|
DVDviewer problemer efter stofa kanal ændringer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:22 |
Hejsa
jeg er ved at blive skør i bolden her. Havde før Stofas omlægning et perfekt setup med 1 stk hdhomerun box (den lille nye) med 2 tunere i kørende via dvbviewer og recording services. efter omlægning laver jeg en ny scanning først i hdhomerun box setup og her finde den alt, og i quicktv tester jeg alle kanaler og de kør fint. så laver jeg en scan i dvbviewer, MEN, ligegyldig hvad jeg scanner mangler dr1 og tv2...kan bare ikke finde dem mere, er der nogen der har en ide?` iflg stofas hjemmeside kører de digitale kanaler på qam64 og symbolrate 6900. Jeg har scannet 64, 128 og 256 på symbolrate 6900 og finder alt andet end de 2 kanaler. jeg er ved at blive lidt desperat, er der nogen der kan guide mig i den rigtige retning :). tak på forhånd Steen
|
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg husker ligger DR1 på 346000 QAM64 Symbolrate 6900. Bemærk at 346000 er den eneste transponder der benytter QAM64, hvor alle de andre ligger på QAM256.
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
iflg hdhomerun setup software så ligger både tv2 og dr1 på ch346 - 1286 og ch346 - 1290. Hvordan det lige skal omsættes til dvbviewer ved jeg ikke...
![]() Jeg finder som sagt alt andet i dvbviewer undtagen de 2...!!!
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Jeg tror bare du skal vælge "None" i transponder list, skrive 346000 under Frequency, og så scanne denne - her søger den så på alle Qams :
![]() Redigeret af confused - 22-Januar-2012 kl. 00:22 |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Hvis jeg sætter dvbviewer til 346000 og none i transponder liste og vælger scan frequency så finder den 0 kanaler.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Hmmm der kan ikke være et eller andet imellem DVBViewer og Recording Service, der driller ? det er jo tankevækkende, at det kun gælder for de ændrede kanaler eller hur ?
Jeg gætter på at dine tunere i DVBViewer er unicast tunere, og at de så er defineret i Recording Service - hvad hvis du, for et øjeblik, registrerer den direkte i DVBViewer i stedet ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Jeg har slukket recording services siden jeg ville rescan alle kanaler. så jeg har kørt i dvbviewer only i alle scans nævnet her.
|
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
Prøv at hente denne - http://dl.dropbox.com/u/10801823/CableQ256_1.ini
Placer den i Transponder mappen under DVBViewer, genstart og lav en søgning på den. Den burde blive vist som det navn der står i toppen af filen. |
|
![]() |
|
Hvis frekvensen er kendt, og det bare handler om at finde den rigtige Qam og transponder, burde valget "none" i Transponderlist, få den til at gennemløbe mulighederne.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg ved godt at dette ikke burde være den eneste løsning. Jeg husker bare at jeg hjalp en bekendt i starten af måneden, og da hjalp det at tilføje 346000,3,6900 til transponderlisten.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg havde også problemer først, men efter opdatering til nyeste version af DVBviewer fik jeg det til at fungere. Kører du med nyeste version?
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
det tjekker jeg lige senere Steen om jeg gør må indrømme har ikke opdateret den i 3-4 måneder, så prøver lige senere, er lige kommet hjem.
/Steen FPP kigger også lige din transponder igennem senere, har bare ikke været ved pcen idag endnu. vender tilbage.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |