|
En ordentlig EPG - Hvor svært kan det være? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Lhadrepsak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2012 kl. 23:26 |
||
Hey.
Jeg har som så mange andre været ude og investere i nye TV i forbindelse med overgangen til MPEG4. Jeg havde tidligere et Sony i stuen, og gammelt CRT B&O i soveværelset. Vi har nu haft købt både Samsung, LG og Philips, og ingen af de nye TV formår at lave noget så simpelt (og alligevel temmelig vigtigt) som en ordentlig programguide funktion. Mit gamle Sony klarede dette uden problemer... Hvor svært kan det være at: - Lave en knap på fjernbetjeningen der giver direkte adgang til EPG'en, så man ikke skal ind igennem en fucking undermenu (Philips!) - Lave et miniature billede der kører mens man kigger EPG'en. Hvorfor skal alt gå i baglås bare fordi man kigger hvad der kører på den anden kanal? (hello LG, Philips og Samsung...) - Lige give en kort programbeskrivelse (bare 2-3 linjer) når man skifter kanal? Igen unden at skulle ind gennem en håbløs undermenu... Jeg er endt med et Philips 55PFL7606T i stuen, og er egentlig meget godt tilfreds med div. funktionaliteter og billedet, men altså noget så banalt som den skide EPG er ved at drive mig til vanvid - nogen der har nogle input til hvordan jeg kan gøre min hverdag lidt nemmere? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvorfor købte du så ikke et Sony igen?
Det meste kan min Triax HD 505 boks. Men den kan ikke som mit Pioneer kan. På Triax boksen vises programmer jeg ved ikke hvor mange timer frem, for den enkelte kanal, på mit Pioneer vises der en tidslinje på tværs hvor 5 kanalers programmer vises, så har man et hurtigt overblik over de nærmeste kanaler. På Triaxen skal man skifte kanal og kan se at der kommer F for får i morgen tidlig....
Prøve EPG menuer af inden du køber tv? Klaus Redigeret af KlausDM - 06-Januar-2012 kl. 23:33 |
|||
![]() |
|||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
||
I feel your pain (pkt 2 og 3)
Hilsen en tidligere Samsung kunde, som kan tilføje manglen på en noget så simpel funktion som at sortere digitale kanaler, til listen ![]() PS mht. pkt 2, så lader det til at det er det en kombination af fejl på enkelte frekvenser fra antenne-leverandøren (i hvert fald ved YouSee, og højest sandsynligt også ved Stofa), og elendig fejl-håndteringen af tv-signaler fra tv-producenternes side.
|
|||
![]() |
|||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
||
Jeg har også været på jagt efter en god epg og har i går købt en Sony 32EX524 (4K i Fona) til vores køkken/alrum, det var specielt det med at vise hvilket program der er, når man skifter til det. Det har hverken Samsung eller Phillips.
Og det med at programmet kører videre i et lille vindue i epg'en er også et hit, det kan min VT30 ikke engang.
|
|||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
||
forstår ikke helt.. samsung har da et miniature billede der kører.. desværre er det kun over DVB-T det fungere sådan er det på alle tv, ved ikke hvad det er der gør at det ikke fungere over DVB-C...
og man kan da fint sortere kanaler, kan på min 40B555 32B655 40D8005 og 46D5005 Er egentligt blevet lidt glad for samsungs EPG hvor man bare laver info delen og bladre i den mens man ser tv, og trykker ok når man har fundet et program og ser det, istedet for fullscreen EPG som irritere det for den der ser tv. Dog er vi røget over på WAOO og airties boks, den har en masse undermenuer for planlægning og er MEGET dominerende, dog enormt hurtig.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19813 |
||
Jeg kan også bare trykke pil ned, indtil jeg rammer Ramsjang. Kan stadigvæk bedre lide "pioneermodellen", hvor man i stedet for at få de næste 25 udsendelser fra en kanal, får en oversigt over nuværende programmer i et par timer frem på 5-7 kanaler. Klaus |
|||
![]() |
|||
Anders_itu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 54 |
||
EPG er en af de steder hvor eksempelsvis fullrate boksen (og jeg kunne forestille mig TDC home trio boksen) er årevis forud. Det går lynhurtigt og der er den info man skal bruge.
|
|||
![]() |
|||
dknia ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
||
Jeg står og skal anskaffe et 40" til min mor der har Stofa.
Er der forskel på hvordan de forskellige TVs håndterer EPG fra de forskellige udbydere (Yousee, Stofa, Boxer), eller kan man gå ud fra at det man ser i butikken fra Yousee er sådan det virker i Stofas net? Er der nævneværdig forskel på de forskellige modelserier inden for samme mærke, eller er f.eks. Samsungs guide mere eller mindre den samme om det er 5-serie eller 8-serie? Er der nogen der kan mere systematisk sætte TV-Guide egenskaber for aktuelle modeller op over for hinanden? Mvh, Niels |
|||
/Niels
|
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Ja, der er forskel på hvordan udbyderne håndterer EPG, hvilket også er grunden til at nogle kan se et miniaturebillede i EPG'en og andre ikke kan. Hos eks. Yousee sendes EPG på sin egen kanal, dvs. når du åbner EPG'en, så skal tuneren bruges til at opdatere listen, hvilket umuliggør brugen af miniaturebilledet, da det jo også skal bruge tuneren.
|
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
||
På Samsung kan du slette flg. kanaler, og få EPG til at virke (Gælder Yousee DVB-C):
C+ Sp1 C+Seri TV Dra Event Event2 C+Hits C+Emo C+Frst Se evt. side 3 i nedenstående tråd, hvor jeg selv fik løst problemet.
|
|||
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|||
![]() |
|||
Gert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Status: Offline Point: 28 |
||
Ja, det virker.
Jeg har lige gjort det hos min bror med Yousee. ![]() Desværre har jeg WAOO med DVB-T (verdo) og de omtalte kanaler findes ikke. Det har virket men efter en kanalomlægning sidste år var det slut. ![]() Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ??? mvh Gert
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |