|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JHOnord ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-December-2011 Sted: Sindal Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 03-December-2011 kl. 17:41 |
Hej
Vi har opsagt vores parabol pr 31/12 og skal derfor have en antenne op.
Vores hus ligger under 10 km fra Tolne senderen, så jeg forventer ikke vi skal have noget avanceret udstyr.
Jeg vil helst være fri for at trække strøm op på loftet til en antenneforstærker, så tror I at jeg kan nøjes med en passiv antenne på loftet, eller vil jeg være bedre tjent med f.eks. en ufo 120 og en forstærker?
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Bruger en magen til denne,og har ca 30 km.til senderen,og det kører fint og uden nogen form for forstærkning.
http://www.av-connection.dk/?PGr=3265&ML=497 |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Du kan se, at der er svage områder tæt på Sindal, men lige der bor du nok ikke.
Du behøver sikkert ikke en forstærker hvis du kun skal forsyne et eller evt. to fjernsyn. Men ellers kan du jo få en forstærker, der strømfødes via antennekablet.
Det der ufo-pjat er til både og evt. campingvognen. Du kan naturligvis overveje en Tertek flagknob, hvis du har for mange penge.
Lars :)
PS! Det er naturligvis nummer et med en tagantenne.
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |