|
Bedste Medieafspiller? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stener ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-December-2011 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2011 kl. 15:24 |
Hejsa
Jeg har besluttet mig for at investere i en medieafspiller. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en god en til prisen. Har fundet frem til at denne model skulle være god. http://www.av-connection.dk/?PNo=DT-DXMS1 |
|
Mvh
Stener |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
det ser ud til at være en fornuftig afspiller, især med muligheden for Master lyd. Men det kommer jo alt sammen an på hvad du kræver og hvad du har brug for. Esata er jo også lidt spild, da du ikke har brug for den båndbredde til at afspille film.
Personligt bare som media afspiller kan jeg godt lide WDTV (den nye skulle være bedre) den er billig den er simpel, og jeg har aldrig haft problemer med medier (elsker at WDTV er passivt kølet, så behøver man aldrig at frygte blæserstøj)
Apple tv2, er også en dejlig størrelse, har en dejlig remote, og kan køre plex, men har et STORT problem, at den ikke kan køre 1080p, så du er nedsamplet til 720p, selvom jeg mener de med PLEX reelt kunne trække visse 1080p medietyper.
Jeg personligt har været meget glad for de Boxee box jeg har leget med, de har fungeret eksemplarisk, og mener du kan få plex til dem, eller der arbejdes på det.
Men mener ikke den kan DTS MASTER Lyd, så hvis du vil rippe fulde blurays og have et bibliotek af disse, så er denne DVICO nok god...
Har også haft en RYAN AC mellem hænderne, den ville dog ikke kører menuer i 1080p ved ikke hvorfor, kørte film i det, og kørte en eller anden under opløsning til menuerne.
Men det kommer alt sammen an på preferancer..
har dog hørt mange klage over f.eks. mp3 playback på f.eks. WDTV, men denne type media tanks er generelt ikke gode til mp3, da menusystemerne er langsomme og skrøbelige.
Personligt har jeg Apple TV2 + WDTV live + Mac Mini med Plex.. Mac minien var 4000kr, men er SUPER glad for den, og klart den jeg synes giver mest, og den nye med ATI skulle kunne de fulde DTS og AC3 formater. Redigeret af Rasmusdc - 07-December-2011 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
Stener ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-December-2011 Status: Offline Point: 2 |
Hej Rasmusdc
Mange tak for svaret. Lidt sent jeg vender tilbage men kom lidt væk fra tanken om et medie center. Men den er tilbage nu og jeg skal snart have fat i et. Har dog kigget lidt rundt omkring og har i mellem tiden også forsøgt at få min PS3 til at streame fra min stationære PC. Min kammerat er også på udkig efter et og han er meget begejstret for Popcon hour ved ikke om det er et godt medie center. Derudover har han fortalt mlg lidt om streaming via flex net tror jeg det hed og det lyder også rimeligt interresant. Jeg er på udkig efter en box der kan streame og vise en masse formater. Har en god og brugervenlig menu med ok lagerplads. Og som du selv skriver er det rart hvis den ikke larmer :) Jeg vil kigge nærmere på de ting du anbefaler TAK |
|
Mvh
Stener |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Kender ikke de maskiner men vil fortsat satse på Win7 Mediacenter, hvilket giver mange fleksible muligheder nu og i fremtiden mht. formater, kvalitet og yderligere muligheder.se evt. denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107248
|
|
;o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |