recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Top surround, kom med dit bud..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTop surround, kom med dit bud..

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Der er specielt et sted hvor hele stuen ryster så frontglasset på plasmaen vibrerer.. for ind i helvede det lyder fedt :-)

Det skulle vel aldrig være når den der transformers skyder ned i vejen for at springe over hende kvinde (eller hvad han hopper over) ?

Det får hele vores lejlighed til at rasle

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 23:21

"hummeren" er vild og larmende

Starten af Ice Age må vi altså heller ikke glemme. Det er der hvor det lille dyr/fortidsegern prøver at "begrave" sit agern i isen. Bassen kan få ruderne til at rasle ud af deres rammer

Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 23:39

Hej,

Marster and Commander - i starten scenen hvor det Franske skib bryder tågen og kanonerne får frit løb - 4 timer efter filmen er slut piller man stadigt træsplinter ud af tøjet Ikke så underligt at den vandt en Oscar for bedste lyd. Klart min #1 lyd scene.

Mvh, Ole

Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af OHJ-1 OHJ-1 skrev:

Hej,

Marster and Commander - i starten scenen hvor det Franske skib bryder tågen og kanonerne får frit løb - 4 timer efter filmen er slut piller man stadigt træsplinter ud af tøjet Ikke så underligt at den vandt en Oscar for bedste lyd. Klart min #1 lyd scene.

Mvh, Ole

Aldeles pragtfuld beskrivelse

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Der er specielt et sted hvor hele stuen ryster så frontglasset på plasmaen vibrerer.. for ind i helvede det lyder fedt :-)

Det skulle vel aldrig være når den der transformers skyder ned i vejen for at springe over hende kvinde (eller hvad han hopper over) ?

Jo præcis - jeg kunne bare ikke lige beskrive med ord hvad det var der skete :-)

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 11:00

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jo præcis - jeg kunne bare ikke lige beskrive med ord hvad det var der skete :-)

Tænkte det nok. Den er også blevet brugt derhjemme når man skulle vise hvad ens sub nu engang kan. Det er en mægtig scene :-) Sindsyg effekt! ... næsten så man får helt ondt i maven.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 11:00

Alle BD film:

1. The shootout til sidst i 3:10 To Yuma. Et PCM 7.1 lydspor som er mageløst. I en træhytte kan man høre folk råbe bagved sig, ude på byens gade. De lader deres våben og i højre baghøjttaler affyres skud, som pifter forbi øret og rammer objekter i venstre fronthøjttaler. Da toget kommer ind i byen, er det som om toget virkelig kommer ind i stuen. Min top scene nummer 1.

2. Master & Commander, som allerede nævnt. DTS sporet på DVD var eminent og alligevel overgår dette DTS HD MA spor sin fætter. En direkte sammenligning afslører langt flere detaljer under det første slag og mere klarhed. LFE sporet giver mere sug i maven. Top klasse.

3. The Orphanage, DTS HD MA 7.1. Et helt utroligt 3D lyd landskab. Atmosfærisk og hårrejsende, med en flot detaljegrad og positionerede lydeffekter, som indeholder dybde og klarhed. Umuligt at pege på en enkelt scene. Akustikken var så troværdig, at man følte man var tilstede i værelser, klippehuler etc.

4. Underworld PCM 5.1. Den første 10 minutters sekvens burde være nok til at overbevise de fleste om ukomprimeret lyds overlegenhed. Et tordnende shootout, som ikke mister grebet om detaljerne, den klirrende lyd af kuglehylstre som rammer jorden. Scenen hvor Bill Nighy piller metal ud af kroppen og lader disse falde ned i et vandglas, har en klarhed og flot positionering i lydbilledet som er ren demomateriale.

5. Descent PCM 6.1 Hvis man kan tale om at være "tilstede", så er dette nok ret betegnende for dette lydspor. Har man set filmen, så ved man, hvad klaustrofobi er, især når lydene i den grad understøtter følelsen og konstant engagerer surroundhøjttalerne med atmosfæriske lyde, som får det til at krible i én. De mindste lyde er klart gengivet, dialogen også og man får en 3D fornemmelse, når omgivelserne begynder at indgå i lydbilledet. To mænd, skrigende patetisk i en kælder er ikke et kønt syn. Jeg var der!

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 23:14

Min nye favorit:

I Robot (DTS HD MA)... faktisk hele filmen... det lyder som om man står midt i handlingen..

Samtidig en demo-kvalitets visuel oplevelse.

FANTASTISK!!

Redigeret af Pede8000 - 29-Juli-2008 kl. 23:26
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 23:17

Jeg stod lige på job i dag og kom i tanke om en anden film jeg også af og til hiver frem..

The Covenant på BD - slutscenen i laden mellem de 2 hovedpersoner. For pokker det track lyder godt i HD - der er bare knald og dynamik så man har lyst til at skrue mere og mere op og det forvrænger bare ikke en skid.

Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 20:23
De står ikke i nogen bestemt rækkefølge:

Open range (DVD) - sidste duel er en klassiker, effekterne er super mixet på tværs af for og baghøjttaler. Og subben er god til at fortælle om det er en revolver eller en shotgun der bliver brugt

Saving Private Ryan (DVD) - DTS lydsporet i første kampscene ved omaha beach! Tæt på fedeste kampscene med super lyd, skruer man højt nok op er det næsten som at være der (hvis man har en sub med knald i)

Die Hard 4.0 (Bluray)  - DTS HD  MA  lydsportet er der virkelig mange detaljer med i. Sidste "intense" kampscene som starter ved f22(?) flyet flyver over en. Der kan man virkelig fornemme flyet flyver rundt om en, hver missil der eksplodere kan høre og mærkes. Generelt bare et rigtig fedt detaljeret lydspor. Jeg måtte massere mine øre i 10 min efter jeg havde set den film (det var.. HØJT og godt)

POTC (bluray)  - (klasse!) PCM lydspor. En af de sidste kampscener på vandet hvor de bliver slynget ned i en tornadotingest. Det er ikke så meget kanonerne eller alt det action der imponere, men mere det utrolig godt opløste filmmusik der bare spiller 100%! Jeg har aldrig hørt så fedt filmmusik der gør man virkelig kommer ind i stemningen.

Hellboy (bluray) - PCM lydspor. Ikke så supergodt opløst lyd eller super gode detaljer der er mixet, men i slutningen hvor de skal ned i den underjordiske by/hule, kommer subben godtnok på arbejde Meget sjovt lydspor men dog ikke det bedste jeg har hørt.

Behind Enemy Lines (DVD) - kan ikke huske om det er dts. Men første flyvetur i filmen hvor missilet er efter dem og de bliver skudt ned er en ret fed scene, hvor effekterne er mixet rigtig flot og man bliver hurtig optaget af den dramatiske stemning, jeg syntes den er værd at nævne, bestemt en fed film.

Det er lidt svært at huske lydsporet på de sidste 300 film men her var lige nogle af de bud som jeg kunne huske bedst. Jeg er så småt begyndt at indse at jeg skal gå over til ren bluray selvom 95% af samlingen er dvd For high def lydsporene på bluray er da fantastiske! Jeg må nok snart opdatere min top fem da der er lidt bluray på vej jeg mangler at se: cars, rambo, transformer, black hawk down, 3:10 to yuma.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 22:35
Jeg synes cloverfield har nogle feder scener hvad angår lyden
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 22:46

X-Men 3 på BD

Scenen hvor Gene bliver til Phynix og løfter hele huset, alle detaljene og musikken er bare fantastik med DTS HD Master Audio. Samme musik kommer og sidst i filmen hvor det endenlig opgør er, men ikke helt det samme.

Mr. And Mrs. Smith på BD

General aktion scener, som når de render og skyder efter hinanden inde i huset. Igen DTS HD Master Audio lydspor som bare er fandens skarp og deltajeret.

Redigeret af Mr. Anderson - 31-Juli-2008 kl. 22:49
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu