recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler en Subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler en Subwoofer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Felius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Felius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler en Subwoofer
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 20:10
Hej der ude :)

jeg står og skal bruge en ny subwoofer, jeg har en Nad 326BEE forstærker
http://www.hifiklubben.dk[...]

og jeg ved ikke hvilken subwoofer der passer til :s
jeg kan se bag på forstærkeren der står sub 1 og sub 2 :s er der nogen der kan forklare mig hvad det betyder? :)

har ikke så mange penge, da det var en dyr forstærker :p

men i omegnen af 1000 kr, den behøver ikke at være voldsom, da jeg bor i lejlighed :)

håber i kan hjælpe mig :) 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 21:35
Du skal købe en brugt aktiv sub.
Altså med indbygget forstærker.
SVP03
Til top
Felius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Felius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 10:00
okay :) men hvad for noget kabel skal jeg bruge til min forstærker? et y-kabel? :)
Til top
Laegsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Kolding, DK
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laegsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 09:04
Hvis du køber en aktiv sub, skal du bruge sub udgangen på din forstærker, og der skal du bruge et coax kabel. Du kan se dem fra hifiklubben her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/subwooferkabel/
Kan anbefale at købe et kabel i ordentlig kvalitet, hvis du 230v ledninger i nærheden, da det kan få din sub til at stå og summe ellers.
Marantz SR6004, Micromega IA180, Micromega CD10, Dynaudio Excite X16 Front, X12 Bag, X22 Center, Sub 250 Compact, TaraLabs RSC PRIME M1 + PRIME M800
Til top
Felius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Felius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 09:48
okay, men hvis der er kun er phono in på subwooferen, skal man så tilslutte den til venstre eller højre indgang, eller er det fuldstændigt ligegyldigt?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Felius Felius skrev:

okay, men hvis der er kun er phono in på subwooferen, skal man så tilslutte den til venstre eller højre indgang, eller er det fuldstændigt ligegyldigt?

Det er ligegyldigt.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:05
Et helt almindelig og godt skærmet antenne ledning med nogle gode stik, virker lige så godt !!!
jcool
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu