recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer tv i Svendborg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer tv i Svendborg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer tv i Svendborg
    Sendt: 12-September-2011 kl. 17:34
Her i Svendborg er det på en række kollegier blevet bestemt, at vi skal gå over til Boxertv og derved skrotte Yousees store pakke til over 300kr om måneden. I denne forbindelse, står jeg med hvad vi i forbrugerelektronik sammenhænge, desværre kalder for et gammelt fjernsyn. Jeg har et Samsung M87 fra 2007 som indeholde analog og DVB-T tuner og såvidt jeg kan se kun MPEG2 og en CA port. Jeg vil altså derfor skulle ud og investerer i en tuner af en art.

Her kommer mit spørgsmål så, hvad skal jeg gå efter at købe, jeg vil nemlig gerne have mulighed for at optage tv på en harddisk eller usb-nøgler.
Er Boxers egne tunere gode nok til dette formål, eller kan jeg finde bedre kvalitet ti enl fornuftig pris andre steder.

Håber i kan hjælper:-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 18:10

Boxer har PVR modtagere, som vist stadig kan fås med i abommementet, så det er ikke noget problem at optage med dem, optagelser kan jo alligevel ikke flyttes til anden enhed fra en extern HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 18:25
Jo dem havde jeg også kigget på, men kan se de kun har to at vælge imellem, den ene er kun modtager (Sagem DT85B) og den anden Triax T-HD 409VA har mulighed for at optage på ekstern, men tror desværre at jeg vil blive træt af den, hvis den kun har én tuner og jeg derfor er tvunget til at slukke eller se det jeg optager samtidig. Dette ser ud til at være de eneste modtagere de sælger sammen med købet af en tvpakke.

Jeg fandt frem til Humax BXR-HD http://digitalt.tv/humax-bxrhd/ som angiveligt koster "små" 1700kr, som ser ud til at kunne lidt af det hele. 
Kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at eksportere optagelser til computeren, som man fx kan på en Denver dvb-c 108hd?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 18:28

Det er IKKE muligt på godkendt udstyr at flytte optagelser, vil man det, så skal man bruge noget som ikke er godkendt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 19:51

Hej.

Jeg bestilte midt i august et Boxer mini til min søster på 57 år.

Jeg valgte en Maximum T-641 VA - m. Mini og TV2 Plus & TV2 Sport - inkl. 500GB Harddisk til 499 kr. med 12 mdr binding.

Harddisken skydes ind i et slot på siden og forbindes via et internt SATA stik i bunden af slottet. Da hun ikke kan kopiere programmerne ud og se dem på en PC, syntes jeg at SATA er en bedre løsning end USB. Forhandleren leverede en Western Digital harddisk. Vi bestilte den på intenettet for evt. at have 14 dages returret, men den skal ikke tilbage, hun er meget tilfreds med den.

Jeg ved ikke hvilket abonnement det drejer sig om, men der er forskellige rabatmuligheder. Vi købte her:

http://paraboleksperten.dk/boxer-tilbud-170/

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 12-September-2011 kl. 19:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:

Jo dem havde jeg også kigget på, men kan se de kun har to at vælge imellem, den ene er kun modtager (Sagem DT85B) og den anden Triax T-HD 409VA har mulighed for at optage på ekstern, men tror desværre at jeg vil blive træt af den, hvis den kun har én tuner og jeg derfor er tvunget til at slukke eller se det jeg optager samtidig. Dette ser ud til at være de eneste modtagere de sælger sammen med købet af en tvpakke.

Jeg fandt frem til Humax BXR-HD http://digitalt.tv/humax-bxrhd/ som angiveligt koster "små" 1700kr, som ser ud til at kunne lidt af det hele. 
Kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at eksportere optagelser til computeren, som man fx kan på en Denver dvb-c 108hd?
Triax 409 er med dobbelt tuner, så du kan se ét program og optage et andet
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er IKKE muligt på godkendt udstyr at flytte optagelser, vil man det, så skal man bruge noget som ikke er godkendt.

Tak for svaret. Det må jeg jo bare finde mig i:-)
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg bestilte midt i august et Boxer mini til min søster på 57 år.

Jeg valgte en Maximum T-641 VA - m. Mini og TV2 Plus & TV2 Sport - inkl. 500GB Harddisk til 499 kr. med 12 mdr binding.

Harddisken skydes ind i et slot på siden og forbindes via et internt SATA stik i bunden af slottet. Da hun ikke kan kopiere programmerne ud og se dem på en PC, syntes jeg at SATA er en bedre løsning end USB. Forhandleren leverede en Western Digital harddisk. Vi bestilte den på intenettet for evt. at have 14 dages returret, men den skal ikke tilbage, hun er meget tilfreds med den.

Jeg ved ikke hvilket abonnement det drejer sig om, men der er forskellige rabatmuligheder. Vi købte her:

http://paraboleksperten.dk/boxer-tilbud-170/

Hilsen Carsten.

Mange tak for svaret.
Den ser ellers ok ud, men jeg er nok nød til at afskrive den, nu hvor Boxer har annonceret dvb-t2 og det vil jeg helst ikke gå glip af.
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Triax 409 er med dobbelt tuner, så du kan se ét program og optage et andet

Ja, den var også i mine overvejelser, men den får godt nok mange hug med på vejen, på trods af at den har været på markedet i så lang tid. Da den heller ikke understøtter dvb-t2 så er den desværre nok heller ikke det rigtige, hvis jeg vil være sikker på hd materiale i fremtiden. men tak for svaret.
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 20:26
Det ser dog ud til at Boxer har nogle nye bokse i tankerne senere i år, så det er vel "bare" at væbne sig med tålmodighed og se hvad der kommer af nyt på markedet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu