recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MP wake for recording issue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MP wake for recording issue

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MP wake for recording issue
    Sendt: 24-Januar-2012 kl. 15:25
Hej alle sammen.

Jeg er gået fra 7MC til Media Portal for nyligt, og har haft en masse problemer under vejs.

Nu har jeg dog løst samtlige på nær 1, at få HTPC'en til, at vågne op fra standby (S3), for at MP TV-Server skal optage en planlagt optagelse.

Jeg har forsøgt med Plug-in'et Power-Scheduler++, men jeg kom aldrig til at teste det, da det failede ved aller første forsøg:

Nemlig at jeg KUN kunne slukke (S3) HTPC'en med remoten, hvis jeg så Live TV. 

Den ville ikke slukke (S3), hvis MP stod i Home, Moving Pictures, TV Guide osv. Kun, hvis den afspillede Live Tv. Og jeg har tjekket, at den ikke stod og optagede. Meget mærkeligt.

Jeg har prøvet mange forskellige opsætninger i Power-Scheduler++ plugin'et i TV-Server uden held. Så om den kunne Vågne op, for at optage, fandt jeg aldrig ud af, da dette issue var endnu større.

Har prøvet MST, ingen held.

Hvad gør jeg for, at få den til at vågne op til Optagelse, EPG update, restart mv. ?

Efter jeg afinstallerede Power-Scheduler++ kan den sagtens slukke (S3 standby) med remoten.

- Jeg har fået ny PSU i samme ombæring, da denne gik død.

System:
Mobo: Asus P5K/EPU
CPU: Core2Quad Q9300 2,5 Ghz, 4 GB Ram
TV-kort: 2 stk. Floppy-FireDTV
GPU: Geforce 8600GT
Remote: Logitech Harmony One
MP og Tv server på samme maskine.
Windows 7 Ultimate 32 bit
Streamed MP Plugin
Moving Pictures Plugin

Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 15:58
Bump
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 17:31
Nu skriver du ikke om det er et single-seat setup, men hvis du afvikler TvServer og klienten på samme pc, kan du nøjes med at bruge den indbyggede Powerscheduler plugin. Du skal blot sikre at opsætningen er 'ens' i både 'mediaportal configuration' og 'tvserver configuration'. Hvis du ex. vælger at på klienten, at den skal gå i standby efter 5 minutter på homescreen, så skal der også stå 5 minutter i tvserveren. Husk at klikke i 'wake up for various events' (eller lignende).

Jeg har aldrig haft problemer med automatisk wake up og standby, så jeg kan bekræfte at det virker.
Mvh. HamDenFede
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 14:04
Undskyld det sene svar.

Ja det er single seat.

Jeg vil prøve den indbyggede powerscheduler, som du beskrev.

Mere info i weekenden..
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:02
Den indbyggede power scheduler i tvserveren SKAL aktiveres hvis den skal være i stand til at vække pcen for at optage.
Det er også rigtigt at powersceduler skal aktiveres både i mp conf. og tvserver conf. hvis man kører singleseat.
Powerscheduleren i tvserveren gør at den kan tænde selv for at optage og gå i standby når den er færdig med at optage.
Power scheduleren i mp gør at tvserveren ikke sætter pcen i standby, når mp er åben. Og samtidig kan man sætte timeout for hvornår mp´s powerscheduler skal sætte pcen i standby. (det gør tvserverens powerscheduler jo ikke så længe mp er åben)

Systemet virker ufattelig rodet og bøvlet, men det hele giver mening hvis man forstår det. Og måden det er lavet på er ikke tilfældig.

Redigeret af stefanb - 26-Januar-2012 kl. 19:06
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: DK
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 19:38
Hej

Jeg mener nu også at power scheduler i tv serveren kan slukke for MP i singleseat. Der er en setting der sætter PC'en i standby ved ingen aktivitet på TV serveren i xx minutter.?

Ikke at mit svar skulle være til nogen hjælp for trådstart, men alligevel:-)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af TVGnu TVGnu skrev:

Hej

Jeg mener nu også at power scheduler i tv serveren kan slukke for MP i singleseat. Der er en setting der sætter PC'en i standby ved ingen aktivitet på TV serveren i xx minutter.?

Ikke at mit svar skulle være til nogen hjælp for trådstart, men alligevel:-)

Du har ret. Jeg har lige afprøvet. Det må jo så betyde at hvis man kører singleseat, så er MPs powerscheduler kun beregnet til at holde pcen i live når der er aktivitet i MP.
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: DK
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 20:06
Ja, det er sådan jeg har forstået det.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 20:42
Hej og tak til dem, der har svaret :-)

Jeg er dog gået tilbage til 7MC, da der tilkom endnu flere problemer, og WAF gik helt amok.

Bl.a. disse issues:
- TV server servicen crashede/frøs, så computeren skulle genstartes.
- Flere tv kanaler holdt op med at virke, ogås efter ny kanal søgning
- Brug af 2 tunere kom aldrig til at virke
- MP kunne ikke vække computeren til optagelse
- Sleep virkede heller ikke

Og så stod jeg lige med en PSU, der døde midt i MP projektet.

Jeg var ellers helt vild med MP og er nørd til fingerspidserne, og var klar til at skulle igennem længere opsætninger og problemløsninger. Men jeg fandt ud af, at det var lidt mere kritisk, at vi kunne se tv herhjemme end jeg troede :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu