recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende 3D Blu-ray afspilning på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakkende 3D Blu-ray afspilning på HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DIY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hakkende 3D Blu-ray afspilning på HTPC
    Sendt: 18-Januar-2012 kl. 18:57

Jeg har en ældre HTPC bestykket med GA-MA78GM-S2H bundkort og AMD Dual Core 4850e processor. Den primære anvendelse er optagelse af TV via en USB-tuner og DVBViewer. Sekundært afspilning af DVD og Blu-ray. Begge dele virker rigtig godt.

I forbindelse med anskaffelse af en Panasonic VT30Y fladskærm ville jeg så opgradere HTPC’en til at kunne afspille 3D Blu-ray. Derfor udskiftede jeg på hardware-siden BD-drevet (der var for langsomt) til et Samsung SH-B123L og isatte et ATI Radeon HD6450 1GB grafikkort (for at få understøttelse af UDV3 til MVC decoding). HDMI-kablet mellem HTPC og fladskærm er fundmonteret version 1.4. På software-siden geninstallerede jeg Windows 7 Home Premium 64-bit og opgraderede PowerDVD til version 11. Selvfølgelig installerede jeg også alle nødvendige drivere, updates og patches.

Blu-ray, DVD, direkte HD TV, optaget HD TV og film i diverse filformater afspilles flydende – det var også tilfældet før opgraderingerne. Men 3D Blu-ray afspilning er meget hakkende – 3D virkningen er der dog. Ved hjælp af ATI System Monitor kan jeg se, at CPU’en belastes næsten 100% under afspilningen, mens GPU’en i perioder belastes op til ca. 30% og i andre perioder slet ikke benyttes (0% belastning). Settings i PowerDVD viser ”X” i Enable hardware acceleration, men er dog grået ud. Jeg har efterhånden prøvet alle tænkelige – og utænkelige – opsætninger i AMD VISION Engine Control Center og i PowerDVD. Men lige lidt hjælper det.

Hvad har jeg overset

PS! Jeg har efterfølgende installeret ATI Media Codec Package og i anden anledning CoreCodec 3 incl. Haali Splitter samt AC3 Filter, men det har ikke ændret noget ved 3D afspilningen.

Redigeret af DIY - 19-Januar-2012 kl. 10:33
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:15
Prøv en alternativ afspiller fra Arcsoft, TMT5.
De har en prøve version, se om den også hakker...
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2006
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 14:37
Hej

Havde samme problmer ved afspilling i 3d, bruger xmbc og nu virker det. VLC og alle andre fejlede

oakie
Til top
DIY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2006
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af <SPAN style=FONT-FAMILY: Verdana; FONT-SIZE: 10pt; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA>h8red</SPAN> h8red skrev:

Prøv en alternativ afspiller fra Arcsoft, TMT5.
De har en prøve version, se om den også hakker...
TMT5 er prøvet uden held. Det var dog med et andet grafikkort i maskinen, så det kan stadigvæk være løsningen. Da TMT5 ikke løste problemet dengang - og jeg i øvrigt ikke rigtigt brød mig om programmet – afinstallerede jeg det igen. Derefter kunne jeg ikke afspille noget som helst. Sikkert pga. kludder i codec på maskinen. Det resulterede i en total reinstallation, så jeg er lidt tilbageholdende med at prøve det igen.

Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Havde samme problmer ved afspilling i 3d, bruger xmbc og nu virker det. VLC og alle andre fejlede
Jeg har kun læst godt om XBMC, men så vidt jeg ved, kan den ikke afspille Blu-ray (endnu), og da det kun er 3D Blu-ray afspilning, der driller mig, er XBMC ikke løsningen.

Men tak for forslagene Big smile

Under Information i PowerDVD’s Settings står der bl.a.:

- Video compression mode: unknown = 0 (DxVA off)

- Video accelerator: DirectX VA (not in use) - alt andet vedrørende 3D står til: In use
Grafikkortet er kompatibelt med AMD HD3D technology, men hvordan får jeg det i arbejdstøjet?

Redigeret af DIY - 19-Januar-2012 kl. 17:52
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu