|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2011 Sted: Dänemark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 20:13 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg har netop fået et boxer tv kort men mangler en box til mit tv da det ikke har indbygget tuner. Jeg bruger udelukkende tvet som monitor og køre alt lyd igennem min Onkyo forstærker via HDMI (jeg har tidligere andvendt en PS3 med playtv, men da den jo desværre ikke har kort læser bliver jeg nødtil at anskaffe mig en ny box)
Krav til boksen: Skal kunne optage - behøver ikke at have indbygget HD men gerne via USB Menuen skal ikke ligne noget fra en gammel VHS maskine Boksen behøver ikke være pæn da den alligevel ikke kan ses. Fjernbetjeningen er ikke afgørende da jeg anvender en multifjernbetjening. Håber I har nogle gode forslag :)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kunne f.eks være sådan en. http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/boxer-godkendt-udstyr/godkendte-digitale-modtagerbokse/dilog-dt-655-hd/
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
Elper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2011 Sted: Dänemark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Jeg har læst lidt nærmere på sagerne. Det lader til at der kommer et nyt format. DVB-T2 hvilken indflydelse har det på mit valg af tv boks samt det Samsung tv jeg har i mit soveværelse med boxer kort?
|
![]() |
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Det har betydning for modtagelse af HD TV fra Boxer http://www.boxertv.dk/kundeservice/om-boxer/Presse/Pressemeddelelser/14september20111/ Indtil videre kender jeg kun http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/boxer-godkendt-udstyr/godkendte-digitale-modtagerbokse/sagemcom-rt90160hd/ og http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/boxer-godkendt-udstyr/godkendte-digitale-modtagerbokse/Humax-BXR-HDplus/ der kan bruges til Boxer HD TV og optage. Du kan stadig bruge en alm DVB-T boks, hvis du kan undvære HD. Der er dog røster herinde, der siger, at det ikke varer længe, før SD kanalerne også er i DVB-T2, da den eksisterende sendekapacitet bliver fyldt til bristepunktet. |
![]() |
![]() |
Ham_Der:
Tak for dit svar det har helt afgjort gjort mig klogere på de har bokse og fået mig fra at købe en billig "jem og fix" tuner. Jeg er dog fortsat i tvivl om hvilken boks jeg skal vælge Sagemcom til ca. 2500,- eller Humax uden disk til 1200,-. Umiddelbart synes jeg at Humax menuen ser mest tiltalende ud og vil nok egentlig heller have en boks der kan tage et USB stik frem for et med en indbygget disk som nok bruger væsentlig mere strøm. Begge bokse får god kritik men kan umiddelbart ikke se hvorfor jeg ikke skulle vælge Humax boksen nu når jeg alligevel helst vil undgå den indbyggede disk. Nogen som har prøvet begge bokse eller har en anden boks som fungere godt?
|
![]() |
mlangballe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Hvorfor vil du undgå indbygget HDD? Fordelen ved indbygget HDD er jo at man kan optage mens man ser andet, eller optage 2 programmer samtidigt. Med en USB PVR kan du alligevel kun optage det program du ser!!
|
![]() |
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
så det kan altså også bruges til andre formål end at se det man ikke får nok af på alle kanaler samtidig.
Redigeret af pendec - 11-Oktober-2011 kl. 09:47 |
![]() |
![]() |
Pendec:
Du har helt ret. Jeg vil nok sjældent at jeg får brug for at optage noget mens jeg ser noget andet. Så meget fedt tv kommer der sjældent på samme tid. mlangballe: Jeg har læst dette i digitalt.tv anmeldelse af Humax boksen: Selv om der er tale om en boks med kun 1 tuner, så virker PVR delen ganske stærk i denne boks. Det er muligt at optage 2 programmer på samme Mux samtidigt ved manuel optagelse af det ene. Fra EPG’en kan du kun optage fra 1 kanal af gangen, selv ved kanaler på samme Mux. Jeg ved dog ikke hvad det vil sige at programmerne skal ligge i samme "Mux" men går ud fra det er noget med hvilken "frekvens" det pågældende program tilhøre.
|
![]() |
![]() |
Anmeldele: http://digitalt.tv/humax-bxrhd/
|
![]() |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det som i gamle dage hed "en frekvens" og husede en enkelt analog TV kanal, er nu et multiplex eller kortere mux (på en given frekvens). I dit TV/STB sidder stadig en [fysisk] tuner, som modtager hele frekvensen, men nu ryger det gennem en demodulator som splitter signalet op i de TV programmer (helt præcist: PID'er) som ligger i den givne mux, og du har mulighed for at modtage alle TV kanaler i mux'et på en gang (dog kan der være begrænsninger for krypterede TV-kanaler). Hvis du skal optage TV kanaler i to forskellige mux, skal du have to fysiske tunere. |
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
![]() |
![]() |
JesperLund: Tænkte nok det var noget i den stil :)
Så må man jo blot håbe at de har været så smarte at ligge et fede kanaler i samme mux ;) Zulu, Discovery, 5, 6 og Tv2 film så har man jo alligevel ikke brug for de andre ;)
|
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Her kan du se hvor de enkelte kanaler ligger http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Serviceliste_marts_2011.pdf
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |