|
Findes der en ?? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
JK-68
Bruger Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:27 |
|
Hej
Findes den en for for switch der vil kunne håndtere en receiver og en stereo forstærker, så jeg kan slukke den ene frem for den anden.. problemet er jo at den ene del i familien gerne vil beholde surround delen, og jeg gerne vil kunne have en god stereo forstærker. |
||
Panasonic PX80E
Onkyo Tx-sr705 Audiovector M3 Super |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad skal den skifte? Klaus |
||
JK-68
Funktioner
Tak(0)
|
|
Imellem en surround reciever og en stereo forstærker
Redigeret af JK-68 - 22-Januar-2012 kl. 19:37 |
||
Panasonic PX80E
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, skal den flytte dem fysisk i reolen og bytte alle stik rundt, eller er det kun højttalerne du vil skifte på? Klaus |
||
Boffer24
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du ikke linke til begge løsninger
|
||
JK-68
Funktioner
Tak(0)
|
|
nej jeg vil gerne køre rent stereo system på en rotel forstærker , og samtidig kunne køre surround på min onkyo reciever, men men skal jo have front højtalerne til på begge systemer, så ville jeg gerne vide om det kan lade sig gøre.
|
||
Panasonic PX80E
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan en her: http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=114561 Så vidt jeg husker havde HiFiklubben på et tidspunkt en der kunne gøre det automatisk, hvis man havde noget udstyr med trigger out. lidt a'la denne http://www.nilesaudio.com/images/PDF/SPK-1_Cutsheet.pdf Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal bare ha' en stereo forstærker Home Theater Passthrough. Så er det ikke nødvendigt med al den fekumdik:
Du har en indgang der går uden om forforstærkeren, som Kampus beskrev (og dermed også volumenkontrollen). Du trækker kabler fra pre-out på surround-forstærkeren til denne indgang. Når du vil høre CD, så betjener du stereo-forstærkeren som om du ingen surround-forstærker havde. Når du vil høre surround, så skifter du stereo-forstærkeren over på HT indgangen, og herefter betjener du surround-forstærkeren som om du ingen stereo-forstærker havde. Dvs. når du hører stereo, skruer du op og ned på stereo-forstærkeren, når du vil høre surround, skruer du op og ned på surround-forstærkeren.
|
||
JK-68
Funktioner
Tak(0)
|
|
#kampus :) Holdakæft den er dyr.........
|
||
Panasonic PX80E
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Start med at fortælle, hvad det er for en Rotel forstærker du har!
M.v.h. |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
A hva? |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis stereoforstærkeren har separat pre-out/main-in - altså delt for- og effektdel - så er der mulighed for at bruge pre-out på surroundreceiverens frontudgang, ned i stereoforstærkeren. Alt efter kildevalg, vil man så kunne benytte setup'et som Kampus beskriver... M.v.h.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |