recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac EyeTV med flere tunere og Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac EyeTV med flere tunere og Boxer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac EyeTV med flere tunere og Boxer
    Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:42
Jeg har med stor fornøjelse brugt en Mac mini med EyeTV og Netstream og HD Homerun - altså i alt 4 DVB-T tunere i 1,5 år som harddisk optager & HTPC

Da "det her betaling" med TV2 opstod, skiftede jeg fra free-to.air til Waoo (Verdo). Verdo udbyder også kanalerne via DVB-T. Jeg skifte for ca. 4 måneder siden.

Men jeg er mildt sagt skuffet over Verdo DVB-T kvalitet - og det er bestemt ikke blevet bedre efter 11/1.
Der er problemer med pixelering på især DR-HD, meget ofte fejl på EPG på enkelte men typisk alle kanaler er væk, eller TV2 sender trailer hele natten fra kl 22.
Så jeg benytter faktisk tvt.co.uk for at få en EPG der passer. EPG på Verdo DVB-T er helt væk siden i går.

Det var så baggrunden for jeg er træt at en udbyder som bare ikke fungerer.

Er det muligt at sætte en kortlæser til CA modulet på EyeTV ? ... og helst uden at skifte tunere.
F.eks. som USB læser - jeg vil helst undgå at sætte flere Terratec H7 tunere på (med kort læser)

Det må da være muligt at bruge et kort til flere tunere. Jeg optager dog ikke normalt på alle 4 tunere, men det løser problemer med at man ser TV via iPhone og 2 samtidige optagelse eller 2 lige efter hinanden.

Jeg vil helst beholde de netværksbaserede tunere, da de er nemme at have gemt af vejen.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:59
Hauppauge win tv kan bruges med Eyetv. Det er usb. Det kan dog kun afkode et signal af gangen.
Jeg benytter selv samme løsning sammen med yousee og hdhomerun.
Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 23:42
Problemet er at jeg gerne vil kunne se Boxer kodede udsendelser - YouSee / Verdo /Stofa er alle ukodede, hvorfor der ikke er brug for CAM og smartcard.

Boxer kodede signaler krævet en kortlæser med mindst 1 Boxer kort

Så - er det muligt kun at få en kortlæser til flere tunere på EyeTV. Tunerne har jeg jo.

Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 12:40
Et spørgsmål til dem som har Hauppauge WinTV CI model, er det model 228 eller 327 man skal gå efter, eller er det ligemeget. Hvilket er nyest evt ?. Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen sammenligning nogen steder.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 23:42
@BotNak
Hvis man vil have ekstra kanaler hos Yousee, så kræves der kort. Så det er ikke helt korrekt, at alle kanalerne er clear... :D

Jeg kender ikke til et produkt der kan afkode flere kanaler i Eyetv. Men som jeg skrev, så virker wintv uden problemer. Men problemet er vel ikke større end at købe to. De kan jo bare gemmes væk. Om du så løber ind i noget med CI+ på Boxers HD udsendelser, det ved jeg ikke, da jeg ikke selv benytter mig af Boxer.

@NielsR
Der må jeg være dig svar skyldig. Jeg vil mene, at det er ligegyldigt. Men snak med dem hvor du køber den og lav en aftale om at levere den tilbage, hvis det ikke virker. Eller køb den på nettet. Der er altid fjorten dages returret.
Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 06:29
@kharder - Jeg havde ikke lige set det var en kort læser, men læste WinTV som Hauppauge's generelle TV tunere ;-)

Så det var rart at få sat et CI på Embarrassed
Og vidste heller ikke at Hauppauge WinTV CI udelukkende var en kortlæser (Derfor mit svar) - som ca. koster halv pris af Terratec H7, som både har CI og DVB-T/C tuner.

Så WinTV CI er interessant - men øv hvis der skal bruges 4 stk. - det er lidt dyrt både i Boxer kort og CAM moduler. Måske også lidt overkill - men må være nødvendigt, da begge tunere på en Netstream/Homerun jo kan være i gang på samme tid - og så en 3.de tuner når man sidder i bus/tog og ser morgentv eller lign.

Det fede ved setuppet er jo at man kan se TV på farten via iPhone/iPad og ikke bekymre sig om den optager. Netop at man kan lave optagelser ud fra keywords gør det jo til en super HD optager.
Især fruen i huset er vild med engelsk krime og andre med x-files eller andet

Man skulle da tro at ligesom Boxers dual tuner bokse, så kunne man bruge 1 kort til 2 kanaler/tunere - men jeg kan forstå på kharder at det er et kort pr tuner .. øv...

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:15
som udgangspunkt er det ikke muligt på mac-platformen at lave det du ønsker. der er en meget omstændelig metode på WIN som indebærer en softcam løsning, men er faktisk ikke sikker på det kan lade sig gøre. - det her med at dele kort er ikke bare lige sådan wupti og så er det gjort. og udbyderne gør det så absolut heller ikke lettere

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

som udgangspunkt er det ikke muligt på mac-platformen at lave det du ønsker. der er en meget omstændelig metode på WIN som indebærer en softcam løsning, men er faktisk ikke sikker på det kan lade sig gøre. - det her med at dele kort er ikke bare lige sådan wupti og så er det gjort. og udbyderne gør det så absolut heller ikke lettere

Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har fået softcams til at fungere med Boxer, så det kunne være meget rart at høre mere om den omstændige metode, som i øvrigt ikke kan lade sig gøre Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 20:36
sorry - det var specifikt deling af kort jeg mente - ikke decideret møntet på boxer.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:40
Til deling af kanalerne kan smart wii bruges. Den har ikke fejlet hos mig endnu. Derved skal der kun bruges et boxer kort samt cams til det antal ci moduler man har.
Til top
kent77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kent77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 12:15
Hej BotNak

Jeg bruger en mac mini som media center og på den har jeg installeret EYETV Hybrid med  EYETV 3 som software.

Jeg kunne godt tænke mig at tilslutte flere tunere til setuppet, og at de alle køres igennem EYETV 3.
Jeg kan se at du har flere tunere til dit setup.  Ved du om EYE TV 3 softwaren understøtter flere tunere og gerne af forskellige mærker, og hvordan fungere dette?
Jeg bruger en EYE TV3 og en EYE hybrid (DVB-C modtager)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 12:28
Jeg har 2 EyeTV hybrid til min Mac. Det virker fint med at optage flere programmer samtidig. Du kan dog kun streame 1 live kanal ad gangen (til iPad, iPhone, web).
Officielt understøtter softwaren ikke flere selvstændige tuner (HDHomeRun har 2 tunere indbygget i samme boks).
Her er svar fra dem : "The use of multiple EyeTV units on a single Mac is still not officially supported, and carries the same limitations as stated in that article."
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu