|
Hjælp en newbie med at vælge det rigtige. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Dkstyle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2012 kl. 13:19 |
Hej Alle,
Efter at have brændt en del penge af på hvad der viste sig at være det forkerte løsninger til hvad jeg ønsker at kunne, så fandt jeg endelig dette forum, hvor jeg kan se at det vrimler med eksperter inden for området :) Efter at jeg tilfældigt fandt frem til noget som hed XBMC og fik det installeret på min computer, så er jeg blevet helt syg efter at få det ind i stuen, for at få de mange fantasktiske muligheder som det giver med f.eks icefilms. Jeg har derfor først forsøgt mig med at købe en Xbox 360, blot for at finde ud af at XBMC kun kører på den gamle Xbox ![]() ![]() Jeg har nemlig læst en del omkring mini PC'er som brug til mediecenter i stuen og det er derfor gået op for mig, at det måske nærmere vil være den helt rigtigt løsning for mig, da som jeg forstår det, så vil jeg også kunne bruge en mini pc til at optage TV med ? (som jeg ellers købte LG'en til) Derfor har jeg et spørgsmål til eksperterne herinde, omkring hvad jeg skal købe for at kunne gøre følgende i stuen: Kører XBMC og Icefilms Streame musik/film fra min PC/netværks harddisk ind til TV'et i stuen. Optage Yousee TV programmer. Umiddelbart har jeg selv forsøgt at finde frem til at f.eks en Sapphire Edge-HD 2, eller Eeebox EB1501P + noget som hedder HD homerun vil kunne gøre hvad jeg ønsker ? Dertil måske nogle programmer til at styre musik eller optage tv med ?? Jeg vil sætte stor pris på om nogen kunne guide mig i den rigtige retning, så jeg ikke fortsætter med at købe de forkerte løsninger - konen synes heller ikke at jeg har plads til flere fejl køb nu ![]() På forhånd tak! |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De to maskiner du nævner ser fine ud, begge har nvidia ion2 grafikkort og bør uden problemer kunne takle at afspille film. Jeg har en ældre zotac ionitx som har første generation af nvidia ion og den tumler fint bluray rips og den slags.
Jeg startede ud med en acer revo som er sådan en smart, flad, lodret maskine af samme slags som de to du nævner. Den var dejligt lydløs det meste af tiden, men når den skulle tumle grafik gik blæseren igang og så var den ikke nær så lydløs længere. Jeg endte med at levere maskinen tilbage og byggede mig en maskine i et lidt større kabinet hvor der var plads til en kvalitetsblæser der kan klare opgaven på lav hastighed. I den nye kan jeg ikke høre blæseren, kun at der bliver flyttet luft hvis jeg har øret helt henne ved maskinen. Det er muligt at de to maskiner du nævner har blæsere af en bedre kvalitet. Det hører også med til historien at jeg er temmelig sart med den slags støj, der er folk der mener en acer revo er skøn og lydsvag. Mit nuværende setup består af et Antec 300-65 kabinet (300-150 har en irriterende blæser i strømforsyningen), et zotac ionitx bundkort og en kvalitets 80mm blæser fra Noctua. Det fylder en smule mere end de der smarte, lodrette maskiner, men er helt stille hele tiden. Jeg er stor fan af hdhomerun, du skal blot være opmærksom på at du ikke kan tage kodede kanaler med den. Jeg bruger xbmc til at afspille med, sat op med en fjernbetjening er det helt kanon. Jeg startede ud med bare at bruge et trådløst tastatur, men blev virkelig overrasket over hvor stor en forskel det gjorde at sætte det ordentligt op med en fjernbetjening i stedet. Med fjernbetjening føles det meget helstøbt og "fabriksbygget", meget familievenligt. Med tastatur føles det konstant som et nørdesetup med en computer koblet til tv'et og man skal huske at trykke F for at spole, P for at afspille og X for at stoppe. Smid en fjernbetjening på i stedet, så er der meget større chance for at konen også synes det er fantastisk, man glemmer simpelthen at der er tale om en computer og bruger i stedet systemet som om det var bygget af Sony eller Panasonic eller et tilsvarende gennemtænkt produkt. På optagesiden bruger jeg et program der hedder Recording Service som du får adgang til hvis du giver ca. en hundrelap for programmet dvbviewer pro. Recording Service laver en hjemmeside med en oversigt over kanaler og programmer jeg kan modtage og så er det bare at klikke på det jeg vil have optaget. Programmet holder styr på hvilke af de to tunere i hdhomerun der er i brug på de forskellige tidspunkter og fortæller mig hvis jeg ønsker en kombination af optagelser der ikke kan lade sig gøre. Det ekstra fede er, at den holder styr på hvor mange MUX der er åbne, så hvis nogle af kanalerne deler MUX kan man optage flere kanaler samtidigt. Min record er 6 samtidige optagelser selv om hdhomerun kun har to tunere at optage med, de programmer jeg ønskede lå åbenbart fordelt i kun 2 MUX så det var nok med 2 tunere. Det mit system kan er: - vise film og optagelser inkl. bluray rips på en virkelig fed og familievenlig måde. - optage de tv programmer jeg vælger på en hjemmeside Det mit system ikke kan er: - vise live tv og pause live udsendelser. - programmere optagelser on-screen direkte fra sofaen. Hvis jeg en sjælden gang vil se live tv så bruger jeg mit tv på den "gammeldags" måde, men det er blevet ufatteligt sjældent at jeg ser live tv - hvorfor skulle jeg når jeg altid har en bunke film og serier liggende på lager? Hvis du har brug for live tv, pause live tv og at kunne programmere optagelser direkte fra sofaen, så findes der også programmer der kan det, dvbviewer pro for nu at nævne en - jeg har bare ikke brugt programmerne på den måde og har ikke forstand på det. ![]() |
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Undskyld jeg blander mig, men jeg har et spørgsmål ang kombinationen af XBMC & Recording service. Det lyder rigtigt godt - jeg har selv adgang til recording service, men har aldrig kunne forlige mig med DVB viewer som interface.
Så mit spørgsmål er hvordan du ser optagede udsendelser der er optaget af Recording Service igennem XBMC ? En variant af spørgsmålet er hvordan XBMC viser hvad der er optaget ?
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg bruger også varianten DVBViewer + Recording Service og så XBMC. Jeg lader XBMC pege på den folder, som RS gemmer i, får oprettet optagelserne i XBMC databasen med IMDB scraber og så ligger de ellers klar i XBMC. En godt råd er iøvrigt at bruge IMDB istedet for "standard" scraber for denne genkender mange flere film ud fra de danske titler (bruger EPG titel og årstal i parantes).
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Ok, tak for info. Men det betyder altså at XBMC selv scanner den folder som en TV optagelser havner i og laver en liste over tilgængelige optagelser. Det trigger så lige 2 tillægsspørgsmål, som jeg håber trådstarter vil tilgive mig
![]() 1. Når en film er optaget vil XBMC forsøge at finde en beskrivelse i IMDB hvis ellers man anvender den rigtige scraber. Men hvad med hvis jeg nu optager et program lavet af DR, f.eks. "Hammerslag" - det kan jo af gode grunde ikke findes i IMDB, men der findes en beskrivelse tilgængelig gennem Recording Service (antager jeg, det har mit nuværende system ihvertfald). Så spørgsmålet er hvordan programmer der ikke er tilgængelige i IMDB præsenteres ? 2. Det andet spørgsmål er så hvordan man sletter optagelser efter de er set ? Kan det gøres enkelt fra XBMC ? Iøvrigt kan jeg fortælle trådstarter at jeg pt bruger http://www.nextpvr.com/ - dvs jeg bruger den forrige version GBPVR, den nye hedder NextPVR. Mit primære behov er at kunne optage og afspille nemt, jeg har brugt GBPVR gennem efterhånden ganske mange år, men min nuværende HTPC er ved at trænge til en opdatering, så jeg er på udkig efter en erstatning. Og det er meget sandsynligt at jeg bare forsætter med NextPVR... Dog kan jeg godt lige XBMC's bruger interface - det ser godt ud - desværre kan det samme ikke siges om den nye version af mit nuværende. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Hvad er der galt med det indbyggede MCE i Win 7.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Dkstyle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
@strandvasker. Tak for dit svar. Jeg vil gå videre med at købe mig en EEEbox, Edge-Hd2 eller en måske en Asrock Ion 3d, som ser rigtig fin ud også.
Når du skriver at HDhomerun ikke kan optage kodede kanaler. Hvad kanaler er det specifikt som er kodet på en sådan måde? For det er vel ikke normale Yousee kabel tv kanaler, eller ? Det er vel hvis man f.eks har et Canal+ kort ekstra til Yousee boksen eller lign ? @jbtv. Lidt dårlig stil at highjacke andres tråde med sine egne spørgsmål, som intet har med emnet at gøre. Opret venligst dine egne tråde/spørgsmål hvis det er. Tak! |
|
![]() |
|
Jamen, det må du da undskylde... (jeg forsøgte egentligt også at bidrage med noget info, men åbenbart ikke nok).
Anyway, jeg kan svare på dit spørgsmål ang HD Homerun, du kan ikke umiddelbart bruge HD Homerun til de kanaler som findes i Boxer's pakker. Du kan således kun bruge den til de frie kanaler (DR1, DR2, DR HD, DR K & DR Ramasjang - og indtil midnat idag også TV2). Nu kan jeg så se at du er YouSee bruger, som jeg ikke kender godt nok. Men hvis dit abonnement kræver at du har et kort siddende i dit TV, så kan HD Homerun ikke bruges. Bedre kan jeg ikke gøre i denne omgang.
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Du kan se alle de alm kanaler I din pakke, men ikke tv1000 playboy, eller nogen anden krypteret kanal. Jeg har selv den store pakke, fra yousee. Det eneste jeg godt kunne tænke mig var HD pakken, men det kræver en kortlæser.
Jeg har lavet en htpc med HD homerun til en ven, virkede rigtigt godt, kan varmt anbefales. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
sskova ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Status: Offline Point: 61 |
Har personligt ikke prøvet at købe ekstra kanaler (med deraf følgende behov for kort) men HDHR's fungerer fint med min YouSee fuldpakke og Windows 7 Media Center plus fjernbetjening. Fælden, man nemt kan gå i, er at Windows 7 kun understøtter DVB-T mens YouSee sender i DVB-C. Det kan HDHR fikse med remapping af frekvenser, men kræver jo så, at HDHR'en sættes korrekt op (og det er debatteret mange steder i vores forum). Alternativet er tuners via PCI-bus eller USB og DVBsource som konverterer ca ligesom HDHR's. Derudover stinker YouSee EPG data, men kan fikses med et www.ontv.dk abonnement og import tool fra http://mcefun.nrossen.dk/ Jeg har personligt en Core 2 Duo, 2.4 GHz, en NAS som jeg flytter optagelser til, når min disk løber fuld (Windows 7 kan kun optage til lokale diske) og 2 stk (4 tuners i alt) HDHR's. Derudover en EeeTop, som er en 22" touch skærm med en EeeBox indbygget. Det fungerer rigtigt fint sammen. Yderligere kan både min private laptop (en gaaaaammel Dell D830) og firma laptop (begge med Windows 7) og bruges til både live TV og afspilning af optagelser, omend det ikke sker lige så tit som på de to andre maskiner.
God fornøjelse.
|
|
![]() |
|
Lige mine ord.
Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
sskova ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Status: Offline Point: 61 |
![]() Mht wifi, har jeg kun prøvet g-standarden, hvor man skal være lidt heldig for at få en stabil afspilning (helt umuligt med HD) og endnu ikke n-standarden, så jeg ved ikke, om det kan bringes til at fungere mere pålideligt med n? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |