recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er HTPC og MCE Mediecentere ved at være dødsdømt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er HTPC og MCE Mediecentere ved at være dødsdømt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.NiceGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.NiceGuy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er HTPC og MCE Mediecentere ved at være dødsdømt?
    Sendt: 11-Januar-2012 kl. 00:56

Hej Alle !

Jeg er absolut ikke expert eller lign. så undskyld mig hvis mit spørgsmål er helt i hegnet, men sagen er den at mit elskede mediecenter der IKKE er forberedt for DVB-T2 snart ikke længere vil kunne modtage hverken TV2 eller DR for den sags skyld.

Jeg begyndte at kigge efter hvilket TV-kort jeg så skulle have i maskinen, og blev bestemt ikke klogere herpå. Indtil jeg faldt over følgende på digital.tv:

Boxer HDTV på HTPC

Kravet om CI+ gør umiddelbart at Boxer HDTV ikke bliver muligt via computer med tv-kort eller USB tuner. Der kræves en stor grad for kontrol og sikkerhed med tv-signaler krypteret med CI+. Det for at sikre at HD indhold ikke frit kan optages og kopieres. I Sverige har Boxer haft CI+ aktiveret på sine HD kanaler og igen slået det fra, men det meldes, at man snart igen vil aktivere CI+, og dermed kræve både CI+ kortlæser og CI+ modtagelses godkendt udstyr for at kunne se disse.

Betyder dette ikke reelt at tiden er løbet fra HTPC'en og MCE Mediecenteret?

Som jeg læser dette, så får jeg det IKKE til at spille optimalt igen?

Hvad er løsningen så istedet?

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:07
Prøv at give det lidt tid - vil undre mig, hvis ikke der sad nogle producenter som kommer på banen...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:16
Der kommer vel bare noget hard-/software som kan klare dette.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 11:46
Man kan også se på som at DVB-T2 er tabt domaine for HTPC-en.

Tilbage er Canal digital via parabol og kabel (hvis kan få det).

Waoo er vist også en mulighed stadig.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Man kan også se på som at DVB-T2 er tabt domaine for HTPC-en.

Det er CI+ som er det tabte domæne indtil videre, ikke DVB-T2 som sådan. Du har FTA DVB-T2 i UK. Godt nok med noget EPG/SI DRM-like "kryptering" som er lidt generende for ikke-godkendte enheder, men det er ikke noget problem at omgå det. Video og audio streams er uden kryptering på UK FTA DVB-T2.

Omvendt kan CI+ ondskaben også sprede sig til DVB-T, DVB-C, DVB-S2 (betalingskanaler), gud forbyde det. Så vidt jeg ved er det allerede sket nogle steder.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu