recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rette Forum? 1920x1200 bliver til 1920x1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRette Forum? 1920x1200 bliver til 1920x1080

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Emne: Rette Forum? 1920x1200 bliver til 1920x1080
    Sendt: 06-December-2011 kl. 11:24
Jeg vil forsøge at se mine videofilm og billeder direkte på tv i stedet for først at brænde AVCHD Film, så jeg har forbundet min PC ,med et  HDMI kabel til mit TV Pana TX-P50G30Y,

Min Syncmaster24"PC skærm er i 1920x1200,og det kan øjensynlig kun lade sig gøre ,ved at klone de 2 skærme, derved bliver opløsningen på PC skærmen ændret til 1920x1080, som er TV opløsning, det giver et helt forkert billede på min PC,findes der en mulighed for at bruge korrekt billede både på PC og TV?

jeg synes jeg har været i alle kroge uden en løsning. 

Redigeret af folp - 06-December-2011 kl. 11:25
MVH Frank Pedersen

Til top
Henr1k Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Viborg
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:30
Skal du se film/billeder på samme tid på begge skærme?
Ellers så kør dem som to forskellige displays med hver deres opløsning og flyt playeren til den skærm hvor du skal bruge den.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:31

Er der ikke mulighed for, på Grafikkortet at justere tilpasning individuelt på de tilsluttede skærme, eller om der kan justeres seperat på din Syncmaster. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 12:28
Umiddelbart ser det ikke ud til at jeg kan køre separat på hver skærm, men jeres svar lader ane,at det skulle være muligt, jeg ser kun muligheden for at klone dem, og der overtager TV ,nej jeg skal ikke se samtidig ,virker bare irriterende at skulle foretage en kloning ,hver gang jeg vil se noget på TV,og rette tilbage derefter:)  men også lyden ,her kan jeg kun i kontrolpanel-lyd, enten vælge TV som primær eller PC højttalere, så dette skal også foretages hver gang?

Jeg har et Nvidea GTX570 grafikkort.
MVH Frank Pedersen

Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 12:42
Som Henr1k siger: Kør med Udvidet Skriverbord, som det hedder i Windows-sprog. Det kan alle grafikkort.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Understanding-multiple-monitors
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 12:57
Tak bleed_blue, jeg havde lige fundet dette, i Nvideas eget kontrolpanel, og har nu begge skærme ,på rette format, de identificeres også som 1 og 2 på skærmene, men TV viser ikke skrivebord , kun hvis jeg kloner skærmene,og så er jeg tilbage ved start.
MVH Frank Pedersen

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 13:03
Den viser ikke skrivebord? Mener du windows-start-panelet og genvejs-ikoner, eller hvordan skal det forstås?

På min stationære PC kører jeg med to skærme og - rigtigt nok - her er start-panelet kun på den ene skærm, men ikoner osv. bestemmer jeg selv, hvor jeg vil have. Men man ikke kører med to skærme hele tiden tilsluttet (jeg har også en bærbar som lejlighedsvis tilsluttes TV), må man nøjes med, ikoner og start-panel på den primære skærm.

Er det et problem, at du ikke har disse på TV'et?
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 13:14
He he, nej ,det er ikke et problem i sig selv, det billede jeg har på mit PC skrivebord står fint på tv skærmen, uden ikoner mm, problemet er ,at det er det eneste ,der sker uanset, om det er video fra Film eller youtube eller billeder, står TV billedet der bare, først hvis jeg kloner skærmene, vises hele mit skrivebord på TV,og så kan jeg se film ,billeder mm.
Det tager også kun et par minutter at klone frem og tilbage, men hvis det kunne undgås.
MVH Frank Pedersen

Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 14:51
Du skal selv flytte ting over på den anden skærm. Det gøres ved at trække, f.eks. en browser, ud til siden af skærmen, og så videre over på den anden. Som standart skal den ud på højre side, men det kan selv bestemmes i indstillingerne for grafikkortet, altså der hvor du også valgte udvidet skrivebord...
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 11:39
Jeg kan stadig ikke vise film eller billeder på mit TV uden at klone med PC skærm,lyden virker også kun hvis TV bliver valgt som primær lyd.
 Og Gump, Jo jeg kan flytte ikoner over til højre,og så er de på TV skærm, og ? hvad så ,det er så langt fra hinanden ,at jeg dårligt kan se ikonerne, og trykker jeg på en ,er det min PC skærm der reagerer og ikke TV.

Min datter sætter blot HDMI til TV fra hendes bærbare, og har aldrig rodet med det jeg gør ,hverken med lyd eller kloning, så mistænker ,at en stationær PC mangler nogle ting?
MVH Frank Pedersen

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 11:42
OK, hvad sker der helt præcis når du åbner en film, når du bruger udvidet skrivebord? Hvor kommer filmnen frem?

Hvis filmen/mediaplayeren åbner på den forkerte skærm, trækker du den (med musen) over på den korrekte.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 12:32
bleed_blue, hvis det er en hjemmevideo ,bruger jeg Pinackle eller WMP, andre kunne være VLC,
billeder kunne være Picasa,

filmen kommer frem som normalt på min PC ,også hvis jeg vælger TV som primær skærm,på TV vises

hele tiden Skrivebordsbilledet fra PC, men andet sker der ikke,

jeg vil nu prøve at flytte det over med musen, det vil da være lettere end at klone.
MVH Frank Pedersen

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu