|
Problemer med USB på Denon DN-P720AE |
Besvar |
Forfatter | |
Michael Eriksen
Ny bruger Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Februar-2012 kl. 17:50 |
Er der andre, der har problemer med afspilning via USB-porten, som beskrevet nedenfor?
Jeg har netop købt en Denon DN-P720AE musikstreamer. Som udgangspunkt alletiders produkt, men jeg har problemer med USB indgangen, som jeg anvender til at afspille musik lagret på en Verbatim 1TB harddisk. Efter et kort stykke tid - alt fra 15 sek til flere numre - stopper musikken og maskinen kører igennem "Initialising" -> "Connecting" -> "Checking Info" -> "Waiting reply" og starter så igen, blot for at gennemløbe processen igen efter kort tid. Musikken jeg afspiller via USB er rippede CDer i 16bit/44Khz (WAV) og 24bit/96Khz (FLAC) hentet fra HDTracks. Jeg har prøvet med forskellige harddiske og USB-nøgler, men med samme nedslående resultat. Maskinen er opdateret med seneste firmware (17.02.2012). Jeg finder ikke nogen hjælp på Denons hjemmesider (Denon.Com, Denon.Co.Uk, Denon.jp). Er der andre, der har tilsvarende problemer med dette konkrete produkt eller andre Denon produkter? Med venlig hilsen Michael Eriksen Redigeret af Michael Eriksen - 19-Februar-2012 kl. 16:46 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du ekstern power til harddisken? Har du prøvet med en simpel memory stick? Klaus |
|
Michael Eriksen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus,
Svaret er "ja" til begge. Mvh MIchael Eriksen |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm, pas...hvad siger butikken? Klaus |
|
Michael Eriksen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus,
Jeg har ikke talt med butikken endnu. De kan i praksis ikke gøre så meget alligevel, ud over at bytte produktet, hvis der er fejl på det. Men at bytte til et tilsvarende produkt med samme fejl giver ikke rigtig mening. Derfor er jeg ved at undersøge, om der er andre der har tilsvarende "knas" med Denonen. Tak fordi du viste interesse :-) Mvh MIchael Eriksen |
|
Der Alte
Super bruger Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Funktioner
Tak(0)
|
Defekt USB kabel kunne være en mulighed. Prøv med et andet.
Du har kontrolleret, at de 2 nævnte formater / bitrates er understøttet af afspilleren?? |
|
Michael Eriksen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Der Alte...
Jeg har prøvet med to andre USB kabler uden bedre resultat. Begge formater og bit-rates er understøttet. Det virker jo også fint et stykke tid. En observation her til aften er, at musik (WAV, 16bit/44kHz) afspillet gennem en iPhone koblet direkte til USB-porten tilsyneladende ikke giver problemer. Samtidig ser jeg, at brugergrænsefladen på Denon maskinen er meget forskellig afhængig af, om det er en iPhone eller en harddisk, der er tilkoblet USB-porten. Med iPhone (koblet til med kabel) er afspillerens display fast (viser "Remote iPhone, use remote controle"), mens den ved tilkobling af harddisk viser kunsterner, titel på nummere samt nummerets spilletid fra start. Opdateringen af afspillerens display er derfor mere krævende ved tilkobling af harddisk (selv om det ikke burde være en krævende opgave). Når man skifter nummer ved tilkoblet harddisk, går der lidt tid (ca. 10 sekunder) fra musikken er begyndt at spille før titel og spilletid vises korrekt. Specielt spilletid "løber hurtigt" fra 00.00 til ca. 00.15 for at indhente forsinkelsen, hvorefter den tæller frem i normalt tempo. Jeg ved ikke rigtig, hvad det leder frem til. Lige nu er det blot observationer. Men vel noget med en travl processor eller lignende. Mvh Michael Eriksen Redigeret af Michael Eriksen - 19-Februar-2012 kl. 16:46 |
|
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et sidste forslag, hvad er de sticks formateret i? hvis det er eXfat kunne jeg godt forstille mig det ville drille.
Mvh Benjamin |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
En mulighed var også at tage 1-2 af de usb ting som driller med ind i en HiFi Klub og prøve på deres udstillings model.
|
|
Michael Eriksen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Benjamin,
Jeg er lidt usikker på, hvad du mener; om det er den applikation, der er anvendt til at foretage formateringen eller det system, der er formateret til. Jeg kender ikke eXfat Begge mine stick og harddisken er formatteret som FAT32, og det er understøttet ifølge brugevejledningen (vel også svært at forestille sig et produkt, der IKKE kan klare FAT16 eller FAT32 :-)). Mine USB-kilder som alle fejler er - Verbatim harddisk 1TByte - Kingston Datatraveler 100G2 på 4GBYte - En USB som jeg ikke kender fabrikatet af, men som aldrig tidligere har givet mig problemer. Den eneste USB-kilde jeg har kunnet få til at virke, er min iPhone 4S koblet direkte til USB-porten med kabel. Mvh Michael Eriksen |
|
Michael Eriksen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Mr. Claude,
Det bliver også næste skridt Mvh Michael Eriksen |
|
Michael Eriksen
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er fundet.
Det viste sig at være min trådløse printer Canon MP640, som var kilden til problemet. Jeg havde en ide om, at problemet kunne skyldes Denon maskinen var overbelastet, og at kilden kunne være for meget trafik på det trådløse net. Jeg slukkede derfor alle pc'ere, iPhones og TV, men der var stadig aktivitet på nettet - ca. 1Mbit/s. Med programmet WireShark, fandt jeg ud af, at det var min printer, der skabte støj på nettet. Den havde jeg faktisk glemt og derfor ikke slukket. Da den blev slukket, faldt min trådløse router helt til ro, og problemet med Denon forsvandt. Nu var den meget mere responsiv ved tastetryk. Ved skift af musiknummer er tælleren nu klar allerede efter 5 sekunder mod før 15 sek. Så for meget støj på air-interfacet belaster maskinen så meget, at den kan få problemer med at behandle andre input (tastetryk, USB-porten, Airplay etc.) Jeg har stadig problemer med Airplay fra min iPhone 4S, men det skyldes formentlig ikke Denon, men er en fejl på iPhone, som får routere til at gå ned. Det er et velkendt problem. Airplay fra iTunes (version 10.5.3.3 til Windows) på min bærbare pc virker fint. Tak til alle der har budt ind med gode råd og kommentarer. Mvh Michael Eriksen Redigeret af Michael Eriksen - 19-Februar-2012 kl. 22:17 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |