recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR webtv fra udlandet virker UDEN snyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR webtv fra udlandet virker UDEN snyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: DR webtv fra udlandet virker UDEN snyd
    Sendt: 14-September-2011 kl. 20:13
Jeg ved ikke hvor mange som er opmærksom på den ændring som er lavet på DR webtv.

man kan ny se mange DR udsendelser fra udlandet (jeg sidder ikke i DK) og der virker DR.dk/live fint, dog med beskeden at man ikke kan forvente at alle udsedelser kan modtages.

Så det vi så var i "So ein ding" og blev censurereret , er nu en realitet. at det altså virker uden at man skal snyde sig til dagens nyheder eller valg debat som jeg lige fik set.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 20:27
Der stod forleden dag på Text-TV noget om det, det skyldes vist at DR i forbindelse med valget er forpligtiget til at gøre det muligt for danskere i udlandet at følge med i de sidste dage af valget. Tror nok de lukker for det igen fredag aften eller deromkring.

PS: hører Lolland ikke længere under DK?LOL
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 20:32
Og så fandt jeg en artikel med det:
http://www.dr.dk/OmDR/Nyt_fra_DR/Nyt_fra_DR/2011/09/12103431.htm

Udlandsdanskere kan følge valgudsendelser på dr.dk

12. sep. 2011 10.36 dr.dk

Normalt kan DRs programmer ikke ses direkte på dr.dk i udlandet, fordi DR ikke har rettighederne til eksempelvis at vise sport, film og meget andet uden for landets grænser.

Men med valgudsendelserne er det anderledes i de kommende dage. For dem bliver der rig mulighed for at følge, uanset om man skulle sidde i Seoul, Andalusien eller på Sydamerikas sydligste spids.

I de seneste uger har det været muligt at se DRs valgudsendelser i udlandet live i tidsrummet mellem klokken 21.00 og 23.00 her.

I perioden fra tirsdag den 13. september til fredag den 16. september vil DR1 kunne ses via dr.dk/nu i følgende perioder:
Tirsdag den 13. september klokken 18.30-21.55
Onsdag den 14. september klokken 18.30-20.00
Torsdag den 15. september klokken 06.00-02.00
Fredag den 16. september klokken 06.00-19.30

Derudover vil det også være muligt at se DR Update via den sædvanlige netadresse dr.dk/update i udlandet hele døgnet fra den 13. til 16. september.

Alle valgudsendelserne, DR har sendt hidtil, ligger også tilgængelige via www.dr.dk/valg, og de kan også ses uden for landets grænser. Helt præcist ligger de her.

Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 21:40
Best alternatives må stadig være slingbox eller proxy...
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Og så fandt jeg en artikel med det:

Udlandsdanskere kan følge valgudsendelser på dr.dk

ville bare lige tilføje at det altså stadig virker for nogle programmer.. man får bjælken "you are trying to access... " i toppen. den kan dog fjernes og så er diverse programmer stadig tilgængelig..

tror det er en fejl fra DR's side, da flere af deres egenproduktion som nok ikke skulle kunne ses af udlandet, som Borgen el. broen er vel nok beskyttet omkring distribution af danske udsendelser?

nå, men det virker!  (er testet med USA VPN)

kan nævne at sverige ikke syntes USA er ok at se deres "bron" fra :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu