|
Automatisk genopretning af netværksdrev på Mac? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2011 kl. 15:10 |
Glædelig jul i forummet
Har en Mac mini med plex, som bare kører dejligt, men har lige et spørgsmål. Alle mine medier ligger på min NAS (Qnap TS-110). Jeg vil gerne styre medie centeret med min Harmony One - også tænde og slukke. Derfor bliver Mac mini nød til at stå tændt (evt. dvale), hvilket egentlig er ok, da den kun bruger 9W. Min NAS bruger dog lidt mere og den ville jeg gerne tænde og slukke på faste tidspunkter, men når NAS'en har været slukket afbrydes forbindelsen til netværksdrevet. Nogen der ved hvordan man genopretter netværksdrevene automatisk? Mvh Niels |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gå ind i systemindstillinger -> brugere og grupper -> stil dig på den ønskede bruger og klik på fanen log ind emner tryk på + og vælg det drev di vil have automatisk mounted ved opstart
Er lidt usikker på hvordan det virker hvis nas har været slukket, men prøv det :) |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Det virker kun ved genstart af maskinen og hvis NAS'en er tændt.
Det jeg ønsker er noget, som mounter netværksdrev, idet de bliver tilgængelige, mens Macen er tændt. |
|
![]() |
|
Anyone?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
Lav evt et Crontab job
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Det er ikke så let da det er den måde OS X har valgt at gøre det på - altså at share's fjernes hvis der ikke er forbindelse længere.. Søg evt. på Synology's hjemmeside eller Qnap
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |