Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
silva22
Super bruger
Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
|
Emne: Hvad gør jer der har børn? Sendt: 18-August-2011 kl. 12:25 |
Hej.
Ja for jeg har en datter som meget gerne ville pille ved vores anlæg. Lige nu har vi en kravlegård stående foran hele tv-bordet. Men det var egentligt kun en midlertidigt løsning.
Er der nogle af jer der har nogle fede løsninger?
Flash gerne
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:33 |
Jeg lavede stoflåger til min reol, da barnebarnet kom på besøg. Glaslåger eller trælåger kunne også være en idé
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:44 |
Mit anlæg er låst inde i et skab som dette:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80100190
Bruger så en universalremote med RF-modtager, så alt kan betjenes selvom skabet er lukket.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:46 |
Tja, nu har jeg ikke selv børn, men af uransaglige årsager har jeg alligevel et barnebarn - og er Farfar med stort "F". Min kone sagde meget tidligt, "at det er Farfars legetøj, det må du ikke ikke røre". Nu er det sådan, at barnebarnet faktisk er hos os meget ofte, og er helt hjemmevant. Fra mit barnebarn var 6, fik hun selv lov til at betjene det, som hun skulle bruge - det har virket
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:47 |
Hother skrev:
Tja, nu har jeg ikke selv børn, men af uransaglige årsager har jeg alligevel et barnebarn - og er Farfar med stort "F". Min kone sagde meget tidligt, "at det er Farfars legetøj, det må du ikke ikke røre". Nu er det sådan, at barnebarnet faktisk er hos os meget ofte, og er helt hjemmevant. Fra mit barnebarn var 6, fik hun selv lov til at betjene det, som hun skulle bruge - det har virket |
Netop, lær barnet, det ikke må pille, men gør det på en positiv måde.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:51 |
silva22 skrev:
Er der nogle af jer der har nogle fede løsninger?
|
Opdragelse. Godt nok er anlægget lukket inde i et skab, men det er nu ikke mere svært at åbne, end at skyde låger til side, det fik knægten hurtigt lært at gøre. Jeg har frontstoffet på alle mine højttalere, dermed er de "kedelige" for børnehænder, kun katten har 1 gang været på vej til at forsøge noget, men det var under opdragelsesperioden, så bare lidt raslen med blomstersprøjten og så gjorde den aldrig det igen. Men opdragelse helt fra han var lille gør at han kun piller ved det han må pille ved. Klaus (kat på 13 år og knægt på 5½)
|
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:52 |
Jeg må sige, at jeg har været heldig. Mine tvillinger på nu 6½, de har aldrig pillet ved mine ting, og det står da i deres højde. Så det er heldigvis ikke alle som piller.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:57 |
Hother skrev:
Tja, nu har jeg ikke selv børn, men af uransaglige årsager har jeg alligevel et barnebarn - og er Farfar med stort "F". Min kone sagde meget tidligt, "at det er Farfars legetøj, det må du ikke ikke røre". Nu er det sådan, at barnebarnet faktisk er hos os meget ofte, og er helt hjemmevant. Fra mit barnebarn var 6, fik hun selv lov til at betjene det, som hun skulle bruge - det har virket | det har også virket hjemme ved mig. p.t har jeg dog stof låger på mit skab. men det er af helt andre årsager. jeg har 3 børn , og det har aldrig været et problem. piger på 16 og 18 - knægt på 8. det er stadig ikke et problem
Redigeret af p.las - 18-August-2011 kl. 13:12
|
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 13:35 |
Da vores børn var 1-1½ havde vi et møbel lignende dette:
Ikke-pille-tingene stod så for oven, uden for rækkevidde.
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 14:08 |
I den første periode hvor ungen roder rundt på gulvet, så er der ikke meget andet at gøre end at gemme tingene væk og så tålmodigt flytte barnet, eller kalde det væk, når fingrene kommer for tæt på.
Vores knægt er 1½ og da han begyndte at kunne kravle rundt for et års tid siden havde vi lidt af et hyr med at holde ham væk fra dioden på Beolab'erne, frontstoffet på sub'en, fronten på TV'et eller alle boksene i skabet. Skabet blev løst med en børnesikring fra Ikea, men højttalerne og TV'et måtte vi tålmodigt lære ham ikke at pille ved. Idag rør ham dem aldrig med mindre han ved et uheld ramler ind i dem når han leger.
Personligt tror jeg det er en god idé, at ungerne lærer at ko-eksistere omkring ting de ikke må røre ved, ellers får du aldrig lov/lyst til at købe noget nyt. TV'et kan du dog ligeså godt indstille dig på, at du ikke kan holde fingrene væk fra. Køb en god tillægsforsikring og lad være med at købe en skærm, der ikke kan tåle at blive rengjort med lidt vand og en mikrofiberklud flere gange om ugen.
Jeg er desværre ret overbevist om, at vores TV ikke får lov at holde indtil det dør af naturlige årsager, da børn har det med at kaste med alting. Træ-tog eller skumbold er lige sjovt, men TV'et kan altså kun holde til den ene af dem...
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
Jakabov
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 14:18 |
Tror også du er bedst tjent med at lære din datter at der ikke må pilles, på en god måde. Distraher hende med andet der må pilles eller leges med. Ellers kunne dette være last resort:
Det bare gas! :-)
|
 |
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 14:33 |
Jakabov skrev:
Tror også du er bedst tjent med at lære din datter at der ikke må pilles, på en god måde. Distraher hende med andet der må pilles eller leges med. Ellers kunne dette være last resort:
Det bare gas! :-) |
Det håber jeg da, for det første du skrev, kunne nu også sagtens misforståes... ( Håber alle forstår, at dette også kun er skrevet i sjov. Man skal jo passe på, hvad man skriver, i disse moderne tider! ) 
|
 |