|
Måle indendørs mobildæknikng? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Februar-2012 kl. 07:28 |
|
Hej.
På 3 telefon med 3 teleselskab (M1, TDC, Telmore) på 2 år, oplever jeg meget dårlig eller ingen dækning indendørs. Telmore siger der er fin dækning hvor jeg bor, og lukker den vel nærmest der.
Findes der en måde (evt. en APP til Android) så jeg han måle / dokumentere styrken på mit signal indendørs?
Min signal måler på telefonen står hele tiden og svinger mellem 1 og 4 streger (sjældent 4, og oftest 1)
I går aftes stod den i en kort periode hele tiden på 4, og selv GPS virkede indendørs.
JH
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Alle tre teleselskaber bruger altså TDC's mobilnet. Telmore er jo også ejet af tdc og m1 er ejet af Telmore.
Men kan også inde under en undermenu under indstillinger se hvor kraftigt signal man modtager, jeg mener det er den nederste som hedder om telefonen eller noget lign. |
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Hvordan kan nogen, der har dækningproblemer være uvidende om dette ?.
Det er ikke en hemmelighed.
Hvordan kan kan tale om dækning uden at gøre sig klart, om det er GSM eller 3G signaler ? På de telefoner, jeg kender, kan man i øvrigt fravælge 3G og kun modtage via GSM. Dermed kan man få en ide om problemets omfang.
TDC har normalt haft den bedste dækning og har det vel som hovedregel stadigt.
Lars
![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
|
Under signal har jeg: -77 dBm / 17 asu, hvad det så end indikerer?
JH Redigeret af jahafa - 08-Februar-2012 kl. 16:43 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Det er bestemt ikke min erfaring, der hvor jeg oftest befinder mig. Tværtimod er det 3 som trækker tråden, TDC lige efter, og sidst den helt store skandale, Telenor. |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Jeg er lige kommet fra selskabet 3 og over på Telenor, mit signal er blevet væsentligt bedre.... I hvert fald generelt set... Bor i Aalborg...
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Min fars TDC derimod dækker elendigt..
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
|
Telenor har vi haft i 15 år uden problemer andet end der hvor de andre også har problemer. Typisk sidder deres udstyr i de samme master, udenfor byerne.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
|
Teleselskaberne skal bare se at tage sig sammen, og få den aftale i land så de åbner op for antennerne over hele landet, så teleselskaberne kan benytte hinandens antenner, så man får det bedst mulige signal!
|
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
|
også det jeg har observeret. |
||
![]() |
||
Majmik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
|
Det er bestemt ikke min erfaring, der hvor jeg oftest befinder mig. Tværtimod er det 3 som trækker tråden, TDC lige efter, og sidst den helt store skandale, Telenor. [/QUOTE] Hvor ligger Telia? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |