|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() Sendt: 10-August-2011 kl. 21:37 |
Jeg sidder og prøver at rippe mine BD's til ISO format, hvor jeg gerne vil have dem kogt ned til main movie samt et par lydspor og nogle undertekster. Desværre så virker DVDFab på ingen måde på min PC, dvs. den kan ikke læse mine film og computeren fryser efter et stykke tid når programmet er åbent.
Jeg har derfor brug for et alternativ til DVDFab, som kan gøre ovenstående. AnyDVD HD er - så vidt jeg kan læse - kun en decrypter og kan ikke strippe ekstramaterialet og des lige? |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
rainboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Bruger selv DVDFab, men alternativerne er vist ClownBD og BD-rebuilder.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Til disse kræves vel AnyDVD HD oveni?
|
|
|
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Man kan også bare nøjes med AnyDVD HDsom er en udemærket ripper.
|
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, men ender jeg så ikke med at have den fulde disc liggende dvs. med ekstramateriale, menuer osv.? Jeg vil gerne have en ISO-fil hvor jeg har droppet alle de overflødige lydspor og ekstramaterialet.
Mit problem med AnyDVD er, at jeg allerede tidligere har prøvet deres demo, så jeg har ingen mulighed for igen at teste om programmet vil løse mit problem uden at betale for det. Det er lidt surt at smide 63 € hvis jeg ender i samme situation som med DVDFab. Redigeret af Yakken - 10-August-2011 kl. 22:24 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ydermere: Når jeg ser på BD-Rebuilder, så ligner det noget der samtidigt er beregnet til at ændre codecs mv. dvs. komprimere filmen. Min PC har simpelthen ikke kræfter til at recode filmen, så jeg skal bare have dem smidt over i en ISO. Vil det ikke tage vanvittigt lang tid med BD-Rebuilder?
|
|
|
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Man kan godt i opsætningen af AnyDVD bede om at den fjerner diverse reklamer og trailers mm.
|
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger en Mede8er afspiller, som ikke understøtter BD-menuer mv. i ISO-format, så jeg skal have main movie hevet ud. Ikke noget med menuer osv.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med makeMKV? På deres hjemmeside står der at den kan decrypte og rippe til mkv i et hug uden at komprimere. Jeg kan nok leve med mkv-filer i stedet for ISO, men virker deres software?
Redigeret af Yakken - 10-August-2011 kl. 23:33 |
|
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() |
Hvilke stumper består din PC af, det virker mest som en konflikt mellem dvdFAB og dit bd drev
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
![]() |
Drevet er et LiteOn:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=bluray+liteon&sp=all&pid=5015838 Og resten af maskinen er en Dell 9000-serie, som har en 3 år på bagen. Hardwarekonflikter kan jo stamme fra utallige kombinationer, hvilket også var grunden til, at jeg oprindeligt påtænkte at købe et eksternt BD-drev. Der var dog ikke nogen der kunne bidrage med råd hertil, så jeg endte med et internt drev alligevel. Jeg har prøvet at installere makeMKV nu og den har i hvert fald læst og rippet én film nu til .mkv. Så skal jeg have prøvet om Mede8or vil æde filen. Er det tilfældet, så bliver det nok MKV i stedet for ISO. Der er lige 20 minutter tilbage før dét svar kan afsløres, da jeg var dum nok til at rippe til PC'ens HDD og ikke direkte til NAS'en - det tager ligeså lang tid at kopiere filmen fra PC til NAS, som fra BD til HDD... ![]() Redigeret af Yakken - 11-August-2011 kl. 00:32 |
|
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvilken version af DVDFab bruger du?
Der kom en ny den 8. aug. v. 8.1.1.2.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |