|
USB vs PCI tunere... hvad er bedst |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Borupborup ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:45 |
Hejsa.
Hurtigt spørgmål fra hoften Hvilken tuner er bedst i samspil med WinTV CI (Boxer) og windows 7 32bit Hauppauge! WinTV-NOVA-TD-500 HD (PCI)eller Hauppauge! WinTV-NOVA-TD-HD (USB)Prisen er ca. den samme, begge dual. /Thomas. |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10582 |
Jeg vil mene, at de teknisk er lige gode. Der kan så være gode grunde til at vælge en USB løsning, f.eks. på grund af varmeproblemer eller mangel på ledige PCI slots.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Sjovt nok (rent teknisk) er Nova-500 en PCI-USB controller med 2 USB TV kort på.
Jeg har selv 4 USB DVB-C kort (fra Føtex), de kører fint, samt en Hauppauge HVR-2200 (dual DVB-T+analog). men lad være med at tilslutte en USB2 HDD, imens de 4 USB tunere kører, så er der udfald i stream's. Jeg bruger så de 2 indbyggede USB3 porte til min EXT usb2 HDD. no problem.
mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
MLS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Undskyld mit sidespring, men kan du ikke lige forklare, hvordan man rent praktisk skaffer signal fra Cable-forsyningen til de fire tunere - altså hvordan man rent fysisk forbinder dem? Jeg har længe gerne villet have flere tunere i mit setup, men har hidtil afstået, fordi jeg ikke lige kunne overskue den del af teknikken. /ML
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
En antenneforstærker med flere udgange, eller en antenneforstærker, og en f connector splitter.
Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
MLS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Tak for svaret. Er der ikke en risiko for, at antenneforstærkeren forringer signalkvaliteten ved de yderligt liggende frekvenser? /ML
|
|
![]() |
|
DIY! ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Hej.
Jeg vil faktisk klart anbefale USB modellen. Jeg havde store problemer med pixelering/udfald på mit Hauppauge interne DVB-T kort (nova t-500), men har ingen problemer med 2 x USB tunere på samme antenne signal (De billigste AGK DVB-T USB tunere fra Bilka). Så min konklusion den gang blev, at det måtte være i PC'en som gjorde at Hauppauge kortet ikke fungerede ordenligt. mvh Anders |
|
![]() |
|
Jeg bruger en billig ebay med 4 udgange, 2 driver hver 2 usb tunere, 1 driver soveværelse htpc, 1 driver et hvr2200. Den virker fint.
Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Personligt vil jeg foretrække noget internt PCI el. PCI-E...
|
|
![]() |
|
BlackGold laver nogen ret lækre PCi-E QUAD DVB-T2 kort, og DVB-C også.
Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Det blackgold kort ser/lyder lækkert. Nogle som har erfaring med det?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |