|
Sonos og NAS |
Besvar |
Forfatter | |
stengaard
Ny bruger Oprettet: 24-November-2011 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 4 |
Emne: Sonos og NAS Sendt: 25-November-2011 kl. 09:48 |
Hej I kloge mennesker,
Jeg er ny ejer af Sonos system, hvilket jeg ser meget frem til at bruge - men, inden jeg kommer så langt skal det sættes op. Via min iMac har jeg fundet Sonos i stuen og jeg kan nu bruge Sonos, med radio. Men når jeg prøver at tilknyttet biblioteket med al min muisk, som ligger på en af huset NAS, så kommer problemet. Sonos kan ikke finde nogen NAS - eller jeg kan ikke finde ud af at komme der til. Jeg har masser af skærmprints, men de kan ikke postes her så I bedre kan forstå hvad jeg mener - men er der en der kan og vil hjælpe. Please :)? På forhånd tak! /Morten |
|
/Stengaard
|
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 25-November-2011 kl. 10:23 |
Læs denne, der står alt du behøver at vide vil jeg mene http://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1112&p_created=1276617756punkt 6 og frem behandler dit spørgsmål
|
|
stengaard
Ny bruger Oprettet: 24-November-2011 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 25-November-2011 kl. 10:46 |
Hej Ridderdk - tusinde tak for svar.
Måske nok et dumt spørgsmål - men Synerlogic? Mine NAS'er er af typen WD MyBookWorld? Er det et software jeg skal have installeret, det der Synologic. Undskyld - men jeg er lidt lost :) Kan se at det er lidt ligegyldigt med selve Sonology. Det er instal delen fra punkt 6 - jeg var lidt hurtig der. Men problem er at jeg HAR fosøgt at indsætte path og det hele, men er som om den ikke vil finde stien - eller lukker for muligheden!? Redigeret af stengaard - 25-November-2011 kl. 11:01 |
|
/Stengaard
|
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 25-November-2011 kl. 11:08 |
så skal du nok forsøge med ip adressen til den nas hvor musikken ligger , altså tilføj \\ipadresse\musikshare og eventuelt brugernavn og password hvis nødvendigt, så tager Sonos resten derfra
|
|
stengaard
Sendt: 25-November-2011 kl. 11:31 |
Nu ser det ud til at der sker noget! *Updating Music Index* - må vel betyde at det er ved at finde musikken?
Håber det - og i så fald - mange mange tak!! |
|
/Stengaard
|
|
stengaard
Sendt: 26-November-2011 kl. 11:29 |
Tak for hjælp til ridderdk - alt spiller nu!!
|
|
/Stengaard
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |