Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jannikmariager
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
|
Emne: Loftshøjttaler i hus Sendt: 15-September-2011 kl. 21:03 |
Hej
Ifbm med nybyggeri ville jeg høre hvilke muligheder der var for at få lyd i huset, her tænker jeg på loftsmonteret højttalere. Jeg så gerne det kunne køre trådløst via airplay men det ser ikke ud til t være muligt, vil det virkelig sige t der skal trækkes højttalerledning over loftet? Nogle anbefalinger?
Hvis jeg vil ha fx 2 højttalere i 4 rum så skal jeg jo ha 8 højttaler indgange i min reciever plus dem jeg bruger til surround i stuen, det holder jo ikke så hvad er mulighederne , jeg har en denon 3606 samt NAS hvor musikken ligger på
Jannik
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24780
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:08 |
Prøv at kigge lidt her. Jeg ville gerne selv have dette.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
jannikmariager
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 184
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:27 |
Hej Flemming
Den artikel har jeg læst og han har en 12 kanals forstærker hvor ledningerne går til, jeg håbede mere på en trådløs løsning ala Airplay, men ved ikke om man kan få lofts højttalere med line in og så blir det jo ret dyrt hvis der skal en airport express til HVER højttaler ? andre forslag?
ser ud til Sonos er det smarteste pt , det er dog store klodsede højttalere og ikke indbyggede loftshøjttalere desværre
Jannik
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19514
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 22:26 |
jannikmariager skrev:
Ifbm med nybyggeri ville jeg høre hvilke muligheder der var for at få lyd i huset, her tænker jeg på loftsmonteret højttalere. Jeg så gerne det kunne køre trådløst via airplay men det ser ikke ud til t være muligt, vil det virkelig sige t der skal trækkes højttalerledning over loftet? |
Ja det vil det, for det er den bedste løsning. Specielt kr/øre mæssigt. En trådløs løsning til en masse højttalere rundt i dit hus er guds gave til forstyrrelser af signalerne til dine "trådløse" højttalere - som du vel ikke har tænkt dig at skulle drive på batterier? Og ja, en Airport ved hver højttaler er også en løsning. Klaus
|
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 22:41 |
Jeg har købt 2 stk dynoaudio runde i loft køkken, Drives af sonos zp 120, Har så valgt sonos s5 løse til resten, så kan jeg tage dem med i garagen, kælderen, ude på terassen m.m.
|
SVP03
|
|
dysterland
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 195
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 00:09 |
Jeg vil helt klart også anbefale højttalerkabler. Som KlausDM siger, så skal du alligevel have strømkabler, hvis du vælger trådløs løsning.
|
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980 Hififorfolket.dk
|
|