|
DIY højttalerstander |
Besvar |
Forfatter | |
M1ch43l
Bruger Oprettet: 04-Februar-2012 Sted: Herfølge Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:10 |
Ohøj herinde.
Har taget et spring ud i lydens verden og købt mig lidt B&W grej. Bla et sæt B&W DM601S3 som jeg vil lave et par standere til, men men men. Hvad er den "rigtige" opskrift? Skal de være så tunge som muligt eller er det bedst med noget hulrum, som fyldes med sand? Jeg havde tænkt på en 15-20 mm plade som fod, rundt/firkantet rør til søjlen og ja, en topplade af ikke nærmere bestemt tykkelse. Hvad med fødder? Jeg havde noget neoprene (blygummi) i tankerne. Og hvad kommer man imellem højttaler og stander? Indspark og husmoderråd modtages gerne
|
|
Beolit 707
|
|
jj79
Guld medlem Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mindes at der på "hififorfolket" er lavet en beskrivelse af en DIY stander - måske det kan give indspark til projektet.
|
|
M1ch43l
Funktioner
Tak(0)
|
Fin artikel.
Men der kommer ikke mange guldkorn til de spørgsmål jeg stiller ang. vægt osv...
|
|
Beolit 707
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sandet er netop for at gøre dem tunge...... Klaus |
|
M1ch43l
Funktioner
Tak(0)
|
Skal de være så tunge som muligt?
Kan vel nemt få dem til at veje 40-50 kg. Eks stander på 30 kg og 10 kg sand.
|
|
Beolit 707
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
ShellAnd? Lyder som Sjælland i udtale
|
|
M1ch43l
Funktioner
Tak(0)
|
Lige præcis....
|
|
Beolit 707
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yes, tunge og med sand.
Sandet hjælper ikke blot med at gøre standeren tungere, men optager også resonanser, så længe det ikke er for fin kornet.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |