recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Top surround, kom med dit bud..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTop surround, kom med dit bud..

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Top surround, kom med dit bud..
    Sendt: 27-Juli-2008 kl. 12:32

Nu har der været lidt forskellige indlæg med hvilke BDfilm som har det flotteste billede samt bedste lyd. Det kunne jeg egenligt godt tænke mig at vidre bygge på

Så jeg forslår at i kommer med jeres top 5 af gode lydscener (altså ikke hele film, men bare enkelte scener). De behøves ikke at være i rækkefølge. Og så syntes jeg at det skal være fra både BD og DVD, så skriv lige hvike medie det er i henviser til

Det kan være at i kan lide lige nøjaktigt den bestemte scene fordi den har meget bass eller der er en lille raslelyd som i syntes er fed, det kan være ALT, bare i syntes at den påglædende scene er fed lydmessigt.

Jeg starter:

1: Kill Bill 2/dvd - Hvor Uma bliver lagt i kiste og begravet levende, Spooky

2: I`am Legend/ BD - I starten hvor han er på jagt og skal lige til at skyde en hjort, som så bliver overrasket af en løve. Skru højt op når i ser denne scene

3: Open Range/ dvd - Den sidste skud duel i filmen. Der er så meget tryk/ slag i de skud så det næsten gør ondt

4: King Kong/ dvd - Scenen hvor hun er fanget i skoven og gemmer sig i en træstamme fra en øgle, som så bliver spist af en T-rex og frem til slåskampen mellem King og de 3 T-rex`er. Der er bare så mange små detaljer i hele lydsporet og man er ikke itvivl om at man selv er i junglen

5: Black Hwak Down /BD & dvd - Tjaaa jeg har egenligt svært at vælge en bestemt scene ud fra denne film, men det må være hvor de går i de små gade på vej til helikopteren og bliver beskudt fra højre og venstre. Der er bare så meget gang i alle kanaler at man næsten bliver forviret

Det var så et udpluk at min top 5, jeg kunne tilføje mange flere, men nøjes med disse i første omgang. Kom med jeres favorit lyd-scener fra film.

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 14:08
Den er ikke helt nem, men jeg vil gøre et forsøg:

1. Hitman = i scenen hvor han udgiver sig for at være våbenhandler - Mange effekter kan frembringes, med det rigtige setup

2. POTC3 = Malstrom, den sidste scene hvor de kæmper på det åbne hav

3. Rambo (4) = Den sidste store kampscene, den er en udsøgt fornøjelse for alle der er fan af krigsfilm

4. National Treasure 2  = Scenen inde i Mount Rushmore, hvor de står på den meget ustabile firkant - Fremragende detaljer

5. Ja den må jeg lige stå i det uvisse. Men jeg hørt godt om BHD, som nævnt i ovenstående!

mvh
Zirio
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 14:25

Ehm - der godt nok mange lydscener der gode ...Har lige prøvet at huske på nogle. Der jo virkelig mange fede lydscener - svær tråd du har lavet her :P

The Island / DVD: Hvor de flygter op på ladet af en Truck, der fyldt med "tog-hjul?" og de smider ruller dem af så de ryger ned over bilerne der efter dem. Derfra og frem til hvor de flyver gennem en bygning og lander på skiltet. - Genial lydscene ! Her er det specielt Bassen der kommer til sine gode, og effekterne flyver om ørene på dig.

Transformers / DVD: Hele kampscenen i byen i slutningen af filmen. Den dybe bass når de går, skyder, flyver osv. Og alt rasler om ørene på dig..

Pearl Harbor / Blu-ray: Hvor japanerne bomber Pearl Harbor. (Skrue godt op for subben.)

Jurrassic Park / DVD: Hvor de bliver "over-run" af nogle øgler og gemmer sig bag en træstamme.. T-Rex kommer så og æder en af øglerne. Timm siger noget ala. "Look at all that blood" ... Det lyder så fedt, da du nærmest sidder midt i det hele mens de løber uden om i filmen. Har altid været en klar favorit.

The Simpsons Movie / Blu-ray: Hvor Homer synger Spider-pig ;D (han synges SÅ godt!)

Lidt gode scener der.

(Tag ikke den sidste for alvorlig! ;))

Redigeret af RuneH - 27-Juli-2008 kl. 14:29
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 14:38
Og mit bud - Die Hard 4.0 er bestemt heller ikke tosset
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Die Hard har også et fedt lydspor,men kom med en enkelt scene som du syntes skilder sig ud, da det er formålet med denne tråd  Kun scener og ikke hele film

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Die Hard har også et fedt lydspor,men kom med en enkelt scene som du syntes skilder sig ud, da det er formålet med denne tråd  Kun scener og ikke hele film

Ihh...altså det er jo svært, der er så mange. Men scenen hvor ham computernørden bliver angrebet af banditterne - den benytter jeg selv ved præsentationen af mit set-up 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 15:01
I Robot - I scenen til sidst, hvor Sonny lader som om han er ond. Der hvor han begynder at skyde mod de onde robotter, er der pænt meget knald på hele systemet.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:03

jeg kan hvertfald give ret med the island!

Jeg ved ikke om de er udgivet på bd (håber ikke det er for, off topic) men minority report jagten i produktionshallen af biler ,og hard rain ,er  meget fed lydsekvenser, på dvd.erne

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:07
glemte lige the island på hddvd!
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:43
The island er skam udgivet på Blu-ray men noget af det flotte bilde og
lyd, der er set på Blu-ray, slår DVD version, selv om det slet, slet ikke er
ringe.
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 17:37

Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Ihh...altså det er jo svært, der er så mange. Men scenen hvor ham computernørden bliver angrebet af banditterne - den benytter jeg selv ved præsentationen af mit set-up 

Die hard 4 lyder bare godt!

Der er også scenen hvor lysene går i tunnelen og der flyver en bil over hovedet på dem

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 22:23

Jeg synes der er rigtig mange der er gode, men der er en jeg altid hiver frem når der skal testes/demonstreres.. og det er Transformers.

Scenen i ørkenen i starten hvor de angribes af den "hummer" ude for den lille ørkenby (premium package sir?  ). Og scenen til sidst i byen hvor det store "mayhem" finder sted. Der er specielt et sted hvor hele stuen ryster så frontglasset på plasmaen vibrerer.. for ind i helvede det lyder fedt :-)

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu