recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLNA server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA server
    Sendt: 08-August-2011 kl. 01:03
Hej,

Først og fremmest vil jeg sige at jeg er total newbie på dette område.

Jeg har købt mig et samsung 46d8005, og den kan det der smarte DLNA, så jeg skal have købt mig en server der kan ordne arbejdet :) mine krav:

1. Den skal kunne tage minimum 2 harddiske.
2. Man skal have mulighed for at den kan tage USB eksterne harddiske.

som i kan høre aner jeg intet om dette, jeg har læst lidt på nettet, men kan ikke gøre mig helt klog på det. Men det jeg gerne vil have er at alle de dvd film jeg har skal rippes og smide over på harddiske, og så skal jeg kunne finde dem på mit fjernsyn via en server. det skal køre så hurtigt som muligt :)

Jeg ved ikke om jeg glemmer at skrive noget, men skyd løs hvis der er nogle faktorer jeg ikke har taget med :)
Jeg har en MAC så det kunne være ret smart hvis jeg kunne bruge den over med streaming :)
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 01:04
Synology DS211j, koster omkring 1300 kr, perfekt som en "billig" begynder NAS ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 01:10
Ja den har jeg godt set, men er det nok med 128 ram? kommer den til at køre hurtig nok? jeg har ca. 600 DVD film som jeg skal have rippet og smidt over på harddiske, jeg er ikke lige helt gået i gang endnu, da det er et ret stort projekt, men vil den kunne klare det med en fornuftig hastighed?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 02:01
Den er sandsynligvis ok, men glem det der DLNA.
Ideen bag DLNA er genial, men det virker bare ikke ordentligt i praksis.

DLNA understøtter mig bekendt også kun afspilning af en enkelt fil af gangen, hvilket vil sige du ikke kan bruge seperate undertekster eller lydspor.

Køb en rigtig afspiller (streamer) som eks DUNE.

RIP/Kopier dine DVD med DVDFab DVD-Copy. Du kan så selv vælge om det skal være fuld kopi eller kun selve filmen.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 02:21
Nice råd... men hvad er DUNE? og kan jeg rippe mine dvd'er ind på sådan en? (link til hvor man evt. kan købe en)
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 02:25
Det skal siges jeg at en af mine venner har en boxee box, og det er total smart synes jeg :) men hvis tv'et kunne klare sagen ville det jo være at foretrække...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu