recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBLink erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBLink erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBLink erfaringer
    Sendt: 15-September-2011 kl. 13:50
Jeg har Win 7 Media center med 2 Anysee tunere på Yousee kabel.

Jeg har opgivet at der nogensinde kommer fungerende MCE drivere til Anysee/Yousee, så af nød forsøgte jeg mig med DVBLink, og er faktisk blevet meget positivt overrasket. Jeg synes faktisk det kører bedre end med CNO og MCE drivere.

Jeg har et par spørgsmål til dem der er mere erfarne med DVBLink:

Jeg har lige købt en Shuttle XS35GT V2 som skal være mit hovedtv, tilsluttet min plasmaskærm, det er jo en smart lille støjsvag sag, men jo ikke verdens hurtigste.

Jeg har masser af hardware, så det vil ikke koste mig noget at lave en maskine mere hvor tunerne kunne sidde på, og så kun bruge Shuttle'n som en "netværksmodtager" (Det vil selvfølgelig koste noget i strøm, hvor meget kan jeg ikke lige overskue)

Vil I tro at det ville blive mere stabilt end en forholdsvis langsom computer med 2 tunere på?

Det jeg oplever nu er at alt fungerer rigtigt godt, men hvis jeg f.eks. trykker Guide mens jeg ser tv, tager det noget tid inden guiden bliver vist (2-3 sek), og jeg har slået fade in/ud fra, da det hakkede meget.

Ville sådanne ting blive bedre hvis jeg flyttede tunerne til en server, og brugte Shuttle'n til kun at vise tv, altså ikke selv skulle streame (til sig selv)?

mvh
Michael
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 14:37
Jeg har samme Problem/løsning i mit soveværelse.

TV source virker fint, sammen med Anysee kortet.
Jeg har dog et problem med at hvis jeg bruger Nrossens EPG import program, så mister MCE opsætningen en gang i mellem.

Har i går opgraderet Nrossens MCE program til sidte nye version (O version), la os se om det ikke spiller.

HW: AMD E-350 baseret ITX  bundkort, 4GB RAM, Windows 7 32Bit, 120GB HDD 7.200., BC-5600S blueray drev.

Mvh
Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Jeg har samme Problem/løsning i mit soveværelse.

TV source virker fint, sammen med Anysee kortet.
Jeg har dog et problem med at hvis jeg bruger Nrossens EPG import program, så mister MCE opsætningen en gang i mellem.

Har i går opgraderet Nrossens MCE program til sidte nye version (O version), la os se om det ikke spiller.

HW: AMD E-350 baseret ITX  bundkort, 4GB RAM, Windows 7 32Bit, 120GB HDD 7.200., BC-5600S blueray drev.

Mvh
Gigabyte

Jeg henter bare XMLTV filen fra Ontv.dk og lader DVBLink om at smide den ind i mit Mediecenter, det virker rigtigt godt.

Jeg kan også godt lide at man sætter det hele op UDEN for MC, så man ikke skal sidde og sorter kanaler, lave EPG osv. derinde.

Så er det hele jo osse klar når man skal se tv på den bærbare :-)
mvh
Michael
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu