recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D5100 og MP4 video fra SGS2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D5100 og MP4 video fra SGS2?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-D5100 og MP4 video fra SGS2?
    Sendt: 19-December-2011 kl. 22:35
Har lige købt en Samsung BD-D5100 for den beskedne pris af 479 i Bilka. Havde ikke regnet med at købe en blueray afspiller, men da jeg så at den kunne spille YouTube og havde DLNA/AllShare til en pris tæt på bagatelgrænsen var jeg solgt.

Er meget godt tilfreds med billedkvaliteten - gik fra en DVD afspiller uden hdmi, og nu ser mine DVD'er ser bare super godt ud på mit samsung 32' fjernsyn. Youtube billedkvalitet er også helt i top - er meget imponeret. Men så stopper de rosende ord også - søgning på youtube er mildest talt umuligt - det tager ca 5 sek. for hvert bogstav man taster med fjernbetjeningen - måske er det min internetforbindelse der er for langsom til at klare live søgning for hvert bogstav man taster. 

Mit største kritikpunkt er dog at den skriver at den ikke understøtter mine MP4 videoer optaget på min Samsung Galaxy S2, selvom den ifølge de specs jeg har set skulle understøtte MPEG-4 og MP4 i 1080p (kilde). DLNA Allshare virker heller ikke særligt stabilt... Derudover hakker enkelte DIVX AVI film, selvom den endda skulle understøtte DIVX HD. Er dette hvad man skal  forvente af en billig blue-ray afspiller fra samsung?

Jeg har nyeste firmware BSP-D5100WWB-1016.2 installeret.

Cheers,
Jesper
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 00:55
Hvis den ikke vil spille dine mp4 video optaget på din SGSII så skyldes det formentligt at disse optages med AAC audio som afspilleren ikke ser ud til at understøtte iht. din kilde. Konverter audiodelen i dem så spiller de nok fint.

mht. at enkelte divx avi film hakker, så skyldes det enten at disse er kodet forkert (ikke afspillerens skyld) eller at de har en anden framerate end hvad dit output er indstillet til.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 22:40
Tak for dit svar spawn!

Jeg har rodet lidt mere med afspilleren, og det viser sig at den godt kan afspille mine MP4 videoer via DLNA, hvis disse ligger på min laptop. Men den skriver at formatet ikke kan afspilles hvis jeg forsøger at afspille fra min telefon - meget skuffende. Derudover kan jeg helller ikke få AllShare funktionen "Play on Another Device" til at virke med blueray afspilleren (altså hvor jeg sidder med min laptop i Samsung Allshare programmet og vil spille en video på BlueRay afspilleren).

Det er indtil videre kun een bestemt AVI jeg har set hakker (den kører godt i halvdelen af tiden og hakker når der er meget bevægelse i billederne), og det er en jeg har "lånt" af en kammerat, så jeg ved ikke hvordan den er encoded. Den vikede på min gamle billige DVD afspiller uden problemer. Dog er filmen lidt irriterende idet man ikke kan spole frem/tilbage i den. 

Cheers,
Jesper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu