recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bytte harddisk i syg PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBytte harddisk i syg PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Bytte harddisk i syg PS3
    Sendt: 24-September-2011 kl. 16:41
Hej recordere.

JEg har en PS3 som siger at "filsystemet er ødelagt" når man tænder den.
Derpå går den igang med at reparere filsystemet men den når aldrig længere end 7% hvorefter den starter forfra.

Jeg har hevet harddisken ud og kan se det er en SATA 2.5 disk af en art. Mit spørgsmål er:

1) 
Kan jeg bare købe en ny harddisk og smide i? Hvis ja, hvorhenne? 

2)
Jeg har en PS3 helt magen til, også på 80GB den gamle udgave. Kan jeg flytte den harddisk overi den defekte PS3 for at se om den så vil virke? Jeg er bange for at ødelægge filstrukten på HDDen og tør derfor ikke.

Mvh
Stefan
;-)
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 22:17
Du kan sagtens flytte harddisken fra din anden 80GB PS3. Harddisken skal bare have samme størrelse (fysisk) Så du kan egentlig og godt købe en anden SATA 2.5 harddisk, hvis du vil have mere plads.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 01:56
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Du kan sagtens flytte harddisken fra din anden 80GB PS3. Harddisken skal bare have samme størrelse (fysisk) Så du kan egentlig og godt købe en anden SATA 2.5 harddisk, hvis du vil have mere plads.

Hej L'er 

Jeg er ikke i tvivl om at harddisken vil passe. Det var mere om filsystemet ville blive ødelagt, eller jeg kunne miste mine savegames og lignende. 

Anyhow jeg fik fat på en ny harddisk så den spiller igen nu.
;-)
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Pejsen Pejsen skrev:

Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Hej L'er 

Jeg er ikke i tvivl om at harddisken vil passe. Det var mere om filsystemet ville blive ødelagt, eller jeg kunne miste mine savegames og lignende. 

Anyhow jeg fik fat på en ny harddisk så den spiller igen nu.

Hvis du hiver den harddisk ud af din gamle PS3 bliver fil systemet ødelagt næste gang du prøver at sætte den ind i en anden PS3 eller også selv om du bare sætter den tilbage i din gamle ps3 igen.

PS3 vil automatisk formatere harddisken til PS3 fil systemet når du sætter den i.

Så løsningen er først at kopiere alle save games + andet du evt har på harddisken over på et andet medie. derefter smide den ind i PS3 og formatere den, og derefter kopiere alle save games tilbage.

Men eller kan du bruge alle harddiske der har den rigtige fysike størrelse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu