Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
iceman24
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
|
Emne: WD LIVE TV skifter selv Video opsætning hjælp ?? Sendt: 13-December-2011 kl. 22:12 |
har haft en WD LIVE TV i et par mdr nu og er rigtig glad for den, men har dog lagt mærke til et problem jeg ikke kan finde ud af hvorfor den gør det ?
problemet er jeg har den sat til 1080p/24 Hz som video output og det virker fint, men har så været inde og tjekket indstillingerne nogle gange en del faktisk hvor den så er gået ned til 720p/50 Hz... ?
nogen der har prøvet det problem før ?
den kører med HDMI til min Denon 1908 reciver og så op til Philips 7606 47"
|
 |
Zagadka
Super bruger
Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 00:02 |
Det lyder som om problemet kunne være enten Autores eller HDMI negotiation i firmwaren. Begge funktioner er kendt for at være buggy, på kanten af skadelig, i enkelte firmware versioner med noget udstyr. Hvilken firmware version kører boksen med? Hvis det ikke er den nyeste så opdater og prøv at se om problemet er forsvundet.
En anden mulighed er at 1080p/24 slet ikke understøttes af resten af dit udstyr, men eftersom den er statisk sat så går den ned til højeste understøttede opløsning.
Et tredje gæt er at du har udført et reboot af boksen. Under boot skifter min WD TV Live kortvarigt til 720p.
Med mindre man har god grund til andet så sæt den på Auto, så vælger den opløsning efter hvad den får oplyst via HDMI er understøttet og den vælger altid den højeste opløsning.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 00:27 |
hvordan kan det være skadeligt ??
alt mit udstyr skulle gerne kunne modtage 1080p24 men kan da prøve og sætte den direkte til tv og se om det hjælper...
jeg har tjekket update og den har nyeste opdatering..
er der nogen muligheder for at se hvilken opløsning der sendes under afspilning ? så man kan se om det skifter osv..
reboot har jeg ikke brugt, det eneste jeg gør er at tænde/slukke den via fjernbetjeningen...
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 01:04 |
Min WD TV live havde det samme problem sammen med et panasonic tv. Der er ikke noget man kan gøre for at løse det andet end at nedgradere firmwaren. Jeg er på version 1.04.22 der er stabil. Du kan hente ældre firmware og se hvordan man gør her: Hvis det ikke virker for dig kan du altid gå tilbage til nyeste version. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 14-December-2011 kl. 01:05
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 10:19 |
Det kan betegnes som skadeligt når det ligefrem påvirker andet udstyr i negativ retning, for eksempel ved at smadre en konfiguration.
I forhold til hvad tvkartoffel fortæller så er det ikke specifikt for et enkelt mærke, for jeg har selv et Panasonic TV og har aldrig haft lignende problemer.
Jeg anbefaler at du holder dig fra 1.04 familien af firmware for min erfaring siger at det er nogle af de mest ustabile versioner. Jeg anbefaler enten 1.03.49 eller 1.05.04 af de officielle, men primært 1.05.04_V_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.5.1.1, den er godt nok ikke officielt frigivet men alle ved hvor man finder den og den er, efter min erfaring, 100% stabil.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 20:41 |
Zagadka skrev:
Det kan betegnes som skadeligt når det ligefrem påvirker andet udstyr i negativ retning, for eksempel ved at smadre en konfiguration.
I forhold til hvad tvkartoffel fortæller så er det ikke specifikt for et enkelt mærke, for jeg har selv et Panasonic TV og har aldrig haft lignende problemer.
Jeg anbefaler at du holder dig fra 1.04 familien af firmware for min erfaring siger at det er nogle af de mest ustabile versioner. Jeg anbefaler enten 1.03.49 eller 1.05.04 af de officielle, men primært 1.05.04_V_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.5.1.1, den er godt nok ikke officielt frigivet men alle ved hvor man finder den og den er, efter min erfaring, 100% stabil. |
tak for jeres hjælp...
den du skriver alle ved hvor man finder den, vil du smide et link for jeg ved det ikke :D ??
når jeg henter en firmware fil skal den så bare på en usb stick eller hvordan opdatere man den ?
endnu engang tusind tak for jeres hjælp
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 20:52 |
nå jeg fandt vist alligevel selv filen som du har beskrevet...
men jeg har så tjekket min firmware under update device og der hedder den
1.06.15_V
skal jeg bare downgrade som beskrevet i tvkartoffel's link ??
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 21:04 |
Der er self ingen garanti for at det virker i dit tilfælde. Grunden til at jeg valgte netop 1.04.22 var at mine problemer startede med 1.05.xx og fremefter. De er der også med 1.06.15 som er den nyeste version. Hvis det ikke løser dit problem kan du altid vende tilbage til den nyeste eller en anden version alt efter hvad der virker med dit udstyr. MVH
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 21:35 |
nu har jeg prøvet at downloade den fil Zagadka henviste til og smidt de filer over på en usb (fat32) men der kommer ikke nogen found update under settings ??
de filer er placeret på roden af drevet
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 22:24 |
iceman24 skrev:
nu har jeg prøvet at downloade den fil Zagadka henviste til og smidt de filer over på en usb (fat32) men der kommer ikke nogen found update under settings ??
de filer er placeret på roden af drevet |
Du kan ikke bruge fremgangsmåden i det link jeg henviste til hvis det er 1.05.04_V_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.5.1.1 du er ved at installere. Du skal finde installationsnoterne et eller andet, andet, sted da det er en uofficiel firmware. Jeg kender den i øvrigt ikke, så jeg ved ikke hvad den kan, eller hvordan man gør. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 14-December-2011 kl. 22:25
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 22:30 |
prøvede en af de firmwares fra den liste på siden og det virkede fint
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 22:31 |
tvkartoffel skrev:
Du kan ikke bruge fremgangsmåden i det link jeg henviste til hvis det er 1.05.04_V_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.5.1.1 du er ved at installere. Du skal finde installationsnoterne et eller andet, andet, sted da det er en uofficiel firmware. Jeg kender den i øvrigt ikke, så jeg ved ikke hvad den kan, eller hvordan man gør. MVH
|
Det er faktisk lige netop det du kan for den installeres på præcis samme måde som en manuel firmware opgradering. Det er kun den første del af versionsnummeret i VER filen du skal bekymre dig om, alt efter _V. bliver ignoreret. Fordelen er at Autores og HDMI negotiation er gennemarbejdet igen og fejl luget ud.
|
|
 |