recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Top Secret!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTop Secret!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Emne: Top Secret!
    Sendt: 28-Februar-2006 kl. 18:20

En lille nok lidt overset perle vises nu i aften på TV2 Film kl. 19:25:

Top Secret! 

med Val Kilmer i hovedrollen. Den er hverken ny (1984) eller dybt intellektuel, men den er rent ud sagt skideskæg og har en masse visuelle overraskelser!  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 08:26

Hi Carser

At Top Secret ikke er intellektuel, er ikke løgn .

Uha, det er mange år siden jeg har set den. Var i bio (Syriana) i går, og fik ikke set eller optaget den. Nå, TV2 Film sender den vel et par hundrede gange, så jeg får nok en ny chance . Jeg håber at den stadig "holder"!

/Nils

           
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 09:51

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Uha, det er mange år siden jeg har set den. Var i bio (Syriana) i går, og fik ikke set eller optaget den. Nå, TV2 Film sender den vel et par hundrede gange, så jeg får nok en ny chance . Jeg håber at den stadig "holder"!

Jeg så noget af den forleden, også på TV 2 Film.

Ja, jeg husker også Top Secret. Havde den på video engang, og den er herlig.

Jo, jeg syntes det morsomme stadig holder. Det er ren crazy komedie, med mange overraskende scener og replikker.

Senere kom der jo mange andre film i genren, vist også flere fra samme "hold" som stod bag Top Secret. Højt at flyve filmene, Høj pistolføring filmene o.lign.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 15:15

Det er nemlig rigtigt Lars - jeg tjekkede lidt på IMDB om filmen, som også har fået en pæn "score" af brugere dér.

Jeg havde hverken hørt om den eller set den før og anede ikke, at den ville være så sjov og original. Bare den der baglæns filmede scene i den svenske boghandel - mesterligt!

-----

Apropos crazy komedie: 

Nu er Steve Martin minsandten blevet den nye Chief inspector Clouseau i den Lyserøde Panter. Kevin Kline er også med. Den vil jeg se!

De gamle med Peter Sellers og The Party m.fl. var herlige.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
tvit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 15:52

Ja Top Secret er en ener indenfor crazy filmene.

Har set den omkring 30 gange, og kan stadig grine af den.

I kan købe den på DVD og den står faktisk forbavsende godt af en 22 år gammel film at være.

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 16:38

Traileren til den nye Pink Panther med Steve Martin, ser ikke så lovende ud synes jeg. Den har heller ikke ligefrem fået topkarakter på IMdb.

Steve Martin's bedste film Planes, Trains & Automobiles (som i øvrigt fik den fuldkommen tåbelige danske titel: Røvtur på første klasse) fra 1987, har han ikke ikke rigtigt kunne leve op til siden, efter min mening.

Airplane! var eneren, en tak bedre end Top Secret. De her quotes siger det hele. De er 25 år gamle, og stadig morsomme .

I øvrigt (med reference til mit tidligere indlæg i denne tråd) er der nogen her i forummet, der med få ord kan forklare mig hvorfor Syriana har fået så relativ god kritik? Jeg var mildest talt skuffet . Jeg satser på at forpremieren på V for Vendetta i Imperial her på fredag 23:59, får mig lidt mere "frem i sædet" .

/Nils



Redigeret af nbu001
           
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

I øvrigt (med reference til mit tidligere indlæg i denne tråd) er der nogen her i forummet, der med få ord kan forklare mig hvorfor Syriana har fået så relativ god kritik? Jeg var mildest talt skuffet .


Det var jeg også!

Jeg synes det var en rodet omgang med en masse individuelle tråde der blev forsøgt samlet på en kikset og usammenhængende (og søgt) måde.

Og alle der har set traileren og tænkt "det virker som en spændende action thriller" er da dømt til at blive skuffede.

Der er jo nærmest mere handling og spænding i selve traileren.

Det er ved sådanne film, man er glad for at være biografansat, så udgiften ved at se filmen (0kr) svarer bedre overens med den reelle værdi af oplevelsen (men de 2+ timer får jeg jo så aldrig igen).

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 14:00

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Steve Martin's bedste film Planes, Trains & Automobiles (som i øvrigt fik den fuldkommen tåbelige danske titel: Røvtur på første klasse) fra 1987, har han ikke ikke rigtigt kunne leve op til siden, efter min mening.

Det har været lidt blandet, men aldrig gabende kedeligt. I min filmdatabase har jeg fundet Til lands, til vands og i luften som en anden (og efter min mening også bedre) dansk titel på do. glimrende komedie.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 10:14

Så vidt jeg ved er Røvtur på første klasse navnet på videoudgaven af filmen, mens Til lands, til vands og i luften er titlen på tv-udgaven af filmen. Total tåbeligt!

Hvorfor kan vi ikke bare beholde den originale titel på filmene?

Anders
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu