|
Bærbar PC - LAN og trådløs net |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hans Madsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2009 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2012 kl. 06:54 |
En helt almindelig bærbar PC har to netkort, et i RJ45 stikket og et trådløst til WiFi.
I mit tilfælde bruger jeg RJ45 stikket i anden sammenhæng end internettet, så der er ingen netværk på der. Men det er som om RJ45 stikket har højeste prioritet. Hvis jeg køre uden at sætte RJ45 stikket i køres over den trådløse del. Internet og alting virker. Så sætter jeg mit eksterne udstyr i RJ45 stikket og så har jeg ikke noget netværk længere. Så snart den ser noget i RJ45 stikket forsvinder netværket. Hvis jeg tager stikket ud hopper den tilbage til trådløs og nettet virker således igen. Kan man ikke lave om på denne prioritet således at den altid vil køre netværk trådløst således at jeg kan bruge mit eksterne udstyr og internettet samtidig? Jeg kører Window 7 på denne maskine.
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er det du kører i RJ45?
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
Hans Madsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2009 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 36 |
Det er IPTV, men det er sådan set ligemeget hvad det er, det indeholder bare ingen internetforbindelse.
Det handler udelukkende om hvordan jeg får den til at køre internettet trådløst under alle omstændigheder.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Lav et højere metric på LAN forbindelsen end på det trådløse så vælges den forbindelse med laveste metric som default.
BS Edit: Under netkortets egenskaber > TCP/IP indstillinger > avanceret > fjern flueben i automatisk metric og specificer selv en værdi.
Redigeret af Bschmidt - 09-Februar-2012 kl. 09:21 |
|
![]() |
|
Og hvordan gør man så det i Windows 7?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
se edit :-) dog fra XP men mon ikke det ligner.
BS
|
|
![]() |
|
Jeg tror jeg fandt det, men hvilken værdi skal den/de have?
|
|
![]() |
|
Du kan se de værdier der er idag ved at trykke "windos knap"+r >cmd (enter) > route print (enter)
Altså skrive route print i en commandopromt (det bliver lidt langhåret :-) BS
|
|
![]() |
|
Det virkede, tak for hjælp.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |