recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini-tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
toullouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toullouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini-tv
    Sendt: 28-Januar-2012 kl. 10:26
Vi camperer, men det er der så mange der gør. Vi gør det bare anderledes end de fleste og kører udelukkende på gas og LED lamper i en meget lille campingvogn. Wink
Vi har de seneste 2 år brugt et lille 11,4" lcd tv som har kørt på 12V. Dette var med indbygget DVB-T tuner, men i mpeg2, så ud med dét.
Jeg har set, men kan ikke genfinde linket, et lille tv med digital mpeg-4 tuner, der kunne køre på genopladelige batterier og som jeg kunne oplade i bilen når vi kørte. Det samme gør jeg med min mobi af ældre model. Smile
Vi ser kun lige vejret og nyheder og skal ikke se store, fine film, kun lige det mest nødvendige. Moderne telefoner ER lige små nok og der er vist også noget med at, det koster en formue at se tv på disse.

Har nogen af jer set, hørt om eller på anden måde en god idé hvor jeg kan finde et tv af denne slags?

Vh Per

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 11:08

Hvad med en lille modtager der kan køre på 12V, dem er der nogle af. S kan det gamle TV beholdes. F.eks http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Terrestrisk.aspx?productId=%7BB362B96E-16F8-4F7E-901A-9D2E145B98D4%7D&Tab=0
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 11:12
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 11:22

Campingpladser i dag har jo også Wi-Fi, så kan der ses TV på enhver Laptop eller Tablet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toullouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 16:27
Jo, jeg har skam ledt på nettet, men der er det lille aberdabei at, jeg ikke er sikker på at, dvb-t signalerne kan bruges. Der er vist noget med forskelle på disse signaler og det gør mig usikker. Usikker i forhold til at handle "i blinde"
 og f.eks. købe noget udenby´sk som slet intet kan modtage her i norden.
Vi har slet ikke 230V når vi kører rundt og ofte er vi på steder hvor wi-fi er en by i Rusland.
Det gamle tv er ét gammelt et af slagsen og der er ikke noget scart eller andet sjov. Kun et stik til en pc skærm.
Jeg må læse mig frem til hvilke dvb-t systemer jeg kan bruge for, at se tv i DK eller i Sverige.

Vh Per
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 16:34

Oprindeligt skrevet af toullouse toullouse skrev:

Jeg må læse mig frem til hvilke dvb-t systemer jeg kan bruge for, at se tv i DK eller i Sverige.

Det er jo den samme, da der i Norden bruges Nordic standarden.

220V fås jo i øvrigt nemt via en Inverter.

Redigeret af Radiomanden - 28-Januar-2012 kl. 16:36
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toullouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:00
Har det intet navn, det dersens nordiske dvb-t, for om muligt kunne jeg finde det på Ebay. Det gamle lcd-tv var netop købt på Ebay og med mpeg-2 tuner, men har standarden (hedder det ikke sådan) noget navn. Jeg ved godt det er dvb-t, men hvis det skal kunne bruges, skulle jeg mene at, der må være noget identificerbart. Smile

Vi agter, som i 2011 også i 2012 kun at køre og campere med udstyr på gas og batteri, men kan jeg ikke finde et tv, ja så må vi sidde konen og jeg, og nyde én eller anden form for udsigt. Wink Måske med en lille kølig. Vejret skal nok komme til os. LOL

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:21

Et lille TV til 220V og en Inverter, så er i kørende. F.eks http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/L19LDIB11E/logik-18-5-led-tv-l19ldib11e
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toullouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:53
Har luret på muligheden Radiomand, men vi HAR kørt med at, skulle trække kabel fra bilen. Vi har også kørt med antenne der skulle have strøm og det er lidt dét vi vil undgå. Approve 
Jeg ved godt jeg er besværlig, men hvis nu muligheden for sådan et lille tv var til stede, ja så kunne det være rart at have med. Smile
Vi bruger IKKE meget tid på tv, så derfor.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 18:11

Jeg har være inde og se mange steder, der er ikke meget marked for Micro TVer, det har ikke været muligt at finde noget der er mindre end det der er linket til, når der også skal være MPEG4. Så det og en Inverter ser ud til at være bedste løsning.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toullouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 18:18
Ja, det er nok muligt. Det kan også være at jeg bare skal droppe det hele og så nyde en "stille én" alt imens verden omkring, så må gå sin gang. Tongue Vi elsker at campere på steder hvor naturen er det vigtige og sidde, bare sidde, kigge og bare kigge, er for os en lise for sjælen.

Takker for hjælp og tålmodighed. Thumbs Up

Per
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 23:29
Nu er en "kold en" heller ikke det værste, når man er på ferie Beer

Hvad med at skrive til producenten af det tv som du har, og spørge om de har en lignende model med DVB-T/MPEG4 ? (og så starte med at du er glad for deres produkt som du har nu, og gerne vil have et lignende, da du er "meget tilfreds med det"...)

(Hvis der er en bærbar pc med på turen, kan det løses med en billig tuner ,som klarer signalerne i skandinavien/europa - men det kræver så også opladning/inverter!
Nu hvor jeg kommer til at tænke på de der gamle lomme-tv, så prøv at søge på ebay/amazon efter en "noname kineser model" - der må da være nogle nyere med MPEG4 på 7-12" til 12V)

Men når forbruget er så begrænset, så kunne det måske være smart med et batteri-drevet tv, som bliver ladet op (et par gange om ugen) når man er ude på sightseeing i byen

Redigeret af michael9000 - 02-Februar-2012 kl. 23:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu