|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Tine M. ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Horsens Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 19-August-2011 kl. 22:48 |
Arh, det er svært at lave en sigende overskrift med så få ord.
![]() Jeg har brugt sommerferien på at samle et lækkert drivhus, hvori der er installeret en dejlig sofa, og så var det jo nærliggende at købe en billig antenne, jeg kunne slutte til min gamle bærbare pc, så jeg kunne se lidt tv derude. Jeg burde nok have sat mig ind i tingene først, for jeg regnede med at ville kunne modtage diverse gratis kanaler, som jeg troede ville være DR1, DR2 og TV2, som minimum, men nej, lige nøjagtig de 3 kanaler modtager jeg ikke. Så har jeg læst lidt om det herinde, og hvis jeg forstår det ret, så har jeg faktiske dem, der kan ses efter januar 2012, DR K, DR Ramasjang osv., 5 ialt, som så er mpeg4, korrekt? Vil det så sige, at DR1, DR2 og TV2 er mpeg2, og er det derfor jeg ikke modtager dem? I øvrigt finder den 35 kanaler i alt, men de 30 er der hængelås på, kan man ikke gøre noget ved det? Og hvis denne antenne ikke kan bruges til især DR2 og TV2, hvilken skal jeg så købe? Venlig hilsen Tine |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvilken antenne, hvor højt placeret, hvor langt til sender.
De kanaler som er kodet, skal man ligesom til TV2 næste år jo have et abonnement til Boxer for at kunne se. Redigeret af Radiomanden - 19-August-2011 kl. 23:08 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tine M. ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Horsens Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Hvilken antenne?
No name Hong Kong USB DVB-T receiver Hvor højt? Den sidder i min bærbare og kablet er vel 1 mtr. Hvor langt til sender? 12.2 km. iflg. dr.dk |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nu er det ikke så meget Reciveren, men hvilken antenne, men den er jo heller ikke særligt højt placeret, det har en del af skylden.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Der står ikke noget specifikt på antennen, det er bare en "small portable DVB-T antenna".
Men vil det sige, at hvis den sad højere ville jeg kunne modtage DR2, eller skal der en helt anden antenne til? /Tine |
|
![]() |
|
![]() |
Det er svært at svare specifikt, når man ikke får specifikke oplysninger. Antenne og placering af den er ikke uvæsentlig.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nå, men jeg kan ikke komme det nærmere.
Tak for svar. ![]() /Tine |
|
![]() |
|
![]() |
Den er vel at finde på nettet. Link. Eller upload et billede.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
http://www.dealextreme.com/p/dvb-t-digital-tv-usb-dongle-stick-with-fm-dab-dab-44326
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Lad os nu komme den rigtige vej rundt, og finde ud af om dækningen er ok: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/Her indtaster du dine addresseoplysninger, så du kan se hvor god dækningen er
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Samme kort brugte jeg, da jeg fandt ud af, at jeg bor 12.2 km. fra Hedensted senderen.
![]() Så dækningen skulle være god nok. Jeg tager til Fyn i dag, men når jeg kommer hjem sidst på eftermiddagen, vil jeg prøve at sætte det op i drivhuset. /Tine |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Den antenne du anvender forstærker op mod 10 gange mindre end forudsat af DR/DIGI-TV med en (rigtig) tagantenne.
Antenner er forudsat i planlægningen til at være fast monteret 10 m over jorden. Alt andet betragtes som 'indendørs'
Det er ikke kun for sjov, folk har tagantenner.
Du skal således se på kortet for indendørsdækning, at der ikke er dækning i store dele af Horsens.
Har du frit udsyn til Hedensted sendren ? Det er vigtigt, fordi huse dæmper signalet.
Da du imidlertid bor kun 12 km fra senderen, skulle det være muligt, at anvende en blot lidt bedre antenne med succes, især hvis antennen 'kan se' Hedensted.
Lars :)
Det har i øvrigt intet med MPEG-2/4 at gøre. Det er blot tilfældigt, at den ene af de 5 UHF kanaler der anvendes fra Hedensted er lidt svagere/dårligere hos dig. Varde laver samsending på kanal 30 og det kan evt. være dråben, der genere signalet fra din meget for lille antenne.
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |