recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enheden kan ikke starte (kode 10) Cinergy C PCI HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnheden kan ikke starte (kode 10) Cinergy C PCI HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kfoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Vanløse, Danmar
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Enheden kan ikke starte (kode 10) Cinergy C PCI HD
    Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 10:32

Hej,

Jeg har et relativt nyt HTPC setup bestående af;
Antec VERIS Fusion Remote Max
Corsair Power Supply 650W TX M Modular, ATX, PS/2
Gigabyte GA-Z68XP-UD3 ATX LGA1155
Intel Core i5-2405S 2,50MHz LGA1155
Corsair Vengeance DDR3 PC1600 16GB
Corsair SSD Force 3 120GB (Primær HDD)
Seagate Barracuda 5900.3 2TB HDD Sata (x2)
Plextor 8xDB Combo Blu-ray SATA RTL
TerraTec Cinergy C PCI HD CI (DVB-C) (x2)
Microsoft Windows 7 Professional SP1 64bit Dansk

Første gang da jeg satte systemet op og installerede Win7 så lykkes det mig relativt smertefrit, at få mit TerraTec Cinergy C PCI HD til at virke via de medfølgende win7 drivers. Efter jeg (desværre) har været nød til at sætte systemet op igen fra bunden, så kan jeg simpelthen ikke få mit Cinergy C kort til at virke.

Såfremt jeg bruger de medfølgende drivers (eller nyere fra TerraTecs hjemmeside) så svarer mit kort med "Enheden kan ikke starte (kode 10)" og hvis jeg bruger ældre drivers fra TerraTec så ser det ud til at kortet virker, MEN ingen programmer kan finde kortet. Den eneste forskel er umiddelbart at mine HDD'er er sat op til AHCI, fremfor IDE :S

Jeg har læst alle de tråde på nettet omkring problemer med Cinergy C PCI HD som jeg har kunne finde som virkede relevante og har simpelthen ikke kunne finde noget godt svar - især fordi jeg jo HAR haft det til at virke.

Jeg håber meget der er nogle derude der kan hjælpe mig med mit problem? Eller foreslå en DVB-C tuner der burde virke

Mvh,

Kåre

Redigeret af kfoged - 17-Oktober-2011 kl. 10:32
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 08:56
Lyder umiddelbart som et defekt kort. Dog lidt mærkeligt, at fejlen netop er kommet efter en reinstall.
Til top
kfoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 09:12
Ja, og ikke bare et, men to defekte kort
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 10:28
Har du prøvet med kun et kort ad gangen og skifte det ene kort mellem de forskellige slots? Hvis kortene sad i maskinen mens du gen-installerede ville jeg prøve en ny gen-installation, hvor kortene først bliver sat i efterfølgende. Og lav en image backup før du sætter kortene i, så slipper du for yderligere gen-installationer Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
kfoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 18:24
Pyha, så har jeg været igang igen og stadigvæk intet held.

Jeg tror, at jeg vil forsøge mig med at installerer kortene i en anden pc (og gerne ej med intel chipset - kan vist være en del af problemet, jvf. andre ude på nettet) også se om det gør en forskel :)
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 16:59

Bruger du den nyeste driver fra deres hjemmeside?

Til top
kfoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 17:08
Jeg har haft forsøgt med samtlige drivere jeg kunne finde på TerraTecs hjemmeside.

De gamle drivere gav ingen kode 10 fejl, men tilgengæld kunne ingen programmer se tuneren og de nyeste drivere gav alle kode 10 fejlen.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 17:43
Hvis det var mig ville jeg gøre følgende:
Tøm maskinen for alt
Installer kun det mest nødvendige, dvs. kun 2 Gb RAM, en almindelig Harddisk, dvd drev, et simpelt OS i 32 bit version, Intels seneste chipsetdrivere, onboard GFX.
Derefter installere 1 Tuner med senest drivere. Hvis alt ok, kan du konstatere at kortet ikke er defekt
Hvis det IKKE virker, så prøv at skifte RAM klodserne (men stadig kun 2 Gb), stadig fejl, så  må der dømmes HW fejl på kort(ene)
Hvis det virker, så ville jeg lave nøjagtig samme procedure, med Win 7, 64 bit
Fejler det herefter, er det relateret til dårlige 64 bit drivere
Fejler det ikke vil jeg begynde at hælde resten af HW/SW ind, indtil det evt. fejler  
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af kfoged kfoged skrev:

Første gang da jeg satte systemet op og installerede Win7 så lykkes det mig relativt smertefrit, at få mit TerraTec Cinergy C PCI HD til at virke via de medfølgende win7 drivers.

Hvilken software benytter du, for du ved vel at Windows MCE ikke umiddelbart understøtter DVB-C?
Her skal du også benytte DVBLogic.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kfoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af kfoged kfoged skrev:

Første gang da jeg satte systemet op og installerede Win7 så lykkes det mig relativt smertefrit, at få mit TerraTec Cinergy C PCI HD til at virke via de medfølgende win7 drivers.

Hvilken software benytter du, for du ved vel at Windows MCE ikke umiddelbart understøtter DVB-C?
Her skal du også benytte DVBLogic.

Flemming

Jeg har lige præcis benyttet (og forsøgt at benytte) DVBLogics DVBLink. Jeg har sådan set opgivet at få PCI kortene til at virke og istedet købt Terratec H6 som er via usb - og det virker UDEN problemer Smile 

Nu er der blot tilbage, at få testet kortene på en anden maskine (med et andet setup) og få svaret på om de er defekte eller... Angry

Redigeret af kfoged - 21-Oktober-2011 kl. 14:56
Til top
kfoged Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 17:59
Så har jeg fået forsøgt mig med en anden PC. En fin lille shuttle pc fra Fujitsu med Windows XP home på og der virker begge kort uden problemer :S
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 19:02
Jeg har set en "kode 10" 1 gang før (hvad jeg kan huske :-) der hjalp det at sætte kortet i et andet PCI slot. Der var noget med en delt bus mellem slot'ene. Om det hjælper i dit tilfælde ved jeg ikke, men det var et forsøg værd.

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu