recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SIMPEL click>play film-box til ældre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSIMPEL click>play film-box til ældre?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten2k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: SIMPEL click>play film-box til ældre?
    Sendt: 06-September-2011 kl. 08:59
Hej med jer

Mine kære bedsteforældre vil gerne kunne se de gode gamle klassikkere på deres TV - de har dem alle på DVD, men desværre er der tit problemer med at skiverne er slidte og driller, at de får klikket forkert i start-menuerne, eller andet.

Jeg ville meget gerne have en simpel medieboks hvor man kunne koble en harddisk til med alle filmene på. Det skal være så enkelt at når man trykker på en knap tænder boksen og der kommer en liste/oversigt frem over filmene - så vælger man en film og så afspiller den! Der skal helst ikke være flere steps end det.

Findes der noget i den stil på markedet - eller er der nogen ideer?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 09:42
Med mindre du synes de skal bakse med et mediecenter, synes jeg du skulle stille spørgsmålet under "Streaming media" i stedet Smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Morten2k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2011
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 12:52
I min verden er streaming ikke når det sker med en forbundet harddisk, men over et netværk af en art, men jeg prøver at stille spørgsmålet der.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 12:55
Det er under Streaming Media du finder eksperterne på området for medieafspillere tror jeg - hvad enten du skal tilslutte harddisk eller streame, tror jeg det er her du får den bedste hjælp Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 20:05
XBMC kan det du snakker om, men kræver selvfølgelig opsætning først og alle dvd'er rippet over uden menu i fx makemkv.

Man kan nemlig sætte xbmc op til at starte i en bestemt sti. Fx databasen, når du har fået lagt alle film i databasen, de film den evt ikke kan finde covers til, kan du med garanti finde inde hos laserdisken.dk. Med firefox gør du dem bare store højreklikker og trykker gem som. Derefter ligger du dem ind til filmen i den mappe og kalder coveret for folder.

Når først databasen er oprettet opsætningen er klaret osv, så tager det ingen tid fra den startet, der fungerer alt med et klik for at starte filmene.

Ellers er du ovre i streamingboks hvis du vil slippe for alt det med opsætning, hvor nemme de er osv må jeg lade være usagt.

Redigeret af JordanDK - 08-September-2011 kl. 20:06
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 08:42

Jeg vil anbefale en Dune, f.eks. en "Lite" og montere en harddisk. Der ligger så et stort ikon du vælger på forsiden når den starter, og så vises mappe strukturen på harddisken. Du kan indstille den så den starter filmen så snart der klikkes på filmen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu