|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() Sendt: 06-December-2011 kl. 13:59 |
|
Hej,
Ville lige høre om det er muligt at få Windows Media Center surround til at sende surroundformaterne fra TV-signalet videre til receiveren? I så fald, hvordan bære man sig ad med at få Medie Center til at gøre det? Jeg takker! Mvh. Hessi.
![]() Redigeret af Hessi - 06-December-2011 kl. 14:10 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ja det kommer jo lidt an på hvordan tingene er forbundet og om det er passthrough du efterspørger... Du skal egentlig bare vælge HDMI som lydenhed i Playbackdevices og enable support for Dolby Digital... Ellers skal du vælge SPDIF......og enable support for Dolby Digital... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
|
HTPC'en er forbundet til receiveren med HDMI 1.3a, og receiveren til TV'et også med HDMI 1.3a.
I windows har jeg valgt HDMI enheden som standardenhed og under egenskaber, fanebladet systemeffekter, har jeg deaktiveret alt. Under fanebladet avanceret har jeg valgt 24 bit 192000 hz signal og checket de 2 eksklusivitets checkboxe. receiveren står til at det er den der afspiller lyden fra HDMI og den finder automatisk ud af hvilken codec det er og dekoder det. Receiveren skifter også automatisk til hhv. stereo, DTS og DD når der skiftes mellem musik og film, men når jeg ser TV og der sendes en film med surround codec (tror det hedder HE-AAC og AAC-HD) så forbliver den på stereo. Og det er dette jeg gerne vil rette op på.
![]() |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Kan du ikke vælge lydspor på tv-udsendelse ?
Mange udsendelser har stereo som lydspor 1 og surround på lydspor 2. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke noget jeg har bemærket. Jeg vil selvfølgelig prøve at tjekke næste gang, men er næsten sikker på at det kun er muligt at vælge forskellige undertekster da jeg netop ikke har set muligheden for at skifte lydspor.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Der burde være nogle ninjatricks der laver en HE-AAC stream om til eks. AC3, on the fly men jeg har ikke fundet dem (har desværre heller ikke rodet så meget med det)
BS |
||
![]() |
||
![]() |
|
Var netop det jeg tænkte, at den ikke understøtter de formater/codecs, og derfor bliver jeg nødt til at lave en work-around løsning, som er en omkodning af HE-AAC og AAC-HD til AC3 on the fly som virker i Windows Media Center på TV-delen også. Så hvis der er nogen der kender sådan en løsning må vedkommende meget gerne melde sig. ![]() Gogogo!
![]() |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98163&title=dr-hd-surround-hvordan
Ikke en direkte løsning men et par ideer at gå videre med..... Jeg har ikke haft tiden endnu :-( BS
|
||
![]() |
||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
|
Det virker til at man godt kan bruge ffdshows dolby decoder.
Jeg bruger godt nok Mediaportal, men man burde vel også kunne gøre det i wmc.. Det giver måske ikke så meget mening, men surround effekterne virker ret godt i min stue, tale i center osv.. Jeg bruger: Monogram aac decoder -> no channel mixing ffdshow audio processor -> resample 48khz -> Dolby decoder -> Mixer 5.1-> Output ac3 spdif encode mode |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |