recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TomTom XL2 IQR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TomTom XL2 IQR

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TomTom XL2 IQR
    Sendt: 02-Februar-2012 kl. 17:47
Hejsa Smile

TomTom XL2 IQR har coop.dk på tilbud, men kan se at den ikke har tmc trafikmelding, men hvad går dette helt præcist ud på?
(Jeg er ikke helt up to date mht. gps'er)..

Er der noget den 'mangler'? Hvis der er vejarbejde på en strækning og gps'en automatisk så ændrer ruten, så kræver det en større/dyre model ikke?

På forhånd tak Wink


Redigeret af Casper - 02-Februar-2012 kl. 17:47
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 20:41
TMC er trafikmeldinger via radiosignaler, dvs. køer, vejarbejde mv. som kunne påvirke dig på din rute.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 20:59
Hos Coop koster den i øvrigt 100 kr mere end eks i Elgiganten:
http://www.elgiganten.dk/cms/s-zwysGQVtqzsAAAExf5Atw0bJ
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 21:53
Har selv en tilsvarende Xl2 (fik et rigtigt godt tilbud), min er dog med TMC, det er en ok navigator. Et irritationsmoment ved Tomtom er at når du får opdateret kortene er de nogen gange større en det oprindelige og kan derfor ikke være på den interne hukommelse, hvorfor du kun kan have dele af kortet (mapzones) på enheden ad gange, du skal så tilslutte til en computer for at skifte zone. Derudover kan den ikke søge på alle gadenavne, den skal have en by eller postnummer for at søge, hvilket kan være irriterende. Mht. TMC kan det være en god ting, især i udlandet, herhjemme virker det ikke altid for godt (bliver ikke opdateret hurtigt nok).
 
Den har TMC. Garmin kan søge på alle vejnavne, hvis du ikke kender bynavn/postnummer og derudover kan der sættes hukommelseskort i den, så du kan udvide hukommelsen/nemt kan importere filer. Der er ingen kortopdatering med, men jeg ville alligevel gå efter Garmin'


Redigeret af thor-thor - 02-Februar-2012 kl. 21:54
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 22:40
Yakken: Ja det mente jeg også.. Men tmc er oftest indbygget i enhederne ikke? Man kan jo købe dem løst.. Men det skal der næsten være i fra starten, for at få være lidt fremme i skoene..

Nå, der kan man bare se! Den findes billigere.. Smile

thor-thor: Det kan jeg godt forestille mig er meget irriterende! Men meningen er jo netop at enheden ikke skal være afhængig af en pc, især hvis man er i udlandet.. Men har selv en gammel Go 700 og har ikke opdateret i et godt stykke tid, da den er slidt osv.. Så derfor er jeg ikke stødt på denne udfordring.. 
Men jeg har skam også set lidt på Garmin - der er der vidst også noget med at man kan sætte pinkode på, har jeg hørt? Men også at Garmin skulle være lidt mere large nogle steder, det har jeg også oplevet især det med vejnavne.. 

Kunne være jeg lige skulle undersøge en gang mere..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 06:37
Min største anke mht Garmin er den grafik de bruger til at vise når man skal dreje. Den fylder ganske enkelt for meget. Jeg har flere gange misset en afkørsel fordi man ikke kunne se hvilken bane man skulle ligge i. Det var værst i USA, hvor jeg ramte et turnpike med 4 forgreninger - her dækkede pilen over alle 4 afkørsler og da ingen af skiltene gav mig et hint om hvor NY lå, så ramte jeg en omvej på 25 km.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 22:22
Check lige næste uges avis fra Elgiganten. Der er en Garmin 1390TL i med livstidsopdatering, TMC etc. til 999,-
Den ville jeg også købe før den TOMTOM du nævner.
Alternativt er der en TOMTOM Start 20E til 666,- med TMC etc.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 10:15
Yakken: Ja det kan jeg godt se ikke er særlig smart! Men jeg har ingen personlig erfaring med Garmin, men at den ikke viser korrekt/ordenligt hvor man skal af - det er da en udfordring!

thor-thor: Garmin'en i Elgi. du skriver om, 'Live trafikinfo (1 års abonnement) med et rødt kryds? Hvordan skal det forståes??
'Live tjenester (simkort)' med et rødt kryds foran - den skal ha' en simkort før live tjenesterne fungere? Det er vel til livedataen som opdateres løbende, som så bliver dyrt i udlandet?
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 11:48
Garmin har ikke live-opdatering af deres GPS'er så vidt jeg ved. Det er kun Tomtom der benytter det system pt. Live-modellerne kommer med et simkort, hvor al datatrafik er inkluderet i 1 år. Også i udlandet. Du kan så tilkøbe flere år efterfølgende. Det fungerer således, at alle Tomtom Live enheder melder tilbage om hvor de er og hvor hurtigt de kører. Baseret på informationer om hvor hurtigt man rent faktisk MÅ køre på de givne strækninger, så kan centralen udregne om der er kø og hvor lang den er - ret smart og det bliver bedre og bedre jo flere der har en Live-model. Ulempen er den løbende udgift til at forny abonnementet, som kommer oveni kortopdateringerne. Her er Garmin lidt længere foran idet de tilbyder livstidsopdateringer på kort, så man kan slippe for at spekulere over dét.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 21:37
Yakken har  egentlig svaret. Undersøg dog om Garmin har live services, tror enkelte modeller har det. Men TMC er dog også ok, selvom det nogen gange kniber med opdateringen herhjemme. Personligt ville jeg ikke investere i live services, efter det første år koster det så vidt jeg husker 3-400kr om året, hvilket jeg synes er alt for dyrt.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 18:08
Hvis du ikke har købt så check lige EG avis for næste uge. Tomtom XL Vesteuropa inkl. TMC for 555,- 
Det må siges at være en fornuftig pris, hvis man bare vil have en basis navigator.....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 20:23
Hvad med Mio Moov til 444 kr. Større skærm i 5", og Østeuropa. Og så er der livstids opdatering af kort
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu