|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
h3mlig ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2011 Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 01-November-2011 kl. 10:41 |
Efter at jeg er gået lidt død i at opbygge en helt ny HTPC fra bunden, har jeg tænkt over, om min stationære PC på kontoret kan benyttes til formålet. PC'en bliver sjældent benyttet, idet det er én jeg har fået af min arbejdsgiver til hjemmearbejdsdage, og dem har jeg meget få af.
PC'en er en Lenovo Thinkcentre M58P:
Jeg vil gerne kunne optage TV (stofa), så tænkte om man kan sætte en USB dvb-c tuner til, evt. denne. Jeg skal kun have 1 TV tilsluttet, så USB-tuneren skal bruges til at optage TV, mens jeg også havde planlagt at forbinde mit TV på helt almindelig vis (kabelTV-stikdåse -> TV), og se almindelig TV på denne måde. Min tanke er, at det da må være strømbesparende, idet HTPC'en så kun skal ud af dvale/standby når jeg skal optage TV eller bruge HTPC'en til f.eks. musikafspilning. Er dette setup teknisk umuligt, eller synes I måske at det er besværligt? Hvis ovenstående er helt håbløst, kan jeg alternativt investere i en internt dvb-c tuner med dobbelt tuner, f.eks. denne, og så både se og optage TV via HTPC. HTPC'en havde jeg planlagt skulle kobles til fjernsyn med et Displayport/HDMI kabel - der er ca. 4 meter. Som fjernbetjening havde jeg tænkt på Logitech Harmony 900. Som jeg har forstået det, så slipper jeg for IR recievere i stuen (HTPC skal stå på kontoret), idet der anvendes radiobølger i stedet for IR - er det ikke korrekt forstået? Håber på nogle gode inspark til ovenstående, idet jeg er meget grøn på området :)
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Din PC kan sagtens bruges til formålet, enten med en enkelt eller flere USB tunere som f.eks den foreslåede. Som software vil jeg anbefale DVBViewer.
M.h.t fjernbetjening kender jeg ikke nok til Harmony 900 til at vide om den kan klare opgaven alene, men jeg tvivler. Det skal jo helst være en som kan mappes til tastatur genveje. Jeg bruger selv en Imon Inside som er fortrinlig. Dens kommandoer kan så eventuelt læres over på Harmonyen. Jeg har selv lært de vigtigste kommandoer fra min Imon over på en Harmony 300.
Flemming Redigeret af fltk - 01-November-2011 kl. 11:17 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |