Jeg har hørt en gammel Cambridge Audio Atac 3 integreret forstærker som jeg synes lød hamre godt og har hørt en meget gammel Yamaha RX-350 receiver som jeg også synes gjorde det godt. Har også været i Hi-Fi Klubben og høre de nye Cambridge Audio stereo receivere, men synes de mangler lidt i bundet i forhold til både den gamle Cambridge Audio integreret forstærker og gamle Yamaha receiver.
Så hvis du er til varmt og glødende lyd med blød, luftig afrundet bund med en smule tryk på, og en mellemtone der ikke stikker hovedet for langt fremme er mit råd at kigge på nogle ældre receivere/forstærkere evt. fra Cambridge Audio eller Yamaha. Med ældre mener jeg helt tilbage fra midt 80'erne til midt 90'erne. Min erfaring siger mig at jo nyere tingene bliver jo mere lys, tør og klinisk bliver lyden. Har også hørt nogle Sony modeller der bekræfter dette.
Min egen receiver (surround receiver godt nok) er fra 2009, men kun fordi jeg skulle bruge HD-formaterne, men den lyder faktisk næsten ligesom de gamle receivere og forstærkere jeg har hørt blot en smule lysere og det sidste bliver kompenseret med højttalere der har den ovenfor beskrevne lydfilosofi.
Redigeret af Hessi - 06-December-2011 kl. 00:37