til opdate men det koster ca 500 så jeg har forløbig valgt at leve med den som den er.
mit probl er at den er op til 15 min om at finde et sattelit signal ved opstart og oplever osse ofte den taber signalet under kørsel og at den snurrer kortet rundt midt i det hele og virker på mange måder
ustabil i sit greb i kort og forbindelse.
har den jævnligt sat til min pc og opdaterer den med div opdateringer.
skal nævnes at vi har varme i forruden af bilen så der er jo sådan et fint net af varmetråd i ruden....ved ikke om det kan forstyrre signalet men syntes bare det har været tiltagende hen over det sidste halve år.
vil ikke hælde for 500 kr kort i den hvis det ikke hjælper på stabiliteten men håber der er nogen med et bud på hvor probl ligger

på forhånd tak
jens
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:31
Nyt kort hjælper ikke.

Men varmetrådene er ikke godt for gps modtagelse,    Måske er den også ved at være træt.

Kender du ikke en du kan låne en af for at se om anden gps virker.

Har en garmin du må låne og teste med, men kan se du er lidt væk fra Køge
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:42
Prøv om GPS'en i mobil tlf'en virker. Google maps henter data fra satellit
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:48

Tom Tom har også en Offline GPS til Telefonen, søg på Tom Tom, og se efter Krak Navigation Offline.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 14:21
Ok tak gutter jeg prøver de nævnte ting.....
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 20:28
TomTom GO app til Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.gplay.navapp

Kort og opdateringer er gratis, men man kan kun bruge den 75km pr måned.
Vil man bruge den ubegrænset, koster det 159,- for et år eller 349,- for 3 år.
Jeg har købt en 3 års licens, da den bare er bedre end gratis programmerne til Android (Google Maps, Navmii, og Krak Navigation).

Det er så min reserve GPS, da jeg allerede har integreret navigation i bilen (maps + more ~Navigon).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 20:51

Så er den jeg omtalte bedre, den kan bruges ubegrænset, og er som skrevet også Tom Tom.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Så er den jeg omtalte bedre, den kan bruges ubegrænset, og er som skrevet også Tom Tom.

Du forveksler vidst "gratis" med "bedre".

Krak Navigation bruger TomTom kort, men ikke TomTom ruteberegning eller brugerflade.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
ankerpetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ankerpetersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 23:37
Prøv at nulstille ved at trykke længe på startknappen til du hører trommerne.
Det plejer at hjælpe

Vh
Anker

Med venlig hilsen
Anker
Til top
Hesselburger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hesselburger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 23:46
Du kan også logge på tomtom og hente quickgpsfix som er en fil der indeholder information om hvor sattelitterne er de næste 7 dage. Filen er mig bekendt frit tilgængelig og koster ikke noget. Det forkorter tiden til GPS forbindelse betragteligt, men skal opdateres ca. en gang om ugen via computer for at virker. Tager ca. 2 minutter at opdatere.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 23:52
Det kunne være at det bare er tid til at opgraderer.

Det kan ikke betale sig, at købe kort opdatering, for der er en chance for, at der alligevel ikke er plads til de nye kort.

I Elgiganten har de i næste uge en Garmin til 888 med livstids kortopdatering.

Så heller bruge penge på en ny end på kort opdatering.

Redigeret af PerW - 05-Juni-2015 kl. 23:52
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 10:09
Quickfix bliver jævnligt opdateret uden effekt men prøver lige den med nulstilling
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu