|
Optagede programmer har undertekster ude af sync |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
reflection ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:12 |
Hej
For en måneds tid siden begyndte mit MCE at have undertekster ude af sync. De kommer vel 2-3 sekunder for tidligt. Jeg ser aldrig live TV, men i dag testede jeg for sjovs skyld undertekster på live TV, og til min store overraskelse var de i sync. Så prøvede jeg at optage samme program, og så var underteksterne ude af sync. Mystisk. Det er alle DR-kanalerne at det sker for. Nogen ideer til hvad der kan være galt?
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej og velkommen til
![]() Det lyder mærkeligt og jeg har ikke samme problem. Men et generel råd er at få opdateret driver til din tuner.
Og så vil en udførlig beskrivelse af dit system måske medføre flere gode råd fra andre, fx hvem leverer signal (egen antenne, boxer, kabel tv, Stofa, YouSee m.m.), hvilken tuner, hvad optager du med, styresystem, processor.....
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
reflection ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Status: Offline Point: 13 |
Jeg får mit signal fra fælles-antenne, og generelt er signal fint. Jeg har ikke signalet under mistanke fordi underteksterne er i sync på live TV.
Mit system er windows 7 64bit med AMD 3700+, hvor jeg bruger MCE til at optage/se programmer. Tuneren er hauppauge WinTV-HVR 2200 med driver 7.9.1.29186 (nyeste driver). Så blev det lidt mere specifikt :-)
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Jeg tror, at problemet vedrører DVB-undertekster. For mit vedkommende ser det ud til at problemet opstod i september...
|
|
miri
|
|
![]() |
|
OK, så jeg er ikke den eneste med dette problem.
Jeg må så håbe at der kommer en bugfix inden alt for længe.
Tak for input!
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Samme problem her på min SAGEM DTR 94160TA HD (DVB-T) modtager. Problemet gælder optagelser fra DR1 og DR HD - mener det opstod i forbindelse med omlægningen 11. januar.
Det er altså kun på optagelser - ikke live TV.
Ret irriterende at teksterne kommer flere sekunder for tidligt.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Redigeret af miri - 24-Januar-2012 kl. 11:49 |
|
miri
|
|
![]() |
|
erazmuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
Jeg har også dette problem. Vildt irriterende.
Har også problemer med sync mellen lyd og billede - dog ikke flere sekunder, men nok til at man lige bemærker det.
Har YouSee som udbyder, og synes mest jeg oplever problemerne med DR's kanaler.
Måske problemer ligger hos YouSee??
|
|
![]() |
|
Bare for at vi ikke kommer til at blande tingene sammen, så får jeg signal fra antenne, og har ikke problemer med at billede og lyd er ude af sync. Så jeg vil foreslå at du evt. opretter en anden tråd hvis du vil have undersøgt dette problem nærmere.
Men når du så skriver at du også via yousee har problemer med at underteksterne er ude af sync, synes jeg at problemet breder sig.
|
|
![]() |
|
Jeg kan nu bekræfte, at W7 MC har undertekster på DR HD ude af synq ved optagelser og afspilning fra buffer. Jeg venter på at få testet DVB-viewer, så hvis nogen har DVB-viewer aktiv med DVB-T vil i så ikke teste?
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Jeg kan desværre ikke hjælpe med testen, men jeg er da meget interesseret i at høre udfaldet. Miri, er det noget du har haft mulighed for at kigge på?
|
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
Jeg har også forsinkelser, især på DR HD, mit problem er også tilbage fra september.
Det er på MediaPortal med DVB-T |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |