recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Live TV hakker efter ca. 10 dages kørsel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLive TV hakker efter ca. 10 dages kørsel

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Emne: Live TV hakker efter ca. 10 dages kørsel
    Sendt: 13-Marts-2006 kl. 20:47

Jeg har nu haft mit mediecenter til at køre ca. 20 dage nonstop. Det har dog vist sig at efter lidt over en uge, så begynder billedet at hakke når jeg ser Live TV. Yderst mærkeligt. Det fikses dog hurtigt ved at lukke MCE applikationen ned og op igen.

Har andre et lign. problem?

Jeg kører med et Hauppauge 500MCE tunerkort (Driver Release 2.0.35.23348 (12/14/05)). Desuden bruger jeg Nvidia Puredecoder.

Derudover har jeg et problem med Discovery. Ca. hvert 2-3. minut kommer der en hurtig skrat lyd når jeg ser Discovery kanalen. Det er sjovt nok kun den kanal det kommer på. Den er der ikke når jeg kører signalet direkte til mit TV. Jeg er på Stofa i Aalborg.

Har andre i området det samme problem?

-Morten

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2006 kl. 23:40

Har det kørt 24 timer i 20 dage på en bestemt kanal?

Du er vel klar over at alt TV faktisk bliver optaget på harddisken således at du kan spole tilbage eller pause aktuel TV. Hvis du har hat apparatet kørende i 20 dage på den samme kanal døgnet rundt, vil jeg gætte på at der skal en defragmentering til

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 17:10

Den har kørt 24/7 i 20 dage ja. Jeg har ikke haft tid til at lege med mulige standby løsninger, da jeg har læst her på forummet at der er mange problemer med at få det til at virke. Så det nedprioterede jeg.

Den har ikke stået på nogen bestemt kanal. Typisk har jeg trykket "stop" på remoten og gået ud i hovedmenuen inden jeg har slukket fjernsynet og så ville jeg mene at den holdt op med at buffer live tv. Men det er ikke konsekvent at det er blevet stoppet.

Men det jo kun en halv times buffer, så det burde umiddelbart ikke betyde noget at den stod og kørte. Det burde det stabilitetsmæssigt være lavet så den bare kunne køre på en kanal 24/7. Ellers er det sgu en OM'er Billy G.

-Morten

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 19:09

Jeg har også oplevet lidt hakken i ny og næ. Jeg har lavet en lille .bat fil som defragmentere harddisken (to partitioner) to gange om ugen. Og det lader til at det har hjulpet lidt.

Jeg har dog lige geninstalleret alt, så jeg har ikke kørt med natlig defragmentering så længe at jeg kan sige med sikkerhed at det har hjulpet.

/brille

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:39

Dvs. I mener begge at det er skrivning til disk som kan give problemerne.

Hvis det er tilfældet burde en genstart af Mediacenter applikationen ikke kunne fikse problemet efter min mening.

Det lyder mere som software som står og bliver ringere med tiden, sådan lidt memory leak agtigt. Måske Hauppage driveren... hvad ved jeg.

-Morten

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 08:08

tja, det kan være du har ret. Jeg har lige geninstalleret alt og nu kan jeg jo bare vente og se om hakkerriet kommer igen. Hvis det gør håber jeg du har fundet en løsning inden da

Jeg venter med min lille defrag.bat fil for at se om det har nogen betydning

/Brille

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 19:24

Jeg defraggede min maskine i går bare for at se om det skulle give noget i det lange løb.

Kører du din maskine i standby Brille? Du ha jo samme motherboard som mig  hvad er dine erfaringer/hacks?

-Morten

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 20:55

Hej Klinge,

Som nævnt har jeg lige geninstalleret alt og nu ser det således ud:

Ren MCE installation
Aopen CD / drivers
Windows aktivering
Windows updates - 56 stk 170 mb
Image for Windows
PHylock
NVIDIA_PureVideo_Decoder_Retail_1.02-185
Adobe reader
Cole2k.Media.-.Codec.Pack.V6.0.2.-Standard-.Setup
Hauppauge driver
MCE - setup, med Guide og TV-kanaler
Dokumentmappe flyttet til D-drev
Speedfan

TweakMCE
TweakUiPowertoySetup - auto-logon

Derudover vil jeg installere web-media plugin til web-radio samt en eller anden plug-in til konvertering/komprimering af TV-optagelser (nogen bud på noget som virker?)

Jeg har hele tiden brugt S3 stanby og Dvale og det spiller. Den bruger 48 watt v/normal brug, 73 v/max og 13 i standby - det er da til at leve med!

Efter jeg har geninstalleret alt har jeg ikke oplevet noget hakkeri i TV optagelserne og jeg vil prøve at begrænse mig mht plugins mv.

Jeg har helt opgivet at få Aopens blæser/clock styring til at virke, desværre, da jeg gerne vil overclocke når jeg ripper mine dvd'er. Jeg ved godt der findes andre programmer, men det ville have været rart med Aopens, den er simpel og det er svært at gøre noget galt (og så skal man ikke sætte sig ind i noget nyt)

mht temperatur har jeg svært ved at holde den oppe , selv hvis jeg starter en CPU-stresser.

Hvad har du af hacks/plugins/erfaringer?

/Brille

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 21:50

Nu hakker mit live tv igen, på trods af at jeg lige har defragged min disk i går. Øv... nå men en genstart af maskinen kurerede problemet.

Imorges tog jeg dog også chancen og installerede Aopens blæser/clock styring igen, da jeg er træt af at jeg ikke kan holde øje med maskinens temperatur. Jeg er stadigvæk ikke 100% tryg ved den passive køling da det er lidt nyt for mig. BIOS'en kan dog godt styre min nødblæser, men det er nu rarest at kigge lidt på temperaturen selv en gang imellem

I min sidste installation af MCE troede jeg at Aopens utility kunne være skyld i nogle af de problemer jeg havde dengang men var ikke sikker. Så nu prøver jeg igen. Hvilke problemer oplever du med Aopens utility?

Angående mine erfarfinger:

Så er mit hw setup er beskrevet i min signature og temperaturen på min cpu ligger på lidt under 50 grader i gennemsnit. Jeg er stadigt mest bekymret for mit chipset som bliver lidt lunt, måske det skal være det. Hvem ved... Overvejer stadigt at smide nogen heatpipes på det. System temperaturen ligger typisk lige under 40 grader.

Hvilke temperaturer og køling arbejder dit center med? Hvor lunt føles dit chipset?

Ang. hacks og erfaringer, så er jeg ikke nået så langt endnu, da jeg ikke har tiden til det og desuden går den primære opgave også ud på at holde centeret i luften hele tiden, så kæresten ikke smider det på gaden   Vi ser nemligt alt fjernsyn der igennem, så det begrænser min hacken en smule, da jeg helst skal kunne recover hvis jeg har lavet noget snavs  Centeret har fået status som stuemøbel og derfor bliver jeg nødt til at behandle det sådan

Jeg kører med samme Nvidia dekoder som dig, men i en trialversion. Det ser dog desværre ud til at jeg snart skal skifte jævnfør denne tråd (de vil ikke sælge mig den): http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10425& PN=1

Men måske er det Nvidia dekoderen som gør at mit live-tv hakker en gang imellem.

Jeg bruger primært mit center som harddisk recorder og det synes jeg fungerer helt kanon med EPG'en. Selv kæresten er ved at tø lidt op og har sagt at det er smart... på trods af alt den teknik som der skal til og en ny fjernbetjening der skal tilvænnes

De næste ting jeg skal have gang i nok at teste følgende:

1) Standby/dvale tilstand
2) Video import fra mit digitale videokamera
3) Brænding af DVD med optaget tv

Jeg prøvede at smide mit digitale videokamera på firewire indgangen i går da jeg håbede det var lige til at grabbe video ind i MedieCenteret, men det viste det sig ikke at være. Den detekterede fint mit kamera og man kunne vælge import, men der skete ikke rigtigt noget import. hmmmm

Jeg har downloadet Sonicencoders.msi som skulle gøre det muligt at brænde optaget tv i DVD format, som det står beskrevet her:

http://www.fstop-blues.com/2005/04/windows-media-center-tip- burn-dvr-ms.html

Så den vil jeg installere en dag hvor jeg føler mig modig nok til at installere sådant et hack på mit center.

Jeg synes egentligt det er pisse ringe at man ikke kan brænde DVD format som default. Microsoft har sluppet lidt for nemt uden om mpeg2 problematikken, både med manglede dekoder og mulighed for brænding.

-Morten

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 22:28

Aopens utility gjorde at dyret frøs. Det kom først efter et par genstarter. Jeg har søgt lidt på nettet og det lader ikke til at jeg er den eneste med det problem..

Jeg kan kun anbefale Speedfan - det funker super mht styring af blæsere/overvågning af temperatur. (jeg vil dog råde dig til at læse manualen...det gør det hele meget nemmere)

Jeg har aldrig mærket på chipsettet. Min cpu ligger omkring 70 grader når den er varmest. Blæseren starter i få sekunder og temperaturen falder med det samme. Jeg har før haft Speedfan sat op til at starte ved 85 grader. Chippen kan klare 100, så det skulle ikke være noget problem. Jeg leder pt efter en metode til at få blæseren til kun at køre 50% - også ved meget høje temperature, for så er den helt lydløs. Det skal lige tilføjes at jeg har et meget 'åbent' kabinet - hele baduljen ligger i en skrivebordsskuffe

Jeg har ikke nogen dvd-brænder, til gengæld har jeg et par gamle HD'er som fungere som ekstra lager via USB porten (via et special kabel som sættes direkte til IDE porten på HD'en). Jeg har før haft cd-brænder og har egentlig aldrig rigtigt brugt den.

Til top
Henrik A Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2006 kl. 13:37

Hej,

Jeg har nu haft Amitech Living i 3-4 mdr. og har oplevet/gennemlevet nogle fejl. Nu er hakkeriet også kommet til mig. Det har tidligere ikke være et problem. Jeg bikser, eller rettere sagt har opgivet alt omkring standby, da den alligvel står tændt næste morgen, tiltrods for at jeg sætter maskinen på standby hver aften.

MEN, hvorfor f.... hakker den nu pludselig? Jeg løse problemet med at genstarte maskinen, men det er jo ikke sagen, da det ofter tager minutter indtil jeg kan se Nyhederne.

Nå, men ville bare sige at jeg oplever det samme nu... (GAL - Odense)

God weekend

Hilsen Henrik

Til top
icqnurse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2004
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 00:47

Kan i ikke bare sætte den til at køre optimering midt om natten, hvor MCE af sig selv lukker MCE-services og åbner dem igen?

Det findes under indstillinger.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu