|
Kan man ikke få et godt tv der "bare" er en skærm? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Belwas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-November-2007 Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Februar-2012 kl. 14:45 |
Jeg er begyndt at blive fristet til at skifte mit 4½ år gamle Samsung M87 46". Desværre er fokus på producenterne langt fra mine behov. Ja faktisk kan jeg slet ikke finde en model der passer mig. Lad mig forklare:
- Jeg har ikke brug for smartTV. Jeg har computer og telefon der gør det den kan - bare bedre - Jeg har ikke brug for medieafspiller. Jeg har computer/mediecenter der gør det de kan - bare bedre - Jeg har ikke brug for EPG og fancy menu system - det har min TV box Faktisk har jeg ikke engang brug for en tuner, eller lyd! Den eneste knap jeg bruger på min TV fjernbetjening er tænd/sluk (efter indstillingerne er sat). Jeg skal BARE have en god skærm - thats it! Men hvis man går efter modellerne der har sparet på smartTV etc., ja så får man desværre også dårligere skærm i de tilfælde jeg har undersøgt... Er der nogen der har set, eller kender til, nogen producenter der tilbyder deres topmodeller som "bare" en god skærm? Og nej, projektor er ikke en mulighed. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Panasonic eksempelvis, men blive nu ikke overrasket over priserne, for de er højere end skærme med alt det der "ubrugelige hejs" som du ikke vil have. Klaus Redigeret af KlausDM - 02-Februar-2012 kl. 14:50 |
|
![]() |
|
Belwas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-November-2007 Status: Offline Point: 48 |
Hm ja ... Kan jeg godt se. Fandt også Samsungs serie, som åbenbart er SyncMaster's. Det er sku lidt absurt at det er dyrere at komme panelet i en kasse uden ektra funktioner end det er at lave TV'et med computer, software, tuner og jeg skal gi dig skal jeg! Det er nok fordi de producerer færre af dem, samt at de henvender sig til virksomheder (info skærme, messe stande, etc.).
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg var i lidt samme situation som dig og endte med at købe et alm. TV og så lade være med at bruge funktionerne. Det er det billigste.
BS
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kig på en tre år gammel Pioneer KRP500M. Det er en ren monitor med isf-menu, og gør det stadig fremragende og tørrer gulv med de fleste nye skærme med al det ekstra hejs
![]() |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Og ikke mindst fordi det langtfra er samme skærme. Pro-modellerne er bedre paneler der f.eks. er beregnet til mange flere timers drift i døgnet. Du kan reelt ikke finde "den samme skærm", bare uden tuner. Pioneer var en af de få undtagelser med KRP-M modellerne, men eksempelvis Panasonic skærmene som nævnes, er helt andre konstruktioner end forbruger-modellerne, og det samme gælder Syncmaster serierne.
Man kan nok snarere vende det om og spørge hvorfor der ikke produceres konsum high-end skærme med samme konstruktions-kvalitet som pro-skærmene...
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
Kan man evt få dette i udlandet ?
Her tænker jeg på om der på andre markeder sælges skærme uden disse funktioner. Det er jo ikke alle mærker/modeller der sælges i DK. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Og at de er bygget efter andre krav. Er du klar til at betale 25-30.000 for en 50" skærm? Klaus |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Du kender selv svaret ik :) Anyway, hvis man nu havde boksen. Er sådan en prof skærm så overhovedet en skærm der egner sig til at have i stuen? Forbundet til en HTPC naturligvis. For personligt bruger jeg også kun tænd og sluk på mit tv. Og så lige at indstille scalering når TV'et ikke kan gøre det ordentligt selv når jeg skifter mellem 24,50 og 60 Hz.
|
|
![]() |
|
Bare for at spørge om det samme som SandSand. Er der nogen der ved hvor gode de er til privat brug? Altså primært film og serier afspillet fra digitale kilder, samt lidt spil på konsollen i ny og næ.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Er der nogen der ved hvad sådan et Panasonic koster
eller
Lidt her
42.000 £, tror de har smidt en nul for meget på
![]() Redigeret af SVP03 - 03-Februar-2012 kl. 13:08 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
50pf30 koster ca 2.000 £ i uk.
http://www.kenthomecinema.co.uk/PANASONIC-TH-50PF30.htm
50VT30 koster ca det samme. http://www.kenthomecinema.co.uk/PANASONIC-TX-P50VT30B.htm Er der nogle der kan udtale sig om disse TV i forhold til hinanden? Redigeret af bird - 03-Februar-2012 kl. 13:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |