recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tonys B&W / H/K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTonys B&W / H/K

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tonyax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Tonys B&W / H/K
    Sendt: 09-December-2010 kl. 08:55
hej

Er ny herinde, så hvis der er for lidt info, eller mangler der billeder af noget specifikt så skriv endelig.

Anlægget består af følgende

Reciever: H/K AVR 355
Blu-ray: Sony BDP-S360
Front: B&W CDM1se
Center: B&W CDMCse
Rear: Scandyna Micropod (s1)
Sub: B&W ASW500
medieafspiller: mediePC (Passiv kølet, kender ikke spec, fik den bare bygget af en god kammerat)
konsol: PS3, PS2, Wii (bruger kun PS3, og det er MEGET lidt)
tv:Sony KDL40w2000
Standere: VM ACOUSTICS Stand Reference
Møbel: Ikea Bestå m/2 skydelåger til at dække mediecenter og PS3/Wii 

Ikke det vildeste anlæg jeg har haft ej heller det dyreste. Men for satan det lyder godt. Det behøver ikke koste en formue, for at spille som en million Sleepy

Harman Kardonen har fint styr på CDMerne, tiltrods for sine små 7x55w. Lyden er rigtig lækker og samspillet med CDMerne er fantastisk synes jeg. Da købte mine CDMere fik jeg en ældre NAD T760 surround reciever med, og den lød bare tam og indelukket i forhold til H/Keren. Ved godt der er flere år mellem dem, men blev dog alligevel overrasket over forskellen. 

Havde B&W DM serien før (B&W DM603s2, LCR6s2, og DS6, DS6) og efter skiftet er der selvfølgelig lidt mindre punch da arealstørrelsen af enhederne jo er skrumpet, dog er lyden blevet løftet markant og er mere sprød og lækker. Diskanten er smooth og mellemtonen fantastisk. Kan virkelig godt li lyden i de små kasser. Og så synes jeg de er vildt flotte og dejlige anerledes i designet.  

Micropodsne blev valgt som løsning som rear pga der simpelthen ikke var plads til mine DS6ere. Men blev positivt overrasket over designet og så virker de genialt som rear hvor pladsen er trang. Ville ikke kunne leve med dem som front, dertil har de ikke fylde nok i mellemtonen, men fungere fint som rear hvor de "kun" skal gengive effekter. Havde ellers et sæt CDM1ere mere, men ville være ALT for dominerende (kan TYDELIGT ses på billederne hehe) så de blev solgt videre. Beslaget til den ene micropod er lavet i en acryl plade hvor jeg har boret et hul i midten og undersænket en skrue så denne er skruet op i bunden på Micropoden, derefter er pladen fastgjort til halvvæggen. Denne Løsning var mine øjne den eneste rigtige her, havde væg beslag til micropoden, men 1 den ville kommer for langt ned i niveau og 2 det ligner noget der er løgn tæt på, hænger de under loftet er der ingen problemer med den løsning, men dur ikke når man er tæt på dem.

Havde en XTZ 99w12 sub før og var nu noget nervøs for om den "lille" B&W sub kunne noget, men gal der er spark i den (12" 300w vs 10" 70w). Brugte B&W subben i mit køkken før i et zoneII setup, og valgte at sælge XTZen da den ville være alt for stor i lejligheden + der er nu er naboer at tage hensyn til (fik min stuedør i tidligere hus til at vibrere).

Blu rayen har selvfølgelig et kanont billede, og synes at TVet følger sindsygt godt med tiltrods det snart er 3år gammelt, sortniveauet er sindsygt godt, sammenlignte mit med en kammerats Panasonic model px70 eller 71 (kan ikke umiddelbart huske det) og der var forskellen minimal. Og det blev ellers rost til skyerne pga netop sortniveauet.

Vi har "heldigvis" fælleskabeltv, da tvet ikke har indbygget Mpeg4 tuner (har "kun" dvb-t) så slipper for en ekstra boks og remote, dog må vi så leve med kvaliteten eller rettere mangel på samme, men til hverdags tv kiggeri er det ikke noget der går mig på, og film ser jeg somregelt altid på DVD eller BD.

næste skridt er at finde en RIAA og få slæbt LPerne op af kælderen (har 2 flyttekasser), men det kniber med pladsen til dem

Her ses et "overall" billede af front

Et mere, ligepå

Her ses Venstre CDM1 + subben

Center højtaleren

Højre CDM1

Og så et ligepå en af CDM1erne

Højre Rear, måtte fabrikere et "hjemmelavet" beslag for at den kan så der

Venstre Rear, står på standard benene på en glashylde

Reciever + dvd

Reciever + dvd tændt

Redigeret af tonyax - 09-December-2010 kl. 08:59
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 12:18

Velkommen herSmile,og det ser godt ud

Redigeret af MMJ,75 - 09-December-2010 kl. 12:19
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 16:21
Ja, det ser rigtig fint ud. Men for syv-sytten, den væg er jo helt perfekt til et lærred?!? Tongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 16:41
Rigtigt lækkert, og sikkert en lige så lækker lydTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 17:09
Nice, nice, nice.  Smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
tonyax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2010
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 19:37
havde projektor før, i mit gamle hus, men vi sidder ALT for tæt på til lærred, 40" er også max for skærmen.

havde 92" lærred + panasonic PT-AE700 før. Men solgte det da jeg flyttede sammen med kæresten. Og nej det var ikke hende der sagde nej, det var mig selv, da det ellers ville være ALT for voldsomt.

Også derfor min dejlige XTZ sub blev solgt, da den ganske enkelt ville være ALT for voldsom. Og så er der noget "særligt" ved at vide at fronten er af samme mærke, men det er nok "mærke-snob-effekten"LOLEmbarrassed.

det vigtigste er dog at med de niveau musikken og filmne spilles der kan den lille B&W mer end rigeligt følge med. Så der er ingen grund til at tænke i udskiftningsbaner, før man får et større sted igen. Smile

Redigeret af tonyax - 09-December-2010 kl. 19:41
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu